130 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Even een vraagje. We zijn nu volledig over gestapt van kv naar gewone melk. ...
Wij geven smorgens brood met 100ml halfvolle melk.
Lunch hetzelfde.
Na de groente 100 gram/ml vla.
280+6 kunstvoeding voor het naar bed gaan. Ook teveel maar goed ik wil die avondfles nog niet schrappen.
2 jaar geleden
Hoe doen jullie dat met ontbijt? Onze kleine drinkt 120+4 nog aan kv als ik 150+5 staat laat ze altijd 30ml staan.. en probeer nu eerst broodkorsten in de ochtend daar eet ze nu 3 stukjes hooguit van op.. meer hoeft ze niet..
2 jaar geleden
Hoe doen jullie dat met ontbijt? Onze kleine drinkt 120+4 nog aan kv als ik ...
Wij zijn sinds de eerste verjaardag gewoon meteen overgestapt van de fles naar een boterham met een rietjesbeker warme melk erbij. Dat gaat prima.
De ene keer eet ze wat meer dan de andere keer. Het afbouwen van de andere flessen heb ik gedaan door eerst de vaste voeding te geven en daarna aan te vullen met een fles (steeds minder), maar de ochtendfles hebben we gewoon in 1x laten vallen. Kan zijn dat er even een paar dagen nodig zijn om er aan te wennen (en dus minder eten), maar hier ging het eigenlijk heel makkelijk.
2 jaar geleden
Hoe doen jullie dat met ontbijt? Onze kleine drinkt 120+4 nog aan kv als ik ...
Ben ik ook benieuwd naar. Geprobeerd om zonder fles en meteen met pap of brood te beginnen. Maar dit is drama. Als hij uit bed komt is het huilen en wil dus direct wat drinken. Hij krijgt dan 180 ml. Vanaf morgen maar eens beginnen met afbouwen van die fles. En 150 ml geven. Duurt denk ik wel even voordat het er helemaal af is.
2 jaar geleden
Reactie op Irma89
Ik geef eerst 120 ml melk en een uurtje later een boterham.
Ja dat doen wij ook.. eerst rond 6.45 / 7uur flesje en dan rond 8uur brood maar dan nog maar 3 korstjes en dan is ze er wel klaar mee..
2 jaar geleden
Ik bouw de ochtend fles langzaam af, waardoor hij wel sneller zijn ontbijt wil. Maar dat vind ik ook wel prima. S avonds bied ik wel nog een volledige fles aan, maar als ie gewoon goed gegeten heeft m, drinkt ie die niet helemaal. Dus die kan ook langzaam op minder. Denk wel vooral dat het s ochtends afbouwen helpt want dan gaat je kindje ook meteen meer / beter ontbijten .
2 jaar geleden
Misschien een rare/suffe vraag maar ik stel hem toch.
Wij wonen niet in NL en hebben hier geen betaalbare (überhaupt nauwelijks) verse melk. Is het dan ook mogelijk om lang houdbare melk te geven? Wij drinken zelf geen melk (🤢) dus ik heb eigenlijk ook geeeen idee of er veel verschil in zit.
Geven nu gewoon kv.
2 jaar geleden
Reactie op Zwil
Ja dat is een goed idee. Ga ik proberen. Denk dat hij dan ook meer pap/broo ...
In het begin misschien nog niet direct omdat ie denkt dat ie z’n fles krijgt. Mijn dochter gaat steeds meer eten. Niet iedere ochtend, maar er zijn ochtenden bij dat ze meer dan een halve snee brood eet. Woensdag zelfs bijna een hele snee. 2/3 weken geleden de ochtend en middag fles geschrapt.
2 jaar geleden
Reactie op vdb1991
Wij wonen niet in NL ...
Dat is net zo goed hoor. Geen probleem. Ik heb ook altijd houdbare melk als reserve in de kast staan, voor als de verse melk een keer op is. Dat krijgen ze hier dus ook regelmatig.
2 jaar geleden
Reactie op vdb1991
Wij wonen niet in NL ...
Nou ben ik wel heel benieuwd waar je woont! Maar het maakt idd niet uit hoor. Hier geven we ook houdbaar. Wij kregen het advies vanuit het consultatiebureau dat ze vanaf een jaar gewoon over kunnen op wat je zelf ook drinkt. Dus geitenmelk of iets dergelijks kan ook prima
2 jaar geleden
Zijn er al moeders die helemaal geen kv meer geven? Per wanneer gaan of denken jullie te stoppen? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wil niet te vroeg handelen. 🙈🙂
2 jaar geleden
Zijn er al moeders die helemaal geen kv meer geven? Per wanneer gaan of den ...
Ik ben helemaal gestopt mijn zoontje eet goed dus krijgt alle nodige voedingsstoffen binnen
Doen waar je je goed bij voelt als jij kan vertrouwen dat die voldoende binnenkrijgt zonder zit het wel goed denk ik😊 ik geef gewone koemelk nog wel uit een flesje opgewarmd want anders drinkt die heel weinig🙈