130 Reacties

2 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. 🙂😘 Hij krijg in de ochtend pap met koemelk. Alleen in de avond nog kv. Dacht er dus ook aan om te stoppen met kv als het pak op is.

2 jaar geleden

Zijn er al moeders die helemaal geen kv meer geven? Per wanneer gaan of den ...
Wij geven nog 1x per dag voor het slapengaan. Pak is bijna leeg maar weet niet of ik al durf te stoppen.

2 jaar geleden

In een keer overgegaan met 60%volle melk en aangelengd met kokend water voor een warme fles. Sochtens niet meer. Hij krijgt op de opvang ook één glaasje melk/bakje yoghurt per dag.

2 jaar geleden

Hier 's ochtends en 's avonds nog 2 schepjes tot het pak leeg is. In de ochtend aangevuld met gewone melk en in de avond 150 ml water en 2 schepjes. Op het CB zeiden ze dat het eigenlijk niet meer nodig is maar het vaak voor ouders een geruststelling is voor bijvoorbeeld de nacht. Merk dat ik ook nog wel graag iets geef voor het slapen gaan, ben bang dat hij anders s nachts weer gaat komen😅.

2 jaar geleden

Hier dus ook helemaal gestopt hoor. Net na zn eerste verjaardag. Heb het pak toen opgemaakt. Sochtens krijgt hij een papfles met houdbare halfvolle melk en savonds een klein flesje thee met melk. Maar voor het warme drankje voor het slapen gaan. Mn vent eet goed en gezond dus hij krijgt zo al voldoende voedingsstoffen binnen. Gewoon lekker doen wanneer het voor jou goed voelt

2 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. 🙂😘 Hij krijg in de ochtend pap met koemelk. Al ...
Ik denk dat ze tot de 3e nog een fles krijgt.. 😂😂 Ik vind het veel te leuk hahaha

2 jaar geleden

Onze dochter is deze maand 1 jaar geworden. Wij zijn in November eerst begonnen met de middagfles (kv) over te slaan. Gewoon door 2 broodjes te geven ipv 1 en daarnaast koemelk aan te bieden. Ze moest wel even wennen aan de smaak maar het is even doorzetten en blijven aanbieden. Ze miste haar fles niet. Niet snel daarna ook de ochtendfles vervangen door 1 broodje of een bordje havermout. Sinds deze week geven we ook ‘s avonds geen KV meer. Omdat we toch merken dat ze door een flesje beter in slaap valt geven we nu gewone warme melk. Het lijkt dus niet uit te maken of dit nu KV of gewoon koemelk is. En dit werkt tot nu toe ook prima. 👍 Mijn tip is dus om gewoon eens in 1 keer over te gaan op melk. En in plaats van kv meer vaste voeding aan te bieden.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik denk dat ze tot de 3e nog een fles krijgt.. 😂😂 Ik vind het veel te leu ...
Ik ook! 😀❤ Maar de inhoud van de fles verandert wel. 😁

2 jaar geleden

Ik ben helemaal overgestapt op koemelk. Ik was ineens benieuwd tot welke leeftijd het nou echt nodig is om zo op zuivel te letten? En vanaf welke leeftijd is het niet meer perse nodig om iedere dag melk te drinken?

2 jaar geleden

Welke pap gebruiken jullie voor de ochtend? 🤯 en is dat echt nodig of is het meer om meer te vullen?

2 jaar geleden

Welke pap gebruiken jullie voor de ochtend? 🤯 en is dat echt nodig of is h ...
Als je zelf ontbijt met bijv brinta, dan kan het zijn dat je kind dat ook wil/doet Hier krijg ik er geen pap in, meneer gaat kokhalzen en vervolgens zijn mond op slot. Ik vind het zelf ook niet lekker, dus ik snap hem wel 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Als je zelf ontbijt met bijv brinta, dan kan het zijn dat je kind dat ook w ...
Vanaf welke leeftijd mag Brinta? Mag dat al? Ga dit dan ook proberen. 😊

2 jaar geleden

Hier eet ze al af en toe brinta... Dit lust ze Wel die rijstebloem meuk lust ze niet

2 jaar geleden

Ik geef af en toe havermoutpap, eet ik zelf ook vaak.

2 jaar geleden

Hier elke ochtend pap van Olvarit fijne granen met 180 ml volle melk. Gewoon met lepel geven. Gaat er goed in. Ik gebruik deze nog en niet die van 8 of 12 maanden. Daar zitten suikers in. Ik ben ook op zoek naar andere pap zonder suikers. Dus lees even met je mee:)

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier eet ze al af en toe brinta... Dit lust ze Wel die rijstebloem meuk lus ...
Top! Ik ga overstappen. Erger me aan die kleine verpakkingen van Olvarit. Is zo leeg. Liever een groot pak Brinta.

2 jaar geleden

Ik ben even gaan googlen en kwam op deze site: alle pap soorten en hoeveel suiker erin zit. Ik ga eens de biologische 8 granen pap van de kruidvat proberen. Deze is voor kindjes vanaf 12 maanden. https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/test-pap-voor-kinderen

2 jaar geleden

Wat is het verschil tussen brinta en de olvaritpap?

2 jaar geleden

Reactie op Zwil

Ik ben even gaan googlen en kwam op deze site: alle pap soorten en hoeveel ...
Dank je wel!! Erg interessant.

2 jaar geleden

Reactie op Zwil

Ik ben even gaan googlen en kwam op deze site: alle pap soorten en hoeveel ...
Vanaf 12 maanden hoef je niet meer perse baby pap te geven. Gewone pap vaak stuk goedkoper😬