43 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter praat en brabbelt vooral binnensmonds. Het is het af en toe een woordje als die, mama/papa (heel weinig), dankie, so, dag dag Ik heb zo’n app waar ze woorden zeggen en dat zegt ze soms echt na ook hardhop.

2 jaar geleden

Tips? Je lijkt al het goede al te doen. 🙂 Boekjes lezen, plaatjes aanwijzen en benoemen. Alles benoemen wat je doet en ziet. Vragen stellen en kijken of je antwoord terug krijgt. Meer tips heb ik niet. Elk kindje ontwikkeld op zijn eigen tempo. De één is vlot met lopen, de ander met praten of met fijne motoriek en kan al heel netjes met een vorkje prikken en uit een gewone beker drinken. Uiteindelijk leren ze het allemaal wel een keer. Andere ontwikkelingen lopen wel goed? Het CB maakt zich niet druk? Dan zou ik loslaten. 😊

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Mijn dochter praat en brabbelt vooral binnensmonds. Het is het af en toe e ...
Wat leuk, welke app is dat?

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Google translate 😂😜

2 jaar geleden

Google translate 😂😜
Hahaha 🤣

2 jaar geleden

Google translate 😂😜
Wist niet dat baby taal te vertalen was 😂🙄

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wist niet dat baby taal te vertalen was 😂🙄
Moet je laten doen door een drie a vierjarige….dreumes brabbelt nogal gefrustreerd van alles….3 jarige: hij zegt dat hij met de bellenblaas wil spelen…crisis opgelost😏😂

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Moet je laten doen door een drie a vierjarige….dreumes brabbelt nogal gefru ...
😂 Mijn man en ik spreken redelijk zijn taaltje: Iesj = sok/sokken Asj = jas Esh = fles Aas = haas Ieg = vlieg Pater = water Goeliegoelie = speen Yaya = vogel of zebra En ga zo maar door. Een onbekende is verloren. Oma zei laatst, hij riep maar iets van goeriegoerie. 😂 Hij wilde zijn speen dus.

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Leer mij woorden heet de app, app heeft een panda voorop.

2 jaar geleden

Mijn dochter praat ook niet. Ja papa, dat kan ze goed zeggen. En mama als ze verdrietig is 😝 Ze begrijpt alles. Als we iets tegen haar zeggen, doet ze het. Dat is ook taalontwikkeling! Mijn dochter is motorisch heel erg sterk. Ze doet sinds deze week ook ineens random dansjes na als we een muziekje opzetten via YouTube.. Ze legt verbanden. En alles wat ze ziet, doet ze na of begrijpt ze (meteen). En ze brabbelt dan nu sinds kort. Onverstaanbaar, dat zeker! Wat ik hiermee wil zeggen is. Maak je niet te druk. 1,5 is echt nog heel erg jong! Voert je zoontje kleine opdrachtjes uit?/ Begrijpt hij wat je bedoelt als je iets zegt? Dan zou ik me er geen zorgen over maken. (Ik ben trouwens pm’er op een babygroep 😉) Boekjes lezen, dingen benoemen, liedjes zingen/luisteren.. dat zijn dingen die je kunt doen. Leg er geen druk op. Het komt vanzelf goed. Er zijn ook kindjes die pas gaan praten als ze zeker weten dat ze het kunnen..

2 jaar geleden

Reactie op Linsy de Bruijn

Ik schrik ik wel van, mijn zoontje is 1,5 en gaat volgende maand voor de ee ...
Echt niet nodig hoor! En als ze wel een schaar geven, zullen ze dat als knutselactiviteit geven, geen scherpe maar zo’n onhandig bot kinderding en 1 op 1. Ze gaan zo’n kind echt geen schaar geven en er mee laten spelen ofzo.. kdv wordt zooo streng gecontroleerd.. Het klopt wel dat er in veel observatie lijsten dingen staan, waarvan je denkt.. het kind is net 1,5.. hoezo “moet” hij/zij dit kunnen. Maar het is dan ook vaak geen probleem als een kind het nog niet kan.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Moet je laten doen door een drie a vierjarige….dreumes brabbelt nogal gefru ...
Eens!!! Kleintjes snappen veeeeeeeeeel beter wst babbelaars bedoelen! Echt bizar... Buitenlandse kindjes die geen woord Nederlands spreken, spelen zo samen met andere kids.. Maar met volwassenen kunnen ze niet communiceren

2 jaar geleden

😂 Mijn man en ik spreken redelijk zijn taaltje: Iesj = sok/sokken Asj = j ...
Hier is t ook een beetje haar taal die wij nadoen 😂😂 Peeen = is sinds vandaag speen. Maar moet zeggen hier gebruikt ze pas woorden als ze zeker weet dat 't klopt.. Behalve mama, mama gebruikt ze expres niet 🙄😭 Kijkt ze me grijnzend aan en zegt.. "papa!" 😅 Maar ze weet precies hoe alles heet en wat 't is.

2 jaar geleden

Mijn kleine man wijst alles aan en zegt ‘die’. Echte woordjes nog weinig, alleen mama en sinds vandaag aap (staat in een voorleesboekje). Hij is 1,5 jaar bijna.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 1,5 zegt heeeeel veel woordjes inmiddels, maar loopt daarentegen nog steeds niet… Maak je niet druk, elk kindje doet het op zijn/haar eigen tempo. Komt echt wel goed!

2 jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Mijn dochter van 1,5 zegt heeeeel veel woordjes inmiddels, maar loopt daare ...
Hier inderdaad exact hetzelfde. Veel woordjes en ook combineren van woorden al. Maar lopen... nee dat zit er nog niet in haha.

2 jaar geleden

Onze dochter loopt al sinds ze 13,5 maanden is, maar praten doet ze nog amper. Opa oma papa mama bah op en aap en dat is het wel zo'n beetje..

2 jaar geleden

Hier sinds deze week heel veel woorden die ze ineens na praat als ze ze hoort. Ik sta echt versteld

2 jaar geleden

Ondertussen hebben we hele gesprekken en zegt ze ook heel veel... 't is alleen nog redelijk in een andere taal. De intonatie en klank is 't zelfde maar de letters zitten er not niet aan vast. Best grappig om te horen en zien. Hah

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ondertussen hebben we hele gesprekken en zegt ze ook heel veel... 't is all ...
Haha ja leuk hè? Mijn dochtertje kan soms ook echt heel overtuigde gesprekken houden. Je zou zo geloven dat ze een andere taal vloeiend spreekt. 😅 Ook vind ze soms dat als ze een nieuw woord geleerd heeft dat die ook best voor alles wat er op lijkt gebruikt kan worden. Alle dieren zijn nu bij haar eend of koe.🤭