Hoi! Ik wil denk ik even van me afschrijven en geruststellende verhalen horen :p wij brengen ons kindje (nu 9 maanden) vanaf 3 maanden oud naar een gastouder. Hele fijne, huiselijke sfeer, lieve vrouw en niet te druk (5 kindjes). Nu is het alleen zo dat ze al 3 keer heeft afgezegd, ook vlak van tevoren, vanwege ziekte van haar eigen kind. Ook volgende week afgezegd want ze heeft een dokters afspraak. Ook vallen haar vakanties nooit samen met onze vakanties en is ze nu zwanger. Ik loop er dus tegenaan dat we niet echt van de opvang aan kunnen en dat is heel jammer. Ook hebben we eigenlijk een extra opvang dag nodig en zij werkt twee dagen in de week en niet drie. We hebben besloten over te stappen naar een kinderdagverblijf. Ik voel me hier niet helemaal goed bij, alsof ik mijn kind hier niet goed aan doe omdat het drukker is, minder huiselijk en dat we misschien minder op hem gelet wordt qua aandacht en slaap. Ook is het veel duurder, we kunnen niet per uur betalen en er is alleen een 52 weken contract dus we betalen sowieso meer dan we nodig hebben. Maar het lijkt ons ook heel erg fijn om die zekerheid te hebben en om toch opvang te hebben als wij vakantie hebben, dan hebben we even een ‘dagje voor onszelf’. Zijn er meer mensen die problemen hebben gehad met het afzeggen van de gastouder en die positieve ervaringen hebben met kinderdagverblijf? Ik hoor het graag..