158 Reacties
één jaar geleden
Reactie op mooni
Wat goed! Had je ook het idee dat je kind eraan toe was of ben je er gewoon ...
Ik merkte bij hem dat hij interesse toonde wanneer wij naar het toilet gingen. Buiten dat was het een spelletje voor hem wanneer hij het potje zag. Vandaar dat ik gelijk op de grote toilet ben begonnen ipv het potje. Maar volgens mij is het belangrijker om er mee te starten en ze kennis te laten maken dan dat ze er al mee bezig zijn..
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hoe gaat het met zindelijk worden?? Zijn er al kids zindelijk?
Hier heel wisselend, qua plassen is hij soms 3 weken droog, en dan laat ie alles weer lopen..
Poepen blijft spannend, dan verstopt hij zich en poept in zn broek..
Als het dadelijk mooi weer is gaat de luier definitief uit
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
Niet actief mee bezig, jij? Ik zei op het cb dat mijn dochter wel eens op de wc of het potje gaat maar er nooit iets komt en hoe zindelijkheid aan te pakken, toen zei ze, ow veelte vroeg, pas als ze 3 was actief mee bezig gaan nu vooral niet, ze is te jong nog. 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
Wij hebben de zindelijkheidsbox aangeschaft. Binnen een week was onze dochter (2 jaar en 3 mnd) overdag zindelijk!
Ze doet alles op de "grotemensenWC" en als ik even bezig ben met haar 4 maanden oude babyzusje gaat ze zelf op het potje. Ze kan zichzelf ook al aan- en uitkleden namelijk. Ze vindt zelf haar onderbroekjes helemaal geweldig en is elke keer trots als het haar weer lukt op de wc.
We gingen een dag naar Blijdorp en toen had ik een luier omgedaan ook omdat je daar niet snel een wc hebt, maar ze heeft heel de dag zelf aangegeven dat ze moest plassen en haar luier was aan het einde van de dag gewoon nog helemaal droog!
Met haar middagdutje en 's nachts doen we wel nog een luierbroekje om.
één jaar geleden
Reactie op mooni
Niet actief mee bezig, jij? Ik zei op het cb dat mijn dochter wel eens op d ...
Sinds gisteren heeft ze het opeens door... Ik vroeg mij een beetje af of dit tijdelijk is of dat dit 't begin is. Gisteren deed ze na elk plasje d'r luier af, en aan 't einde van de dag ging ze optijd naar het potje, 's avonds moest ze poepen.. En dit ging half in de wc half in d'r onderbroekje......
T begin is er.
één jaar geleden
Bij ons was een nieuwe luier aandoen telkens zo'n strijd (24 maanden) dat ik dacht, laat maar lekker uit dat ding. Nu thuis al een tijdje geen luier meer aan en na 2 dagen had ze wel door dat ze op het potje moest plassen. Nu plast ze soms nog wel in dr broek, maar ook vaak dat ze wel op het potje gaat terwijl ze een luier aan heeft. We zijn nu zo'n 2 maanden bezig en vandaag wilde ze voor het eerst geen luier aan naar de voorschool. Hopen dat het goed gaat! Kleine stukjes naar buiten doen we ook zonder luier (en soms gaat dit nog mis), maar een ritje in de auto dirf ik nog niet echt aan, dan moet het thuis ook eerst nog wat beter gaan. We oefenen gewoon rustig verder.
één jaar geleden
Reactie op Romaan
Ik denk erover om binnenkort met de zindelijkheidsbox te starten. Heeft iem ...
De zindelijkheidsbox is niets meer en niets minder dan belonen voor plassen. 🙈
Omdat we geen week vrij hebben ben ik op vrijdag begonnen. We zijn nu redelijk ver. Ze geeft goed aan dat ze wil plassen....
Vandaag zat ze op de bank.. Uit bed, nog ff de luier aan.. Ze was heel k rustig aan het wiebelen met d'r benen.. Maar keek tv. Ze was bewust haar plas aan het uitstellen.. Ondanks de luier.
