130 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben zo overgestapt maar moet zeggen dat dit 1 dag goed ging maar hij het nu eigenlijk niet echt wil mag blij zijn als hij 1 slok drinkt

2 jaar geleden

Wij hebben in 2 weken tijd de ochtendfles afgebouwd steeds 30 eraf tot aan de 90, toen gestopt. Dit is prima gegaan, alleen gewone melk vind ze niet veel aan. Dus in de plaats daarvan geef ik karnemelk en dit gaat goed.

2 jaar geleden

Wij zitten ook nog aan circa 3 flesjes opvolgmelk, had gehoord dat je beter niet over kon gaan op dreumesmelk net bij de lunch een paar slokjes halfvolle melk laten proberen, maar ze vond het niet zo.. dus denk maar langzaam laten wennen

2 jaar geleden

Wij zitten ook nog aan circa 3 flesjes opvolgmelk, had gehoord dat je beter ...
Koud vindt hij hier ook niks, de overstap met de 1e en de laatste fles ging zonder problemen. Misschien lauw/warm proberen?

2 jaar geleden

Ik heb eerst de ochtendfles vervangen voor brood en water. Daarna water vervangen voor koe melk. Hij hoefde helemaal niet te wennen en dronk het zo op, dus geluk dat die het lust. Vervolgens de poeder melk opgemaakt voor de avondfles en daarna overgegaan op koe melk. Gelukkig lust hij het en heeft hij er geen last van. Hij krijgt s ochtends bekertje melk ongeveer 150 ml en 's avonds een fles van 150 ml.

2 jaar geleden

Hier krijgt hij sochtends een boterham en een bekertje halfvolle melk. Maar daar moet hij niks van hebben. Na een slok wil hij niet meer drinken. Dan maak ik een flesje van 150+5 ml kv. Ik blijf halfvolle melk wel gewoon aanbieden, zowel koud als warm. Savonds voor het slapen gaan krijgt hij 180+6 kv. Zolang hij gewone melk niet lekker vindt krijgt hij kv in zn flesje.

2 jaar geleden

Dit is wat ik doe: Ik bied de gewone melk aan in de beker, daar drinkt hij heel weinig van, hij lijkt melk uit de beker vies te vinden. Alles dat overblijft giet ik in de fles, dan drinkt hij het zo op... S'ochtends 1 boterham +beker gewone melk 150ml (wat overblijft in de fles) Fruit met water Lunch 1.5a2 boterhammen + beker gewone melk 150ml (wat overblijft in de fles) Rond 15/16u groente met water, en dan nog wat maisvingers erbij Rond 17.30/18u met de pot mee avondeten met water Voor het slapen flesje melk 200ml (drinkt hij niet altijd leeg) Qua water drinkt m'n zoontje ongeveer 250ml per dag uit z'n beker. Die 300ml max aan gewone melk houd ik me dus helemaal niet aan, ik kom zeker aan de 400ml, maar ik geloof niet dat dat kwaad zou kunnen... Hij krijgt verder ook geen yoghurt ofzo..

2 jaar geleden

Wouw.. 270 aan fles!? 🤭 Wouw... Sowieso blijven wij hangen bij nr 2 omdat de 3 en 4 versies alleen maar zoetstoffen in zodat kids lekker veel suikers krijgen.. 🙈 En melk.. Ik heb d'r af en toe laten proeven als ik het drink. En zo ging t langzaam meer. Nu drinkt ze d'r 360 beker tot de helft leeg. S ochtends 210, s avonds 120.

2 jaar geleden

Hier krijgt ze 's ochtends en 's middags gewone melk bij de boterhammen en 's avonds voor het slapen gaan nog flesvoeding tot de pakken op zijn. Ze drinkt daar meestal maar een 90ml van ofzo.

2 jaar geleden

Ik maak nu mn laatste pak Opvolgmelk op en ga dan ook over op gewone melk. Ik kreeg als tip op inderdaad de ochtend (pap)fles te vervangen voor een boterham met een bekertje melk. En de avond fles zou je een fles babythee kunnen geven. Dus thee met melk. Hij krijgt hier savonds ook nog een behoorlijke fles dus op die manier kom je mooi op die 300ml maar heeft hij toch nog een lekkere warme fles voor het slapen gaan

2 jaar geleden

Vraagje: weet iemand of er eigenlijk een reden is dat baby’s gewone melk ‘moeten’ drinken?

