7 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben geen professional maar denk niet dat op basis van 3 dingen terwijl die voor de rest ontzettend sociaal is je kan zeggen dat hij autisme heeft.. hier zegt die ook alleen nog pappa en mamma en niet bewust. Op deze leeftijd is het eigenlijk nog lastig om zoiets te zeggen diagnosticeren doen ze daarom ook vanaf 4 jaar Bij mij komt veel autisme voor in de familie je kan het aankaarten bij cb zodat ze je zorgen weten verder is het denk afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld en word er nog niet zoveel mee gedaan

2 jaar geleden

Dan zou de mijne ook autisme hebben 🙈

2 jaar geleden

Krijg pas sinds een paar dagen kusjes en heb er nooit bij stilgestaan dat dit zou moeten. 🤔😊 Volgens mij heb je gewoon een vrolijk kindje. 😊 Ontwikkelingen bij kindjes lopen niet gelijk. Op dit forum post iedereen veel over mijlpalen waardoor het soms lijkt alsof jouw kind iets niet kan wat het al zou moeten maar dat is vaak helemaal niet zo. Lopen hoeft nog niet Mond vol tanden hoeft nog niet Hele verhalen vertellen hoeft nog niet Uit een normale beker drinken hoeft nog niet Een volle bos haar hoeft nog niet En ga zo maar door 😄

2 jaar geleden

Ik zou niet te snel aan autisme denken. Ik zou dit voorleggen aan CB en kijken wat zij er van denken. Ze zien zo veel kindjes van 18 maanden dat ze beter kunnen vergelijken dan wij als moeders. Persoonlijk zou ik eerder vragen voor een nieuwe gehoortest als je dit niet recentelijk is afgenomen. Slechthorende mensen horen ook gewoon, alleen niet zo best. Mijn dochter wijst en praat ook niet en speelt het liefst alleen op haar kont met bakjes die ze in en uit elkaar haalt. En ze is bang voor nieuwe omgevingen, hoogtes en is bezitterig. Maar ze is wel sociaal en erg tevreden. Schaar dit persoonlijk meer onder peutergedrag. We weten per toeval na een oogcontrole dat ze enorme oogafwijking heeft en een bril krijgt. Ik vermoed dat haar spel en ontwikkeling daardoor enorm zal veranderen en er een wereld voor haar open gaat.

2 jaar geleden

Krijg pas sinds een paar dagen kusjes en heb er nooit bij stilgestaan dat d ...
Precies dit! Ik krijg ook pas sinds een paar dagen bewust een kusje van hem. Ook als ik zn naam zeg reageert hij soms wel en soms niet. Hij noemt mij soms papa en zn vader soms mama. Je hebt gewoon een vrolijke jongen en de rest volgt vanzelf! Advies vragen kan altijd maar maak je vooral niet te druk

2 jaar geleden

misschien is ie gewoon wat langzamer dan (normale) ontwikkeling.. zou je er nog niet zo druk om maken hij is nog zo klein autisme kinderen kijken je niet aan . en is nog niet tezien bij hele jonge kinderen

2 jaar geleden

Hoi, geen ervaring maar ik snap wel dat je een afspraak met het CB hebt gepland. Dat zou ik in jouw situatie ook hebben gedaan. Geen idee of er sprake is van autisme. Daar kunnen wij hier echt geen zinnige uitspraken over doen. Ik weet wel dat vanaf dat een baby 1 jaar is er onderzoek gedaan kan worden naar autisme. Verder is autisme een spectrumstoornis. Het is dus niet zo simpel als: je kind kijkt anderen aan dus er is geen sprake van autisme, je kind brabbelt en gebaard niet dus er is wel sprake van autisme. Er kan van alles spelen bij je kindje en er kan niets aan de hand zijn. Mijn punt is: jij kan beter dan wie dan ook beschrijven hoe je je kindje ervaart en wat je opvalt en een deskundige kan je helpen om daar een diagnose aan te verbinden. Succes! Hopelijk is er niets aan de hand of krijgt je kindje de juiste hulp om zich goed verder te kunnen ontwikkelen.