70 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter is dysmatuur maar het gedrag is prematuur. Zijn wel thuis ze heeft nog wel een sonde drinkt steeds meer en beter zelf. Hoe gaat het bij jullie??

3 jaar geleden

Ingeleid met 37 weken, uiteindelijk spoed keizersnede, geboren met 44 cm en maar 1915 gram gelukkig verder gezond 🥰

3 jaar geleden

Mijne is 3 weken geleden geboren bij 36+1. Het gaat gelukkig goed met hem :)

3 jaar geleden

Mijn dochter met 37+1 als randprematuur. Gaat nu goed, woog 2720 bij geboorte en kon zich slecht warm houden. Weegt inmiddels 3200 en zijn nu 2 weken verder.

3 jaar geleden

35+5, nu een maand oud en ze doet het hartstikke goed. Maar woog bij de geboorte al bijna 6 pond, dus dat scheelt. Ze drinkt goed, alleen nog niet alles rechtstreeks uit de borst, dat is te zwaar. Verder gaat alles prima!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is met 30+2 geboren met een gecompliceerde spoedkeizersnede. Hij woog bij de geboorte maar 1420 gr. Nu is hij 7 weken oud en gelukkig gaat het steeds beter en groeit hij goed. Hij heeft al heel wat ups and downs gehad, maar we hopen dat hij voor kerst met ons mee naar huis mag!

3 jaar geleden

Ben op 35+5 bevallen. Na 3 dagen naar huis want alles was goed. 2 dagen later toch terug ziekenhuis om onder de blauwe lamp te liggen en hart en longen te checken door dipjes in saturatie. Ze is nu 10 dagen oud en sinds vrijdag zijn we terug thuis. Op zich gaat alles goed met haar, maar ik merk dat het vooral ik ben die schrik heeft gezien haar prematuriteit. Maak me zorgen over de hoeveelheidheid van mijn voedingen, de temperatuur in in huis (renovaties en niet overal even warm zoals vb bij verwarmen op onze slaapkamer), haar geel zien, haar gewichtje,... Het is zo al zwaar en vermoeiend maar door m'n eigen angsten wordt het me soms wel wat te veel.

3 jaar geleden

1 prematuur en 1 dysmatuur (tweeling) geboren met 35 + 5. Het gaat heel goed, alleen de ademhaling tijdens het drinken nog niet. Hiervoor liggen ze ook nog in het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Ik ben op 17 november 5 weken te vroeg. Had zwangerschapsvergifting. Onze vriend doet het heel goed.

3 jaar geleden

Mijn dochter is met 36 en 5 dagen geboren wel al 6 pond dat scheelt. Drinkt alleen niet uit borst. Kolf nu nog al haar voedingen en geeft het in het flesje. Maar vanaf volgende week ga ik de borstvoeding afbouwen. Is toch best zwaar en als je nog een kind van 3.5 heb!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren met 33.5 en woog 2300 gram. Hij heeft bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Hij mocht mee naar huis met een sonde. Nu inmiddels 1,5 maand oud en sonde vrij. Meneer weegt alweer 3500 gram, dus dat gaat hartstikke goed.

3 jaar geleden

Ik ben op 18 nov bevallen met 35.4. Hij woog 2500 gram. Meneer deed het aanvankelijk goed maar kreeg toch na 2 dagen moeite met ademen en eten. Uiteindelijk kreeg hij een hersenvliesontsteking en moest hij naar de IC, en heeft daar een week aan de beademing gelegen en werd in slaap gehouden en volgepropt met medicatie en vocht waardoor hij een kilo aankwam. Intussen hadden we ook gehoord dat hij een nierafwijking heeft en uiteindelijk in de nabije toekomst een niertransplantatie nodig heeft. Hij is nog herstellende van de infectie, drinkt nogsteeds niet zelf, sonde zit nu rechtstreeks in de darmen omdat hij zn eten niet binnenhoud, en is intussen die kilo weer kwijt en blijft erg klein. Het wordt vechten, maar hij komt er wel. Voorlopig zitten we hier dus nog :( zit er intussen zelf aardig doorheen, ik wil mn baby thuis en had dit met dit termijn ook niet verwacht dat het zo lang zou duren.

