14 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee! Mijn dochter deed dat ook toen ze net kon tijgeren en nu doet ze het met staan😓

3 jaar geleden

Reactie op Nouha

Ik lees mee! Mijn dochter deed dat ook toen ze net kon tijgeren en nu doet ...
Is er ook een periode tussen het tijgeren en staan dat ze wel gewoon ging slapen? Of ben ik nu gewoon 😩 😀

3 jaar geleden

Reactie op Mama Ayden

Is er ook een periode tussen het tijgeren en staan dat ze wel gewoon ging s ...
Nee helaas niet, maar dat komt denk ik ook omdat ze staan kort na het tijgeren onder de knie had

3 jaar geleden

Hier inderdaad ook een laatbloeier (10.5 maand) kruipt ook nog niet, maar wel door de hele kamer van buik naar rug en andersom, in bed valt het wel mee... Heb je een slaapzak aangegeven? Of doet hij het dan alsnog?

3 jaar geleden

Haha dat gebeurt hier ook op sommige dagen. Eerst was dat als een ninja door zijn bed rollen, de volgende fase was het kruipen van de ene naar de andere kant en nu gaat meneer zitten (en spelen met zijn knuffeltje) en optrekken aan de rand zodra ik de kamer uitloop. Meestal gaat hij na 10 a 15min liggen en slapen. Op de dagen dat hij het slapen vertikt betekent het bij hem meestal dat hij nog niet klaar is voor slapen. Dan haal ik hem er uit en wil hij nog even "kletsen over zijn dag" (noem ik het maar), of moet ik nog een liedje zingen, of we doen een rondje door zijn kamer en zeggen tegen alles "welterusten". Soms laat ik hem in zijn bedje en kriebel/aai ik zachtjes zijn wangetjes en kin tot hij slaperig wordt.

3 jaar geleden

Hier inderdaad ook een laatbloeier (10.5 maand) kruipt ook nog niet, maar w ...
Ja hij doet het alsnog. Hij is zo blij met zijn nieuwe vaardigheid dat hij het de hele dag door wil doen hahaha 😛 😀😀

3 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Haha dat gebeurt hier ook op sommige dagen. Eerst was dat als een ninja doo ...
Als een ninja 🥷 door zijn bed rollen hahahaha. Geweldig! Handige tips die ik ook kan uitproberen. Liedje zingen doe ik al en het helpt wel als ik hem heen een weer wieg. Maar ben bang dat ie dat weer gaat aanleren. Ik kan hem wel even kriebelen en met hem een rondje welterusten doen. Thank you

3 jaar geleden

Reactie op Mama Ayden

Ja hij doet het alsnog. Hij is zo blij met zijn nieuwe vaardigheid dat hij ...
Hahaha het is wat met die kleintjes.. hopelijk gewoon weer een fase..

3 jaar geleden

Als hij goed kan rollen, waarom leg je hem terug op zijn rug? Mijn dochter deed dit ook toen ze begon met goed rollen en ging gelijk zoveel beter slapen! Het tijgeren was echt wurmen om een fijn plekje te vinden, sindsdien slaapt ze heerlijk op haar buikje

3 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Haha dat gebeurt hier ook op sommige dagen. Eerst was dat als een ninja doo ...
Precies dit. 🙂 Ik schenk er overigens niet te veel aandacht aan. Hij krijgt dan geen prikkels om door te gaan met zijn leuke gedrag en gaat dan vanzelf wel slapen. Als het te lang duurt dan was ie nog niet toe aan zijn tukkie ja. 😊

3 jaar geleden

Hier rollen, tijgeren en brabbelen ze ook al tijden door het bed. Zolang ik geen gehuil hoor laat ik het. Meestal stopt het binnen 15 minuten en wordt er geslapen. Volgens mij is het oefenen en verwerken van een nieuwe vaardigheid voor het slapen gaan. Hier doen ze namelijk alles voor het eerst in bed voordat ze het bewust tijdens het spelen doen.

3 jaar geleden

Precies een maand geduurd, ook toen hij zich leerde optrekken en staan. Volhouden, het is een fase 🥴

3 jaar geleden

Reactie op mormels

Hier rollen, tijgeren en brabbelen ze ook al tijden door het bed. Zolang ik ...
Nou hij kan gerust 2 uur doorgaan. Hij wrijft wel in ze ogen dat ie moe is maar toch gaat hij door. Moet hem echt op ze zij leggen en zo vasthouden en dan valt hij pas inslaap

3 jaar geleden

Reactie op Mama Ayden

Nou hij kan gerust 2 uur doorgaan. Hij wrijft wel in ze ogen dat ie moe is ...
Oh ja, dat is wel stuk intenser ja. Hopelijk vindt ie snel zn rust in bed. Misschien dat eerder of iets later naar bed kan helpen.