2 jaar geleden

Meeste mensen doen het denk ik vanwege de prijs? 🤷‍♀️Het moet in ieder geval niet hoor

2 jaar geleden

Consultatiebureau raad aan om vanaf 1 jaar over te stappen omdat in gewone melk minder suiker zit. En omdat kinderen hun hele jeugd extra calcium nodig hebben, en melk daar een makkelijke bron voor is. Dan is het fijn als ze die smaak al jong leren kennen.

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Meeste mensen doen het denk ik vanwege de prijs? 🤷‍♀️Het moet in ieder gev ...
Eerder gemak. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wouw.. 270 aan fles!? 🤭 Wouw... Sowieso blijven wij hangen bij nr 2 omdat ...
Ja?🙂 270 aan fles 🙂 Ze eet moeilijk haar groente & dan geef ik haar liever 270ml melk dan dat ze met een half volle buik naar bed gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Meeste mensen doen het denk ik vanwege de prijs? 🤷‍♀️Het moet in ieder gev ...
Wij doen t niet vanwege de prijs. Ik zal nooit bezuinigen op haar voeding. Maar als ze opgegeven moment normale melk mogen zou ik haar dat wel willen aanbieden. Ze mag in principe nu alles wat wij ook eten (muv rauwvlees, bepaalde kruiden, zout etc), dus k dacht waarom dan geen normale melk?🥲🤣 Ik ga t proberen en als ze het niks vind gaan we verder met kv natuurlijk. 😊

2 jaar geleden

Snap ik:), Mijn man komt uit belgië en kind en gezin daar benadrukt meer dan het cb in Nederland de nadelen van koemelk en geven ook een duidelijke uitleg waar je op moet letten als je het wel doet. Aangezien ik bv geef en wij zelf eigenlijk nooit een pak koemelk in huis hebben is het voor ons niet echt een relevante vraag nu. Voor iedereen zn eigen argumenten en afwegingen!

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Snap ik:), Mijn man komt uit belgië en kind en gezin daar benadrukt meer da ...
Wat zijn de argumenten volgens kind en gezin om geen koemelk te geven na 1 jaar en als je wel geeft de aandachtspunten? Ik geef ook bv, maar ik kolf niet meer dus hij krijgt als de vriezervoorraad op is (en dat is snel) gewone melk is nu het plan.

2 jaar geleden

Ik heb dan aandachtspunten even gekopieerd: "Als je er als ouder(s) toch voor kiest om op de leeftijd van 12 à 18 maanden over te schakelen naar onaangepaste koemelk, zijn vitamine D-supplementen tot de leeftijd van 6 jaar noodzakelijk. Bovendien is een evenwichtige vaste voeding, met aandacht voor beperkte eiwitinname nodig. Gebruik dan tot de leeftijd van 3 jaar volle melkproducten. Nadien is halfvolle melk voldoende. Geeft je te veel melkproducten, dan heeft je kind geen zin meer in andere voedingsmiddelen. Zo ontstaat vb. ijzertekort."

2 jaar geleden

Wat ik heb begrepen/gelezen (ook mensen gevolgd internationaal die ervoor hebben gestudeerd) is dat een kindje tot 3 jaar melk als voedingsbron mag/moet hebben. Een baby kan beter melk verteren dan een ouder kind of volwassene. De poedermelk is speciaal gemaakt voor een baby waar ook studies aan vooraf zijn gegaan en tevens zitten er melkzuurbacteriën in die het voor een baby makkelijker maken om te verteren. Je kan ook gewone melk geven na een jaar maar niet meer dan 400 ml per dag, omdat het dan wat zwaar wordt qua vertering. Je kan het misschien ook beide geven op een dag. Ik geef zelf volle yogurt en water en daarnaast nog 2 flessen opvolgmelk. Misschien dat ik sochtends nu zo nu en dan een bordje pap ga aanbieden van gewone melk. Als ze nog meer dan 400 ml drinken is het beter om poedermelk te geven dus niet meer dan 400 ml gewone melk per dag. Na 3 jaar heeft melk niet zoveel toegevoegde waarde meer. Calcium zit bijvoorbeeld ook in spinazie of boerenkool en voor veel mensen is de lactose in melk en suiker in de melk niet goed voor je lichaam.