14 Reacties
2 jaar geleden
We zijn ondertussen overdag wat minder aan het slapen...
1 lang dutje van ongeveer 3uur, of, als hij vroeg moe is s'ochtends 2uurtjes (of als hij korter slaapt dan korter) en s'middags maximaal 1uurtje.
2 jaar geleden
Hoe oud is je kindje? Want mijn zoontje is 14 maand en slaapt in 1x 2.5 uur en niet versprijt hij krijgt iets meer voeding en iets later opbed nu slaapt hij al weer goeie tijd door🤗
2 jaar geleden
Hoe oud is je kindje? Want mijn zoontje is 14 maand en slaapt in 1x 2.5 uur ...
Hij is ruim 13 maanden. Hij was rond het jaar over op 1x slapen, toen kreeg hij corona en is hij weer 2x gaan slapen. Nu ongeveer de helft van de week 2x, de andere helft van de week 1x. (Vandaag babyzwemmen, dan slaapt hij 2x want dan is hij echt kapot om 10u s'ochtends)
2 jaar geleden
Hij gaat overigens graag naar bed.. als ik vraag of hij naar bed wil loopt hij naar de deur en klimt de trap op
2 jaar geleden
Hij is ruim 13 maanden. Hij was rond het jaar over op 1x slapen, toen kreeg ...
Ahh je zou misschien dit kunnen proberen het duurt wel ff en is wel ff bikkelen in begin maar daardoor slaap mijne wel blij door nu
07.00 ongv van bed
08.30 2 bruine boterhammen
10.00 fruit
12.00 1 bruine boterham
12.30/13.00 opbed tot 14.30/15.00
15.30 koekje of rozijntjes
18.00 avond eten
Tussen door drinkt hij gwn door haha
19.30 opbed
Het hoeft niet perse zo maar ik zou proberen 1x een dutje van 2.5 uur teproberen en niet langer want ze hebben niet zvl slaap nodig🤗
2 jaar geleden
Ahh je zou misschien dit kunnen proberen het duurt wel ff en is wel ff bikk ...
Ik heb bvb gisteren het dutje verplaatst van 10 uur tot half 1 enige na deel is dat ik hem rond 5 uur moet gaan vermaken en afleiden zodat hij het tot half 8 volhoud maar ga dan vaak met hem wat knutselen en dan eten erna lekker lang inbadje doen, ik moet wel zeggen dat me zoontje met 2.5 doorsliep en met 6 maand niet en lang heeft geduurd tot ik er achterkwam dat hij niet genoeg eten overdag kreeg en daarom snachts nog kwam voor fles melk toen ik het allemaal wat ging veranderen sliep hij wel door en is hij toen ook van de melk afgegaan
2 jaar geleden
Ahh je zou misschien dit kunnen proberen het duurt wel ff en is wel ff bikk ...
Ik ga het eens proberen. Al merken we wel dat als hij te moe wordt, dat hij dan onrustiger slaapt.
Dit is ongeveer ons schema:
Tussen 6.30 en 7.30 uit bed
Ontbijt:. Bruin brood (vaak minder dan 1 snee, meer wil hij niet) met gewone melk (ongeveer 100-150ml)
Tussendoor fruit met water
Lunch 1 a 1.5 boterham (zoveel hij wil) met melk of water
Naar bed van 12-15u ongeveer
Na het slapen wat groente met water
Rond 17.30 avondeten
Rond 18.30 stukje fruit en flesje gewone melk
19u naar bed
Als hij 2x slaapt dan is het rond 9.30 tot 11.30 en dan van 14.30-15.30
2 jaar geleden
Reactie op Memmen
Kan het ook zijn dat hij snachts kramp in z'n beentjes heeft ? Mijn mannetj ...
Oh indd groei kan ook maar heb gelezen dat nu meer stilstaat alleen vam dat lopen kan het indd wel spierpijn zijn goeie nog nii eens over na gedacht
2 jaar geleden
Oh indd groei kan ook maar heb gelezen dat nu meer stilstaat alleen vam dat ...
Spierpijn geloof ik niet, hij liep met 7 maand langs de tafels en met 11 mnd los, dus hij loopt al z'n halve leven😅 het lijkt wel dromen dat ie doet ofzo, maar daar kan je denk ik weinig mee 😅
2 jaar geleden
Spierpijn geloof ik niet, hij liep met 7 maand langs de tafels en met 11 mn ...
Dat is wel snel heb me moeder gevraagd en liep me 1 jaar al rond maar had wel erna vaak last van me beentjes en dat ik veel au riep haha
2 jaar geleden
Wij hebben over het algemeen een goede slaper, slaapt overdag veel/goed en vanaf 2 maanden de nachten al door. Maar ik moet zeggen dat die periode van 11-13 maanden hier ook niet de beste was! Inderdaad opeens weer ‘s nachts wakker zonder dat we wisten waarom. Wij zijn niks anders gaan doen en met ruim 13 maanden ging alles opeens weer soepel. Om even aan te geven dat er misschien niet altijd een oorzaak is en het ook gewoon een (lange) fase kan zijn 😉
Ik weet niet wat het nou met 11 maanden geweest is bij ons. Rond 12 maanden is er wel een slaapregressie die 6 weken (!) kan duren. Google er maar eens op, misschien herken je daar wat van.
Niet echt tips dus maar misschien stelt het een beetje gerust..
2 jaar geleden
Spierpijn geloof ik niet, hij liep met 7 maand langs de tafels en met 11 mn ...
Hier hebben we dat ook, huilen in dr slaap, als ik niks doe wordt het erger en huilt ze zich wakker, als ik wel iets doe, maak ik haar ook wakker, het meest geruisloos gaat het als we inderdaad melk geven. Ik denk ook dromen/verwerken