158 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb een stoeltje van der baby tijd nog staan, zo bumbo seat ofzo. Daar ging ze vanmiddag inzitten en zei: poepen. Dus goeie reminder aan mama om een potje aan teschaffen dus gaan we morgen gewoon is kennis maken met het potje :-)
2 jaar geleden
Reactie op Prana
Mijn dochtertje wijst sinds een paar dagen naar haar billen en zegt dat poe ...
Ze associëren het al wel met elkaar.. Maar kunnen het mogelijk nog niet oproepen..
Zo zegt mijn dochter tegen koffie "auw".. En denkt ze nu dat auw drinken is... 😂🤷 T is mar waar de associatie ligt..
Ook zegt ze als we gaan plassen "psssttt".. En loopt ze naar de wc.. Ze weet wst er moet gebeuren... Maar oproepen.. Das nog 't ding
2 jaar geleden
Reactie op Prana
Mijn dochtertje wijst sinds een paar dagen naar haar billen en zegt dat poe ...
Vanochtend zei ze poehpoeh en wees naar haar billen. Ik heb haar op de wc gezet (met verkleiner, boven hebben we geen potje). Eerst deed ze niks, maar nadat ze er weer af was kwam ze nog een keer: poehpoeh! Toen er weer op gezet en jawel, gepoept! 🥳
2 jaar geleden
Als jullie een dag thuis zijn, trekken jullie de kleine dan een luier of onderbroekje aan nadat ze op het potje zijn geweest?
Ik kan me zo voorstellen dat ze met een luier om minder bewust ervan zijn als ze een plasje doen. Maar met een onderbroekje heb je groot doorlekrisico op de bank bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Reactie op Romaan
Als jullie een dag thuis zijn, trekken jullie de kleine dan een luier of on ...
Je kan als je echt wilt dat je kindje zindelijk wordt, eerst een onderbroek aan doen en daar overheen een luier. Dan voelen ze dat ze iets doen, maar wordt niet heel je huis smerig.
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Je kan als je echt wilt dat je kindje zindelijk wordt, eerst een onderbroek ...
Goeie tip!! 😀😀😀
2 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook. :)
Niet echt duur vergeleken met de hoeveelheid luiers die ze nu gebruiken.
Mijn dochter gaat op het potje zitten en vraagt dan om een luier als ik die aandoe plast en poept ze in de luier. Als ik die in het potje leg plast en poept ze in het potje. Kwestie van tijd dat de luier weg kan. Dit is haar manier van overschakelen. 🤷♀️
2 jaar geleden
Mijn zoontje zet ik bij elke verschoning op de wc... Teminste.. als hij wil... Ik vraag elke keer: wil je op de grote wc? Als hij ja zegt dan gaan we naar de wc met brilverkleiner en plast hij. (Als hij nee zegt plast hij ook niet, ik was dan zo eigenwijs om hem er toch op te zetten, maar dan hoeft ie dus ook niet... )
Hij geeft t niet zelf aan verder, maar hij plast een keer of 5-6 per dag op de wc...ik vraag het op deze momenten:
S'ochtends bij het opstaan
Na het ontbijt
Na het fruit
Voor het middagdutje
Na het middagdutje
Na het avondeten
Voor het slapen
Potje doe ik niet aan, ze zullen toch op de wc moeten leren, en met een brilverkleiner is ideaal. Potje zou ik wel in de tuin gebruiken, maar als ik hem in z'n blote billen in de tuin laat spelen plast hij gewoon overal, en dan kijkt hij daarna zo van oh ik heb geplast😅
2 jaar geleden
Reactie op mooni
Wat voor wc verkleiner is handig? Ik heb er nu 1 besteld met handvat en rub ...
Ik heb de verkleiner van Hema.. bevalt heel goed. Ik til hem erop en eraf
2 jaar geleden
Onze kleine meid gaat vanaf dat ze 1 is al op het potje en op de grote wc en ze geeft het nu ook steeds beter aan maar we doen het op haar tempo. Tip: als je de kleine gaat verschonen gewoon even op het potje zetten en een boekje lezen en dan luier aan zodat het een gewoonte word ofz
2 jaar geleden
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.. Wij zijn net begonnen met oefenen met het potje, en onze zoon snapt het poepen al heel goed. Hij doet dat ook liefst op het potje, hij zegt dan poepen en wijst naar het potje. Ik vraag me nu alleen af, hoe doen jullie dat als je een dagje weg bent. Potje meenemen? Een gewone wc vindt hij helemaal niks dus dat werkt niet 😅
2 jaar geleden
Reactie op marloesenmini
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.. Wij zijn net begonnen met oe ...
Luier aan. Als hij moet poepen en geeft dat aan naar de wc lopen. Bij gebrek aan potje kan hij kiezen 🤷 ga echt niet met een potje rondlopen hoor!
2 jaar geleden
Reactie op marloesenmini
Ik heb nog nooit ergens gezien dat iemand een potje mee neemt😅 idd gewoon naar de wc. In veel pretparken enzo hebben ze een kleine kinder wc, misschien wil ie daar wel op ... En anders idd in de luier
2 jaar geleden
Reactie op marloesenmini
Hahahaha nou no thnx dat potje gaat echt niet mee 🙈😂😂 uiteindelijk moeten ze toch echt op de wc leren poepen.. Als ik bij oma ben en ze geef tt aan gaat ze gewoon naar de wc.
Pretpark enzo hebben vaak kleine lage wc's dus dan heb je geen verkleiner nodig. En anders moet 't maar gewoon in de luier..
Waarschijnlijk zijn ze zo afgeleid dat ze vergeten om te melden dat ze moeten poepen.
2 jaar geleden
Reactie op marloesenmini
Oh wij hebben zo’n super mooi en leuk carry potty (Google maar) en dat gaat hier vaak mee hoor op uitstap of op reis! Ons zoontje is dol op z’n vosje. Als je zoontje daar liever op gaat dan in z’n luier te doen zou ik het zeker ook meenemen. Topding!
2 jaar geleden
Reactie op floepie43
Oh wij hebben zo’n super mooi en leuk carry potty (Google maar) en dat gaat ...
Dat ziet er dan wel weer heel handig uit! Hij heeft nu wat minder interesse in het potje maar als dat weer terug komt houd ik deze in gedachten! :)
2 jaar geleden
Reactie op floepie43
Oh wij hebben zo’n super mooi en leuk carry potty (Google maar) en dat gaat ...
Even een tip, je kan ook een luier open in het potje leggen, als je kleintje dan moet poepen kan je het makkelijk weg gooien. We zijn hier nog niet begonnen maar ga in deze dagen wel een potje halen. Hij geeft sowieso na het poepen aan dat hij gepoept heeft maar ook steeds vaker ervoor. En laatst was hij heel bewust in zn luier aan het plassen. Misschien is het nu toch het moment om te beginnen