791 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op vdbd92
Op enkele kleine dingen na ben ik fysiek weer de oude. Ik vind het mentale ...
De zwangerschap zelf kan ik goed loslaten, maar ik snap en begrijp je denkwijze hierin wel. Bij mij ook.. werd op handen en voeten gedragen door de buitenwereld en alle deuren werden geopend. Ik kan best veel hebben qua pijn maar die keizersnede vond ik wel heftig. Hoe meer ik mensen duidelijk probeer te maken hoeveel pijn ik heb gehad/nog steeds heb het lijkt inderdaad alsof we er ineens niet meer toe doen. Ik heb een kind op de wereld gezet en dat doen heel veel vrouwen dus dat ik er ongemak van heb gehad lijkt niks uit te maken. Denk dat we er gewoon niet te lang bij stil moeten staan en het beter tegen lotgenoten kunnen vertellen.
3 jaar geleden
Reactie op Pien1220
Hier ook hoor! Dat wazige hoofd wordt je echt gek van. Toppunt is dat ik me ...
Ik dacht dat ik gek werd 🥴 Mijn man moet steeds op zoek naar de meest eenvoudige dingen... ik zet soms de melk in een kast ipv in de koelkast, de eieren vond ie eens in de badkamer... 🤓
3 jaar geleden
Ik ben snel emotioneel 🥲
En verspreek en vergeet veel 🙃 dit had ik voor de zwangerschap niet 🙈
En heel veel haaruitval ! ( ook worden ze uitgetrokken door mijn kleine ventje)
En nog erge striemen en buik 🙈
3 jaar geleden
Haaruitval
Bultjes in m'n gezicht (t zijn geen puistjes denk ik, maar jeukende bultjes)
Zweet (gelukkig bestaat odorex)
Vergeetachtigheid
En verder super gelukkig met ons mannetje dus t maakt allemaal helemaal niks uit🥰
3 jaar geleden
- Hier ook zweetlucht nog (thank God voor odorex)
- ben nog steeds niet ongesteld geworden (geen bv)
- ik weeg nogsteeds 8 kg meer dan voor m’n zwangerschap en dit al 3 maanden lang
- veel rugpijn nog
- urine verlies bij niezen of als ik t telang wil ophouden.
- haaruitval sinds 2 weken
3 jaar geleden
Oh en als ik ook maar iets aan werk wil doen, ga ik het op dit forum zitten uitstellen. Mijn brein wil alleen maar baby's ofzo
3 jaar geleden
Hier veel last van mijn rug en spierpijn, maar of dat van ontzwangeren of sjouwen met de baby is weet ik niet.
Ik kan vaak niet op simpele woorden komen en heb veel meer slaap nodig dan voorheen, iets wat niet meer zo makkelijk mogelijk is dus veel vermoeid.
En nog de nodige kilo's teveel maar ik ben toch trots op mijn lijf omdat het zo'n mooi wezentje heeft gemaakt.
3 jaar geleden
Hier nog veel last van hormonen mss door de borstvoeding nog en mijn haar begint ook iets meer uit te vallen .. ben 10 december bevallen
3 jaar geleden
Reactie op vdbd92
Op enkele kleine dingen na ben ik fysiek weer de oude. Ik vind het mentale ...
Herkenbaar!! Ook door corona hebben veel mensen mij niet zwanger gezien. Niemand die nu aan je kan zien dat je een kind hebt gebaard. Ik wil ook vol trots vertellen maar zou fijn zijn als mensen er ook naar vroegen. En ik mis ook wel de special treatment... 😆 met die buik gaan mensen voor je aan de kant en lachen ze naar je, nu gewoon weer die zure blikken
3 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik heb het nog niet echt voorbij zien komen: Zijn er hier ook mama’s die ve ...
Jazeker! De eerste weken kon ik ze ook niet inhouden dus ze vlogen gewoon in het rond met volk erbij, en hard! Dat is nu gelukkig wel voorbij 🙂
Verder:
- slappe buik en vind m ook nog wel bol staan van de zijkant bekeken
- nog een klein beetje last met seks, denk waar ik gehecht ben geweest al wordt dit nu echt wel beter.
- sneller emotioneel, zowel bij vreugde als bij verdrietige zaken
- zo ontzettend veel haaruitval
- nog wel wat vergeetachtiger heb ik het idee
Oja en heel snel aangeschoten na een jaar niet gedronken te hebben 🤣 al valt dat niet helemaal onder het ontzwangeren maar toch 😋
3 jaar geleden
* 2 weken geleden zei ik tegen m’n vriend: “ik lees overal dat je haar uitval moet krijgen, nou nergens last van.”
3 x raden waar ik nu dus last van heb 😅
* Verder emotioneel gezien voel ik me bijna labiel. Heb het idee dat ik de hele dag jank, positief en negatief. Het negatieve komt vooral door oververmoeid zijn, kleine heeft snachts nog aantal keer voeding nodig.
* verder nog 1 kg boven m’n gewicht voor m’n zwangerschap, heb nog wel die streep op m’n buik en wat losser vel.
* Weinig concentratie, kan weinig prikkels hebben. Spreek momenteel liever met m’n ouders af (ik lang uit op de bank en zij knuffelen met kleindochter) dan met vriendinnen omdat ik er gewoon geen energie voor heb.
* nog ergere rugklachten dan voor m’n zwangerschap
* en er zal nog wel meer zijn 😂
Maar wat kan ik genieten van dat kleine meisje!! Zo veel liefde heb ik nog nooit gevoeld voor iemand *begint weer met janken*
3 jaar geleden
🙋🏽♀️ haaruitval, blijft niks over geloof ik😂, kledingmaat meer, concentratie was al niet best, nou helemaal niet meer, heb maar een whiteboard aangeschaft voor planning(zover dat kan maar meer als leidraad) en afspraken die ik niet moet vergeten, prikkelbaarder, iets van stemmingswisselingen of gewoon emoties die ik niet gewend ben, ik weet t niet zo goed🤷🏽♀️ mijn man noemt het hormonen haha, nog steeds niet ongesteld geweest, en toch zou ik t allemaal zo weer doen, hou zoveel van mn meisje. Ik heb er ook stiekem wel moeite mee om haar in haar bedje te leggen als ze in mn armen in slaap is gevallen, dan wil ik haar voor altijd vasthouden☺
3 jaar geleden
Ik loop al weken bij de fysio en kraker voor m'n bovenrug. Enorm veel pijn (gehad) en zat heel vast door borstvoeding en tillen. Nog heb ik er flink last van. Plus al m'n andere gewrichten lijken wel met de dag slechter te worden; pols, elleboog, schouders, tintelingen in rug en vingers.. ik lijk wel een oud wijf 😀