Hoi mede moeders,
Ik zou graag even iets van mij af willen schrijven. Mijn zoontje van 14 maanden is absoluut geen knuffelkont. Hij geeft me geen knuffels, kusjes en wil ook zeker niet op schoot zitten of een handje vasthouden. Dit maakt me erg onzeker, vooral als ik kijk naar andere moeders met hun kindje.. dan zie ik hun kindjes een knuffel geven, die kinderen willen bij mama in de buurt zijn, huilen als mama weggaat enz. Ik merk dat ik mezelf er de schuld van geef, wat doe ik verkeerd? Denk ik dan.. ik heb geen borstvoeding gegeven en mijn kindje gaat drie dagen in de week naar het kinderdagverblijf.. misschien heb ik daarmee de hechting verpest? Of is het gewoon karakter? Ben ook ergens bang dat hij autisme heeft net als zijn vader al is dat nog te vroeg om te zeggen. Hij reageert niet op zijn naam, zegt geen mama of papa, schudt nee met zijn hoofd.. maar dat kan ook allemaal normaal zijn. Ik ben helemaal verliefd op mijn ventje want hij lacht wel naar mij, maar toch mis ik ergens die diepe band ofzo.. het gevoel dat ik speciaal voor hem ben, zijn mama..