130 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Hier hebben we steeds een schepje kv minder gedaan.. dus ze drinkt twee fle ...
Wat slim! Dit ga ik ook proberen!
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Opzich logisch to hb?
Ja, zeker. Gewoon even om aan te geven dat het niet een kwestie is van moeten:)
2 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Hier hebben we steeds een schepje kv minder gedaan.. dus ze drinkt twee fle ...
Heh? Dus bijv. 120ml water met 4 schepjes melk & dan bijv 30ml volle melk? Klopt dit zo?
Nooit aan gedacht 😱 wat slim.
2 jaar geleden
Ja?🙂 270 aan fles 🙂
Ze eet moeilijk haar groente & dan geef ik haar ...
Beetje off topic maar welke fles gebruikt u dat er zoveel in kan?
2 jaar geleden
Ik lees hier in bepaalde reacties volle melk, maar ik heb weer gelezen dat halfvolle of magere melk beter is? Warmen jullie de gewone melk op? En zo ja hoe pak je dit aan als je gaat mengen met kv?
2 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Eerst water + melk opwarmen en dan de poeder erbij
Ik vind t heel gek om de poeder in de gewone melk te doen... 🙈 T is alsof je je boterham besmeer met pindakaas en er daarna een laagje pindakaas over heen smeert..🙈
Ik zou niet te bang zijn, je houd je kind al een jaar in leven, gewoon af en toe de fles geven en af en toe melk.. T is net als met water en ranja, ff leren drinken. Lusten ze t niet kijk je weer verder.
2 jaar geleden
Ik lees hier in bepaalde reacties volle melk, maar ik heb weer gelezen dat ...
Het standaard advies in NL is halfvolle melk volgens mij, maar het cb gaf bij ons aan dat volle melk ook kan omdat ze wel wat meer aan mag komen. En er zijn ook onderzoeken die aantonen dat volle melk beter zou zijn. Ik heb me er verder niet heel erg in verdiept hoor, pin me er niet op vast. Maar daar kan het vandaan komen 🙂
2 jaar geleden
Reactie op Lilaaa
Het standaard advies in NL is halfvolle melk volgens mij, maar het cb gaf b ...
Volle vetjes zijn goed voor het smeren van de hersenen. Serieus! Je onderhoudt jezelf mentaal met volle vetten. Geen kilootjes om kwijt te raken dan gewoon volle vet met mate gebruiken. 😊
2 jaar geleden
Volle vetjes zijn goed voor het smeren van de hersenen. Serieus! Je onderho ...
Ik had ook gelezen dat de vetten goed zijn. Er is ook een studie gedaan dat op de lange termijn kinderen die volle melk drinken gemiddeld minder zwaar worden dan kinderen die magere of halfvolle melk drinken. Ik heb daarom voor volle melk gekozen ondanks dat ik een flink kereltje heb.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/kinderen-die-volle-melk-drinken-lopen-minder-risico-op-overgewicht~a263f92d/
2 jaar geleden
Reactie op Irma89
Ik had ook gelezen dat de vetten goed zijn. Er is ook een studie gedaan dat ...
Er wordt te veel in gewicht gedacht en te weinig in fysieke én mentale gezondheid. Mager en light bieden te weinig voedingsstoffen en zijn niet nodig voor mensen met een normaal gewicht.