791 Reacties
3 jaar geleden
Hoelang duurt de haaruitvalperiode bij jullie al? Komt er ooit een einde aa ...
Bij mij misschien al wel 2… heb het idee dat het nu wel iets minder wordt, maar kan nog elke keer na het kammen m’n borstel uitpluizen
3 jaar geleden
Ik kom heel slecht op woorden, kan soms niet fatsoenlijk zinnen formuleren en vergeet alles... handig hoor, not!
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Volgens mij duurt het nu al zeker 2 maanden 😓, denk dat het doorgaat tot w ...
Zie je er ook al nieuwe sprietjes voor terug?
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Bij mij misschien al wel 2… heb het idee dat het nu wel iets minder wordt, ...
Ja. 😕 En de hele tijd van die vieze losse haren. Draag het thuis standaard in een knot. Door corona en andere omstandigheden ben ik al 13 maanden niet naar de kapper geweest. Het is echt mega lang en mega irritant.
3 jaar geleden
Ik weet niet of het bij ontzwangeren hoort .. maar ik voel me na bijna 6 maanden nog steeds niet blij en gelukkig. Een tijd terug de gesprekken met de psycholoog on hold gezet omdat het beter met me ging en ik eerst mijn hormonen wat meer in balans moest hebben. Want geen therapie kan tegen die hormonen op. Wat ik wel begrijp. Maar nu een paar maanden later denk ik nog steeds.. waarom ben ik niet gelukkig? Ik geniet echt van mijn kinderen maar ik zet echt een masker op merk ik. Ik slik al dagen mijn tranen in.
3 jaar geleden
Ja. 😕 En de hele tijd van die vieze losse haren. Draag het thuis standaard ...
Ja vreselijk hè!! Ah ja snap ik. Tijd om even een momentje voor je zelf te nemen(wanneer het uit komt)bij de kapper dus! Heb ik laatst ook gedaan en is echt heerlijk!
3 jaar geleden
Reactie op LianB18
Ik weet niet of het bij ontzwangeren hoort .. maar ik voel me na bijna 6 ma ...
🫂 Ga je weer terug naar de psycholoog?
3 jaar geleden
🫂 Ga je weer terug naar de psycholoog?
Uiteindelijk wel omdat er nog een EMDR traject op me staat te wachten met dingen van vroeger die verwerkt moeten worden. Maar ik weet niet goed wat ik op dit moment moet. Ik heb het gevoel dat ik buiten de boot val. Ik kan wel van mijn kids genieten inmiddels. Maar ik voel me gewoon niet happy. Maar het is ook weer niet dat ik een postnatale depressie heb ofzo. Mijn hormonen zijn natuurlijk nog lang niet in balans en dat is logisch maar nu is de vraag. Wat doe ik met dit gevoel. Want in principe hebben we afgesproken dat ik contact opneem als dat wat rustiger is. Maja dat is afgesproken op een moment dat ik me beter voelde als nu.
3 jaar geleden
Reactie op LianB18
Uiteindelijk wel omdat er nog een EMDR traject op me staat te wachten met d ...
Ja maar dat is een rare afspraak want je komt bij haar omdat je niet lekker in je vel zit. Dat de reden daarvan je hormonen zijn wil niet zeggen dat ze jouw gevoelens tot die tijd kan negeren. Stel je voor dat jij je nou echt heel depressief voelt en iets raars met jezelf uithaalt. Ik vind het maar onverantwoord en nalatig. Je hebt gewoon recht op hulp!! Kan je niet je HA even bellen?
3 jaar geleden
Reactie op LianB18
Uiteindelijk wel omdat er nog een EMDR traject op me staat te wachten met d ...
Rare afspraak. Ik krijg ook therapie bij Psycholoog (vanuit ASS). Vlak voor zwangerschap begonnen met therapie voor eetstoornis, hier lag niet echt mijn prioriteit meer, dus is dat op de achtergrond gekomen. Rond de bevalling even geen gesprek gehad, gepauzeerd. Dat de kleine 3 maanden was weer opgepakt, maar nu weer een andere richting op(ASS en moederschap). Hier kijkt de Psycholoog dus heel erg naar waar mijn behoefte ligt
3 jaar geleden
Reactie op Yvylove
Rare afspraak. Ik krijg ook therapie bij Psycholoog (vanuit ASS). Vlak voor ...
Ik denk dat dat ook meer mijn behoefte was achteraf gezien. Ik was ook in shok toen ze dat zei. Na een paar dagen had ik er vrede mee maar nu ik jullie dit hoor zeggen merk ik dat ik het zelf ook wel inderdaad een raar iets vind.
3 jaar geleden
Reactie op LianB18
Ja ik snap wat je bedoelt. Het is wel zo dat het toen beter ging hoor. En i ...
Gewoon even bellen en je laten helpen. Langer wachten maakt de tijd dat je je misschien wel onnodig ongelukkig voelt groter.
Laat even weten of je door de HA gehoord wordt.
Sterkte!!
3 jaar geleden
Reactie op LianB18
Ik denk dat dat ook meer mijn behoefte was achteraf gezien. Ik was ook in s ...
Kan zo zijn dat ivm hormonen bepaalde therapieen niet geboden worden (ik weet dat PO's dan meestal uitgesteld worden), maar helemaal geen gesprekken lijkt mij niet helpend. Idd gewoon even contact opnemen, je kunt vast snel terecht omdat je al ingang hebt😘
3 jaar geleden
Reactie op LianB18
Ik weet niet of het bij ontzwangeren hoort .. maar ik voel me na bijna 6 ma ...
Wat een RARE psycholoog die heb je juist nu het hardste nodig mischien toch maar terug een afspraak maken.