25 Reacties
3 jaar geleden
Ik geef in 7:00 de borst (geen idee hoeveel ze dan drinkt). Dan gaan we naar beneden en ga ik ontbijt maken. Meestal tussen 7:45 en 8:00 kunnen we aan tafel. Ze krijgt dan fruit (op dit moment is dat een halve banaan en een mandarijn) met bijvoorbeeld wafel, pannenkoek, boterham, bakje yoghurt, ontbijtmuffin. Mijn man zegt dat ik haar verwen 😬.
Maar ik ontbijt zelf ook altijd met fruit en dan meestal yoghurt met muesli erbij of havermoutpap, dus ja dan doe ik dat voor haar ook. Ik ga zelf pas havermout of rijstpap geven als ze wat ouder is, een jaar of zo. Nu houdt ik het op boekweit en volkoren spelt.
3 jaar geleden
Borstvoeding en een beetje brinta gemaakt met water of brood (meestal eet ze dan een halve)
3 jaar geleden
Ik geef mijn kind alleen nog maar de fles. 😬 Krijgt ie nu te weinig?
3 jaar geleden
Nee hoor! Hier ook! 😃 Mijn dochter heeft nog geen behoefte aan meer.
3 jaar geleden
Nee hoor, ik heb gewoon een lekkerbek 😅.
Mijn dochter krijgt ook niet op een ander moment op de dag een fruithap, dus ze moet het hier ook mee doen 😉.
3 jaar geleden
Gelukkig! 😊
Vanaf welke leeftijd moeten ze echt wel iets meer dan de fles binnenkrijgen? Ik ga dit ook maar eens aan het CB vragen...
3 jaar geleden
Lees net in mijn boek 'Van kleine spruit tot toffe peer' dat een broodje naast de fles in hun schema gaat vanaf 11-12 maanden.
Ik houd dit schema voor mijn kindje aan.
3 jaar geleden
Lees net in mijn boek 'Van kleine spruit tot toffe peer' dat een broodje na ...
Enigzins hoor. Niet alles volgens dit schema...
Mijn schema is nu:
7-8 uur
Fles 180 ml
9-10 uur
Fruit 1 stuk
12-13 uur
Brood+fles
15-16 uur
Groentehap 175 g
18 uur
Tussendoortje
19 uur
Fles 180 ml
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Dit heb ik gekregen van het cb hier. Overal lees je wat anders, andere sche ...
Kan het niet lezen 😬. Ik geef meestal na de fles van 180 een boterham. Als ik meer tijd heb doen we iets anders zoals een gebakken ei, bananen pannenkoek, bananenbrood, havermoutpap. Na zijn eerste dutje krijgt hij dan fruit.
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Kan het niet lezen 😬. Ik geef meestal na de fles van 180 een boterham. Als ...
Misschien als je een schermafbeelding maakt en inzoomt. Ik heb die lijst als leidraad gebruikt en verder probeer ik na mijn dochter te kijken of hier advies te krijgen als ik ergens in vastloop.
Klinkt wel lekker wat je maakt 😁👍🏻
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Misschien als je een schermafbeelding maakt en inzoomt. Ik heb die lijst al ...
Alsnog niet leesbaar helaas. Maar idd veel verschillende adviezen. Volgens mij doen we het allemaal goed. Knap hoor al die kindjes die 's ochtends al meer dan brood krijgen! 😊
3 jaar geleden
Lees net in mijn boek 'Van kleine spruit tot toffe peer' dat een broodje na ...
Als ik het goed lees in jouw schema zie ik ook bij 9 maanden fles + broodmaaltijd staan?