3 jaar geleden

Wanneer is je kindje prematuur officieel dan ik dacht altijd dat dat voor 37 weken geboorte was en na 37 weken niet meer? Mijne moet nog komen😇😇

3 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Ik ben op 18 nov bevallen met 35.4. Hij woog 2500 gram. Meneer deed het aan ...
Heel veel sterkte

3 jaar geleden

Onze kleine meid is dinsdag met 36+5 geboren. Ze woog 2670 gram. Ze doet het goed. Uit de borst drinken was een uitdaging, maar het lukt wel. Wel geven we bijvoeding, maar dit kan sinds gister volledig met afgekolfde melk. Ze is nog niet krachtig genoeg om zelf alles uit de borst te drinken. Maar ook daar zien we elke dag een stukje vooruitgang!

3 jaar geleden

Ik ben bevallen op 28.11 ze was 36 weken en woog 2.690. En ze was 46 cm groot. Maar ons kleine meid krijgt bv en maag sonde. Omdat ze veel te moe is om te drinken ze ligt nu al 1 week in het ziekenhuis en ik ga 2 keer per dag naar haar. Wat mis ik haar

3 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Ik ben op 18 nov bevallen met 35.4. Hij woog 2500 gram. Meneer deed het aan ...
Jeetje heftig zeg, hou je sterk, hoop dat het allemaal goed komt! 🙏🏼

3 jaar geleden

Ons zoontje is met 35,6 geboren en woog 2905 gram. Best een ok gewicht voor zijn termijn en ook zwaarder dan zijn grote broer die met 36 weken geboren 2712 gram was. Hij had een goede start en hoefde daardoor maar heel kort in de couveuse. Het drinken ging wat moeizaam in het begin. Aanhappen ging goed, maar slikken vond hij enorm lastig en de voedingen an sich (met bijvoeding via spuitje/slangetje langs de tepel) vond ik zelf best pittig. Grappige is dat zijn broer destijds precies andersom was, goed slikken niet kunnen aanhappen. Wij hebben in totaal 3,5 dag in het ziekenhuis gelegen en gelukkig wel samen op de kamer. Hij woog dinsdag, 15 dagen na geboorte, 3130 gram. Verder doet hij het goed, drinkt volledig uit de borst alleen een hele voeding wakker houden is nog wel een uitdaging. Wissel nu tussendoor zijn pampertje dat maakt hem vaak wakker genoeg om de voeding af te maken. Ik zelf vond dit keer te vroeg geboren een stuk pittiger. Vooral omdat we als gezin gescheiden waren - papa bleef dit keer niet slapen vanwege grote broer die we zoveel mogelijk in zijn ritme wilde houden. Die vond het namelijk best gek mama en broertje die achterbleven in het ziekenhuis. Ook was het protocol dit keer anders dan met onze oudste zoon ondanks maar 1 dag verschil in geboorte. Maar ondanks alles, blij dat we thuis zijn en het goed gaat. Lees hieronder ook de verhalen van de kindjes die nog in het ziekenhuis liggen. Onwijs veel sterkte daar hopelijk snel thuis! 💖

3 jaar geleden

Ik ben op 28 nov bevallen met 35+6 en ze was toen 1960 gram. Heeft een week in de couveuse gelegen maar kon zelfstandig drinken en ademen. Ze is sinds afgelopen zaterdag thuis en het gaat gelukkig nog steeds goed met haar

3 jaar geleden

Geplande keizersnede met 35.4 vanwege hydrocephalys (waterhoofd) we waren goed voorbereid op de operaties die ze zou krijgen maar niet op het feit dat ze prematuur was. Gewicht was heel goed 3070 gram waardoor ze snel konden opereren. Maar ze heeft nog 2 weken CPAP en sonde nodig gehad. Drinken alleen uit de fles. De ziekenhuis periode was erg zwaar, ik leef met iedereen mee die het kindje nog niet thuis hebben.