10 Reacties
2 jaar geleden
Heeft ze altijd al niet kunnen spelen of is dit ineens zo? Hier zijn het namelijk fases en gaat het dus wel een keer over. 😁
2 jaar geleden
Reactie op KK_
Hey, jawel ze speelt bij oma en opa vaak lekker zelf in de tuin of met haar ...
🤗
Ik heb vandaag ook een maaltijd gemist. Geen tijd voor mezelf. Tijdens het dutje doe ik het huishouden. 😅
2 jaar geleden
Toevallig een filmpje gezien vandaag waarin werd uitgelegd dat kinderen moeten leren zelfstandig te spelen.. Dit doen ze door "niet gestoord te worden" als ze een x spelen.. Ga ipv "applaudisseren en juichen.." zelf ook je ding doen.. En zodra je klaar bent, even checken of alles oké is.
Kinderen moeten concentratie boog opbouwen, en dat lukt alleen door te oefenen en te trainen.
Als je tijdens een concentratie moment allemaal vragen gaat stellen. Word de oefening multi tasken.. En niet concentreren.
2 jaar geleden
Hier wisselend. Ik probeer haar duidelijk te vragen om zelf te spelen omdat ik dan bijvoorbeeld ga schoonmaken. Dan luistert ze soms wel en soms niet. Als het niet gaat dan betrek ik haar in het huishouden. Laat ik haar spelenderwijs helpen met de vaatwasser uitruimen of wasmachine vullen. Als ze dutje doet kan ik vervolgens rusten omdat het huishouden al is gedaan.
Sinds kort hebben we een tablet. Die zet ik ook wel eens in als ik echt heel moe ben. Kan ze toch even zichzelf bezig houden en een paar filmpjes kijken op youtube.