130 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben nu ook al 3 avonden een flesje 150ml halfvolle warme melk gegeve ...
Wij zijn juist begonnen met de ochtend en middag fles vervangen door halfvolle melk. De Avondfles krijgt ze nog 180 kunstvoeding. Ook teveel maar denk dat ze die Avondfles vanzelf weigert als ze er aan toe is.
Moet wel zeggen dat we best minder dan 180 kunnen geven.
2 jaar geleden
Wij hebben nu ook al 3 avonden een flesje 150ml halfvolle warme melk gegeve ...
In de middag thee geven? Misschien met een klein scheutje melk? Waarom kv mengen met melk? Klinkt een beetje dubbel op. 😊 Ik zou of kv of melk geven. En als ze melk goed drinkt en geen last heeft de kv weglaten? Je doet het goed hoor. 😀
2 jaar geleden
Hoeveel vocht moet een kind in totaal ongeveer binnen krijgen op een dag? 😬
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Mij is verteld, ongeveer 1 liter, inclusief melk.
Hier kom ik bij lange na niet aan....😳 ben blij als 500 op een dag haal en dat is inclusief melk..
2 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Hier kom ik bij lange na niet aan....😳 ben blij als 500 op een dag haal en ...
Ik ook niet.. sinds ik dr halfvolle melk opwarm drinkt ze het zo weg. 2x 100ml. Ze krijgt nog kv voor het naar bed gaan 180ml.
Tussendoor 1 beker uit de 360 graden beker maar dat is het dan ook wel.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Die beker geef ik maar drinkt ze niet leeg bedoel ik eigenlijk.
Misschien moet je uiteindelijk naar die liter toewerken ofzo?🤷♀️ hij drinkt al maanden rond de 500 en heeft nog goeie plasluiers en is alert dus ik denk dat het wel goed zit met hem dan maar water krijg ik er echt weinig in..
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Wow, dan hebben we nog wel een weg te gaan. Ik zit met moeite tussen de 400-500 ml.
2 jaar geleden
Wow, dan hebben we nog wel een weg te gaan. Ik zit met moeite tussen de 400 ...
Laatst bij het cb gevraagd. 1 liter zuivel, maar….een geschatte 500 is helemaal goed. Je hebt melk, thee en vocht uit fruit en groente. Zolang je kind goede plasluiers heeft is het goed. Die van mij leg ik nog 3x aan, maar drinkt dan niet veel. Krijgt 60-80 ml thee en drinkt een paar slokjes water of melk mee en dat was dikke prima
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Halen wij volwassenen ook niet elke dag.. Als ze niet meer drinken dan drinken ze niet meer.. 🙈 Je kunt het moeilijk dwingen.
Hier drinkt ze sinds 2 dagen opeens haar beker zo goed als leeg.. Alsof ze het opeens snapt.. Daarvoor.. Dronk ze 2 of 3 slokjes en was het klaar..
Gewoon de beker neerzetten zodat ze zelf er bij kunnen
2 jaar geleden
Hier zitten we denk ik ook rond de 500ml vocht per dag, in fruit en groente zit natuurlijk ook wel vocht maar dan nog 1 liter lukt hier niet hoor
2 jaar geleden
Even een vraagje. We zijn nu volledig over gestapt van kv naar gewone melk. Sochtens krijgt mn vent een papfles met 230ml melk (jaja behoorlijk). Na het eten krijgt hij nog een bakje yoghurt en voor het slapen gaan nog een fles. Nou is de fles voor het slapen gaan ong. 200ml. Als ik dat ook als warme melk zou geven krijgt hij wel te veel zuivel binnen. Ik heb hem vandaag een fles warme thee met een scheutje melk gegeven. Maar hoe doen jullie dit?
S'ochtens een broodje en s'avonds een fles warme melk zou ook kunnen natuurlijk maar ik vind de papfles wel fijn🙈
2 jaar geleden
Hier over gegaan op halfvolle melk met net geen 11 maanden.
Warme fles vind hij het lekkerste. Dus blijf dit ook geven.
Hier meestal in de ochtend geen fles. En dan in de avond na het warm eten een bordje met vla en als laatste bij naar bed gaan fles 180 halfvolle melk. Soms iets meer dan 300 cc per dag aan melk maar meestal niet.
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Even een vraagje. We zijn nu volledig over gestapt van kv naar gewone melk. ...
Hij krijgt nu toch ook melk? Kunstvoeding of koeienmelk.. T blijft melk.. Ik denk dat ze vanzelf wel minderen. Wij drinken voor t slapen gaan okk geen beker melk meer leeg... 🙈