Uiteindelijk op 't potje een Mega plas gedaan en een sticker geplakt.
Ze is overdag zo goed als droog, thuis en bij Oma. Maar op de opvang das een ander verhaal.. Daar gaat het nog niet zo best.
De box is een mooie houvast, maar werkt pas als je ECHT een week vrij bent. En okk er ECHT een week boven op zit.
Mijn dochter poept 2x per week.. Kan haar niet in een week bijbrengen dat poepjes op 't potje moeten
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
De zindelijkheidsbox is niets meer en niets minder dan belonen voor plassen ...
Zo leuk om dit te lezen en te weten dat ze zindelijk is nu.. Ze plast EN poept op de wc. Zelfs het potje laat ze alweer links liggen. Woensdag gaf ze in de winkel aan dat ze moest plassen. En als we wandelen zegt ze "oh, ene wachten... Nu niet wc" en houd ze d'r plas op. We kunnen dan het rondje afmaken en thuis op de wc laat ze het gaan..
Vandaag na de regen even buiten geweest, haar hele broek was nat, behalve haar onderbroek. Die was droog. 🎉
2 jaar en 5 maand.
één jaar geleden
Ik vroeg me af hoe lang het duurde voordat jullie kindje voor het eerst op het potje plasten. Hier willen de heel graag op het potje maar er komt niets. Vandaag plaste ze daarna in de woonkamer omdat ze van potje af was gegaan.
Wij zijn trouwens nog niet heel fanatiek aan het trainen. Maar als ze interesse hebben mogen ze zonder luier er op.
één jaar geleden
2 1/2 week geleden begonnen met de 'zindelijkheidstraining' en de luier sindsdien uitgelaten.De 1e week was mijn dochter enorm in paniek als ze moest plassen/poepen. Dat is nu gelukkig erg afgenomen. Ze plast en poept nu echter nog steeds staand op de grond. En wil absoluut niet op het potje plassen. Wat ik ook probeer. Ik heb elke truc al uitgehaald. Ze geeft het wel goed aan als ze moet en ook haar nachtluiers zijn droog. Ik vang nu haar plas half op met het potje. Het lijkt zo uitzichtloos allemaal. 😔
één jaar geleden
Reactie op Romaan
2 1/2 week geleden begonnen met de 'zindelijkheidstraining' en de luier sin ...
Hier niet actief bezig, maar op het potje wilt ze absoluut niet. Ik heb nu een wc verkleiner gekocht met een trapje en daar gaat ze wel op. Tot nu toe 2x een plas gelukt.. misschien dat het potje niet comfortabel voor der is?
één jaar geleden
Reactie op Romaan
Ze had hiervoor wel interesse. Gaf ook aan als ze ging plassen/poepen. En i ...
Ik snap je insteek hoor. Maar als ze er bang van word dan is het miss nog niet het juiste moment. Aan de andere kant.. Je bent gestart en miss gewoon doorgaan.. Alleen is het wel sneu als het steeds fout gaat..
Misschien kan je de zindelijkheid box aanschaffen? Daar staan goede tips in.. Ook qua benaderen van ongelukjes en successen.
Mijn dochter is in 3 weken tijd poep en plas zindelijk geworden.. De weekenden en vrije dagen zaten we er boven op.. De opvang f dagen lieten we het op zijn beloop.. Maar mevrouw besloot zelf dat ze klaar was met de luier.
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik snap je insteek hoor. Maar als ze er bang van word dan is het miss nog n ...
Ik heb de zindelijkheidsbox. Maar daar ben ik snel weer vanaf gestapt toen de paniek kwam. Heb me eerst moeten focussen op haar ontspanning. De echte paniek is nu weg. Maar ze weigert potje en wc. Ze wil gewoon in haar blote billen staan en op de vloer plassen en poepen.