130 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op MKnevel

Nee hoor. Je kind weet zelf prima waar ze behoefte aan heeft. Vertrouw op j ...
Het kind geeft aan wanneer die honger heeft indd maar Je kind neemt aan wat hij/zij krijgt van jou met 270ml melk snap ik dat er geen behoefte meer is aan groente🙈

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Oki.. Maar is t niet zo dat je juist fles moet afbouwen, soort van honger c ...
Ook geprobeerd. 🥲 Ik heb zelfs geprobeerd om haar porties & ochtend melk, minder/kleiner te maken zodat ze misschien wel haar groente eet. Ook een keer haar schema omgegooid en haar groente om 13:00 (ipv 16:00) aangeboden. Ook niet 🥲 Volgens “de schema” eet ze eigenlijk al minder over een dag met de porties wat ik haar geef. 🥲 Het stelt me dan wel iets gerust als ze dan toch de fles nog op drinkt. 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Larissaaatje

Beetje off topic maar welke fles gebruikt u dat er zoveel in kan?
Dr. brown brede hals fles, glas variant

2 jaar geleden

Ik wil hierop reageren maar ik weet even niet hoe 🤣 laten we het gezellig houden 😁👍🏻

2 jaar geleden

Wou je niet aanvallen... Ik denk dat je onbewust toch iets in stand houd ook al is het erna het gaat uiteindelijk om het totaal in 24 uur wellicht ochtends wat meer en dat het langzaam aan veranderd maar dit is wat ik zelf zou denken bij mijn eigen kindje ieder zijn eigen manieren😉

2 jaar geleden

Ook geprobeerd. 🥲 Ik heb zelfs geprobeerd om haar porties & ochtend m ...
Oké oké.. Ik zou toch blijven volhouden... 🙈 Ze zijn 1 geweest.. De voeding stoffen van ene fles zijn niet meer voldoende ten op zichte van de vaste voeding.. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik vind t heel gek om de poeder in de gewone melk te doen... 🙈 T is alsof ...
Heeft niks met bang zijn te maken.. heeft te maken met dat ik van de poedermelk af wil en het op deze manier haar langzaam laat wennen aan de smaak.

2 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Heeft niks met bang zijn te maken.. heeft te maken met dat ik van de poeder ...
Je bent aan het uitfaseren. Die dubbele voedingsstoffen kan je ook zien als een tijdelijke booster. 😊 Het werkt en je kindje vaart er wel bij. 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Oké oké.. Ik zou toch blijven volhouden... 🙈 Ze zijn 1 geweest.. De voedin ...
Jaja, ik bied nog steeds alles aan dus ook de groente🥲 Alleen ligt het er maar net aan hoeveel zin zij heeft om het te eten 😩 🥲 Of niet te eten kan ik beter zeggen 🤣

2 jaar geleden

Jaja, ik bied nog steeds alles aan dus ook de groente🥲 Alleen ligt het er ...
Onze zoon wordt blijer van boerenkool, aardappel met broccoli/bloemkool/snijbonen etc etc dan van een broccoli zalm en spelt hapje bijvoorbeeld. Misschien is dat bij jouw dochter ook zo of juist andersom 🤷🏼‍♀️ Hier laatst van die mini vega burgers gehaald, op basis van groente. Die gaan er ook goed in :)

2 jaar geleden

Ik heb gisteren gewone melk gegeven, ze vond het prima en heeft in totaal 300 ml op. Ze heeft vervolgens alleen de rest van de dag scheetjes gelaten 🙈 en sliep ‘s avonds en ‘s nachts ook heel onrustig. Uiteindelijk was ze om 4.30 wakker dat ze nog een flesje wilde. Dat gebeurt echt nooit. Dus nog geen succes hier 😅 Iemand toevallig ervaring of tips? Ik wacht anders wel tot ze meer gaat eten. Ze weegt ook niet zoveel dus cb zei laatst al dat het ook prima was om nog kv te geven.

2 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Ik heb gisteren gewone melk gegeven, ze vond het prima en heeft in totaal 3 ...
Langzaam opbouwen. Die van mij wordt ook winderig bij vele hoeveelheden. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Gewoon rustig aan in het tempo van je kind. Er is niks mis mee om nog kv te geven. Onze peuter drinkt ook nog steeds 's avonds warme melk. Wel gewone melk, maar tot haar 2 jaar heeft ze ook gewoon nog kv gekregen. Ze at slecht en in kv zitten wat meer voedingsstoffen toegevoegd die in gewone melk niet zitten. Daarnaast eet/drinkt ze verder niks qua zuivel en is 's avonds warme melk de enige manier om er zuivel in te krijgen. Ik zie het in zo'n geval meer als een soort voedingssuplement. Ik heb bij haar om om te schakelen naar gewone melk steeds minder kv aangemaakt en aangevuld met melk (dus van 180 water +6 schepjes naar 150+5 en dan een beetje gewone melks erbij). In 1,5 week waren we helemaal over op gewone melk. De jongste krijgt nu bij ontbijt en lunch gewone melk uit een rietjesbeker die ik een beetje opwarm. 's Avonds voor het slapen nog een beetje kv in een fles (ze drinkt er niet veel meer van, maar een paar slokken heeft ze nog wel nodig om de nacht door te komen).

2 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Was hier ook maar inmiddels gaat ze steeds meer eten. Brood en pap. Ze moet even wennen dat vast eten haar basis is en niet de fles. Nu is ze de fles gewend, daar moet ze even vanaf.

2 jaar geleden

Bedankt dames! Heel fijn, ik ga er eens rustig mee proberen 😊

2 jaar geleden

Vanmiddag een fles normale melk warm gemaakt, ongeveer 150ml. Er zit nog 50ml in! Whoehoe 🎉

2 jaar geleden

Hier kreeg hij sochtens een papfles en een avond fles. Ik maak ondertussen papfles met gewone melk. Heb ik gewoon van de een op andere dag gedaan en dat ging prima. De avondfles gaan we morgen voor het eerst proberen maar dat ga ik ook in eens proberen. Misschien aangelengd met thee maar dat moet ik nog even bekijken

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hier kreeg hij sochtens een papfles en een avond fles. Ik maak ondertussen ...
Ga ik morgen ook voor het eerst doen. Ben wel klaar met die poedertroep.

2 jaar geleden

Misschien herkent iemand dit: gisteren begonnen om pap te maken met volle melk. Vanaf gisteren vaak dunne poep/diaree. Dacht eerst aan doorkomen kiezen, maar ik zie niks. Vanmorgen na een paar happen pap kwam alles eruit. Toen dacht ik dat het misschien te maken heeft met de volle melk. Hij krijgt trouwens al vanaf 8 maanden elke avond volle yoghurt na het eten. Dus hij is al wel wat gewend aan melkproducten. Zou het door de volle melk komen?

2 jaar geleden

Wij hebben nu ook al 3 avonden een flesje 150ml halfvolle warme melk gegeven en dat gaat hartstikke goed!! Echter geven we smiddags kv (soms gemengd met halfvolle melk) nog 120ml en in de ochtend ook nog 150ml kv.. nu wil ik dit wel langzaam gaan veranderen want het advies is maar 300ml per dag, hier gaan we dus nog overheen.. Hoe pakken jullie dit aan? Hier is brood in de ochtend nog geen optie, ze eet 3 korstjes en dat is het