10 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar, weet zelf ook geen raad,, volg even mee

2 jaar geleden

Heeft ze altijd al niet kunnen spelen of is dit ineens zo? Hier zijn het namelijk fases en gaat het dus wel een keer over. 😁

2 jaar geleden

Heeft ze altijd al niet kunnen spelen of is dit ineens zo? Hier zijn het na ...
Hey, jawel ze speelt bij oma en opa vaak lekker zelf in de tuin of met haar speelgoed. Het duurt niet lang maar daar kan ze t wel..

2 jaar geleden

Is het misschien nu even wat lastiger sinds ze een broertje heeft? Is misschien ook nog wennen de aandacht delen waardoor ze meer gaat plakken.

2 jaar geleden

Reactie op KK_

Hey, jawel ze speelt bij oma en opa vaak lekker zelf in de tuin of met haar ...
🤗 Ik heb vandaag ook een maaltijd gemist. Geen tijd voor mezelf. Tijdens het dutje doe ik het huishouden. 😅

2 jaar geleden

Toevallig een filmpje gezien vandaag waarin werd uitgelegd dat kinderen moeten leren zelfstandig te spelen.. Dit doen ze door "niet gestoord te worden" als ze een x spelen.. Ga ipv "applaudisseren en juichen.." zelf ook je ding doen.. En zodra je klaar bent, even checken of alles oké is. Kinderen moeten concentratie boog opbouwen, en dat lukt alleen door te oefenen en te trainen. Als je tijdens een concentratie moment allemaal vragen gaat stellen. Word de oefening multi tasken.. En niet concentreren.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Toevallig een filmpje gezien vandaag waarin werd uitgelegd dat kinderen moe ...
Bedankt voor je berichtje! Kun je de link delen?

2 jaar geleden

Toch soms samen spelen en andere keren aangeven dat ze zelf moet spelen of haar daar neerzetten met speelgoed en gang laten gaan of even negeren. Hier speelt onze kleine al vanaf baby heel goed zelfstandig

2 jaar geleden

Hier wisselend. Ik probeer haar duidelijk te vragen om zelf te spelen omdat ik dan bijvoorbeeld ga schoonmaken. Dan luistert ze soms wel en soms niet. Als het niet gaat dan betrek ik haar in het huishouden. Laat ik haar spelenderwijs helpen met de vaatwasser uitruimen of wasmachine vullen. Als ze dutje doet kan ik vervolgens rusten omdat het huishouden al is gedaan. Sinds kort hebben we een tablet. Die zet ik ook wel eens in als ik echt heel moe ben. Kan ze toch even zichzelf bezig houden en een paar filmpjes kijken op youtube.

2 jaar geleden

Reactie op KK_

Bedankt voor je berichtje! Kun je de link delen?
https://www.instagram.com/reel/Cguq3v_p1gS/?igshid=MDJmNzVkMjY= Ik volg dit veel.. Voer het alleen niet uit hahaha 🙈🙈