158 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb een potje in de tuin staan als ie lekker aan het zwemmen is bijvoorbeeld ( hij is 20 mnd). Hij heeft wel al een keer geplast erop. Hij zegt vaak als ie net geplast of gepoept heeft dus weet het wel. Ga nog niet heel actief oefenen nu, maar gewoon spelenderwijs kijken. Hij doet vaak zelf namelijk z'n luier uit.
2 jaar geleden
Reactie op marloesenmini
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.. Wij zijn net begonnen met oe ...
Het is ieder voor zich, ik vind vooral op zulke dagen lekker de luier aan, hoeft ie zich niet druk te maken of ie moet poepen of plassen, hoef jij hem niet te storen door er steeds naar te vragen, lekker zorgeloos dreumes zijn.
2 jaar geleden
Hier sinds paar weken mee 'bezig'. De laatste 2 weken geeft ze zelf aan poep (dit zegt ze wel voor poep en plas) en dan komt er soms wat. Verder heeft ze vaak op vaste tijdens ontlasting dus als t er dan nog niet is zet ik haar erop en komt er soms wel wat. Ze vind t vooral erg interessant allemaal. We zien wel hoe t verder gaat.
Gister 2x zelf aangegeven en met resultaat, nu uit bed ook al resultaat
2 jaar geleden
Hier associeert ze poep/plas heel goed met het potje, maar ze doet er niks op. Ze ziet het als een gezellig boekjes- leesmoment. Zodra ze aandrang voelt wil ze van het potje af. Ze vindt het dus toch een beetje spannend ofzo, terwijl ze het al wel een paar keer wel heeft gedaan.
Herkenbaar voor iemand? Tips?
2 jaar geleden
Hier associeert ze poep/plas heel goed met het potje, maar ze doet er niks ...
Ik denk dat we niets anders kunnen dan afwachten. Mijn kindje toonde ook voor 5 seconden interesse, met zijn kleding nog aan, en vond het te spannend. Ik ga hem niet dwingen. Ik vertel hem wel over de wc en hij krijgt regelmatig te zien wat we daar doen. Hij gaat vanzelf wel meer interesse tonen. We zijn met onze kindjes aan de erg vroege kant hoor! Ga maar navragen bij je eigen ouders. 😊😊😊
2 jaar geleden
Hier ging het heel goed op de wc, bijna alle plasjes op de wc, alleen poepen nog niet...
Dit GING goed, tot hij vorige week had bedacht om gewoon weer in z'n luier te plassen.. en op de wc heeft ie dus al een dag of 5/6 niet geplast, gewoon niks...
Vandaag 2x deze plaat gemaakt, 1 voor elke wc in ons huis, en recht voor de wc op de muur geplakt (wel hoog genoeg zodat hij het er niet af kan trekken)..
Vanmiddag om 15u opgehangen, en inmiddels op beide wc's een sticker verdient.
Hij zegt nu zelf: sticker diene ..
(Hij was de eerste 2x op de wc niet blij dat hij geen sticker kreeg, maar toen plaste hij dus niet... Toen hij daarna wel plaste was hij erg blij met z'n sticker... Hopelijk motiveert het hem)
2 jaar geleden
Reactie op Romaan
Hoe strikt zijn jullie met de luier aan of uit overdag? Ik kan me voorstell ...
Dit lijkt me pas aan de orde op het moment dat je kindje echt goed en op tijd aangeeft dat het moet poepen of plassen. Als dat dan een tijdje goed gaat zonder luier komt buiten de deur pas aan de beurt, tenminste, dat is mijn plan.
2 jaar geleden
Reactie op floepie43
Ik wil eigenlijk wel een update van deze ☺️ lijkt me n super goed idee! Wer ...
Heel wisselend. Bij de wc boven verdient hij auto's, daar heeft ie net z'n 12e sticker geplakt. Beneden verdient hij dino's, daar heeft ie er pas 4... Die stickers zijn niet mooi genoeg denk ik🤣
De ene dag plakt ie 3 stickers, de andere dag geeneen...
2 jaar geleden
Heel wisselend. Bij de wc boven verdient hij auto's, daar heeft ie net z'n ...
Dacht even aan dit topic, ik dacht ik zal een update geven... Er zijn inmiddels 4 kaarten vol, met elk 18 stickers. Nu maar gewoon een groot vel karton opgehangen zodat er veel meer stickers op kunnen, want de 5e kaart is over 1 sticker ook vol.
Hij is qua plassen zo goed als droog, poepen doet ie echt helemaal niet op de wc, dat vind ie spannend
2 jaar geleden
Hier doet hij sinds enkele weken (21 maanden) plasjes en poepjes op de wc als wij hem erop zetten. Zo ontzettend trots is hij dan! Begint er naar de vragen ook als hij moet plassen of poepen, maar dan enkel op het potje. Gaat de goede kant op. Als ik nu niet een kleine baby ook in huis had dan zou ik een weekje even doorzetten met geen luier aan en denk dat hij dan zindelijk zou zijn. Maar is mij helaas nu te veel gezien ik nog om de 4 uur de kleine moet voeden.
2 jaar geleden
Reactie op Irma89
Iemand een tip voor een toiletverkleiner (voor een grote jongen)? Ik heb er ...
Was hier ook het probleem, mijn zoon zit nu met zn benen ver uit elkaar op de wc (dus de hele broek en onderbroek gaat uit haha)
En dan houd ie aan de voorkant (tussen zn benen) de bril vast zodat hij goed blijft zitten
één jaar geleden
Hoi hoi! Misschien een idee, Ik ben met mijn zoon van (toen) net 2 jaar begonnen met de Zindelijkheidsbox. Dit heeft echt goed geholpen bij ons thuis! 3e dag was hij al plas zindelijk. Gelijk op de grote toilet met een verkleiner. Na de 5e dag ook poep zindelijk! Hij heeft op de 7e dag van onze training zijn diploma “behaald” gekregen. Het was wel even pittig de 1e en 2e dag dat ik dacht dit gaat nooit lukken maar bleef doorgaan. Gelukkig want nu is hij 2 jaar + 1 maand en volledig zindelijk overdag 🙏🏽