70 Reacties

3 jaar geleden

Eind september bevallen met 25+4 van een extreem prematuur. Inmiddels is zij 36 weken geworden en ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar ze doet het wel goed :)

3 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Ik ben op 18 nov bevallen met 35.4. Hij woog 2500 gram. Meneer deed het aan ...
Heel veel sterkte ❤️

3 jaar geleden

8 november bevallen met 35 weken precies. 6 november gebroken vliezen en moest blijven in het ziekenhuis, ze hoopte dat ie zo lang mogelijk bleef zitten maar zouden de bevalling niet remmen als ie op gang zou komen. We mochten de 4e dag naar huis, hij had alleen preventief een antibiotica infuus i.v.m infectie gevaar door de gebroken vliezen maar dit bleek achteraf niet nodig na de uitslag van het bloedonderzoek. Toen lag het alleen nog maar aan zijn waardes voor het geelzien en of hij goed bleef drinken, dit was beide het geval en daardoor konden we al zo snel naar huis. Niet verwacht ook dat een prematuur kindje 3x 10 op de apgar kon krijgen, maar hij heeft die lijn in ieder geval altijd doorgezet 😄

3 jaar geleden

Onze zoon is 22-11 geboren na een zwangerschap van 35.1 weken. Hij was 2790gram en doet het erg goed!! Na 6 dagen mochten we neonatologie verlaten (heel fijn voor ons mannetje want thuis komen er niet zo vaak mensen in je voetjes prikken 😉). Hij slaapt veel en ligt het liefst tegen ons aan. Vandaag voor het eerst samen op stap naar het consultatiebureau, ben benieuwd wat hij nu weegt! 😊

3 jaar geleden

Op 10 nov is onze zoon geboren dmv keizersnede. Hij was toen 34.4 en woog 3040. In het begin was het even lastig voor hem maar pakte het heel goed op. Met 37.2 mocht hij naar huis. Thuis doet hij het supergoed maar drinken uit de borst is nog een probleem.

3 jaar geleden

Mijn dochter is op het randje prematuur 36+6. Borstvoeding was heel moeilijk dus ben overgestapt naar KV. Ze doet het heel goed en drinkt steeds beter. Ze is nu 1 week oud en zit sinds vandaag weer op haar geboortegewicht.

3 jaar geleden

Met 34.1 om 5:36 bevallen via spoedkeizersnede. Eerste gewicht is pas gemeten om 11:30 na kleine bloedtransfusie bij onze zoon en infuusjes etc: 2134g. Echte geboortegewicht werd op het oog geschat op rond de 2kg. 1 weekend NICU, 2 weken neonatologie en toen mochten we maar huis. Hij heeft alleen in de eerste dagen wat ondersteuning nodig gehad (CPAP) en kreeg naast borstvoeding de rest aangevuld via de sonde. Met 35.4 weken mochten we hem geheel op borstvoeding en met een gewicht van 2266g mee naar huis nemen. Afgelopen donderdag woog hij 2634g. Donderdag zou ik uitgerekend zijn en vrijdag gaan we weer even wegen. Benieuwd wat hij rond deze termijn weegt. Bizar om me nu te realiseren dat dit anders nog in m’n buik gezeten had! Hij doet het verder super goed en is een wijs mannetje. Lekker wakker al en heel sterk in z’n nekje! 💪🤩

3 jaar geleden

Mijn dochter is op het randje prematuur 36+6. Borstvoeding was heel moeilij ...
Hier afgelopen vrijdag, ook met 36+6 van een zoontje met problemen qua borstvoeding. Hier nu ook helemaal over op kunstvoeding aangezien kolven ook niet lekker ging. Drinkt ene keer beter dan andere keer. Ben benieuwd wanneer hij weer terug is op gewicht. Voor nu wel redelijk stabiel alvast.

3 jaar geleden

Keizersnede gehad met 33+4, ze krijgt kunstvoeding 60ml (om de 3uur) maar wil steeds meer. Paar dagen 70ml gegeven maar toch ook niet genoeg (huilt om de 2/2,5uur. 2x 80ml gegeven en ook alles opgedronken en verdraagd het goed spuugt niet, weet iemand misschien wat de max is qua ml?

3 jaar geleden

Reactie op Tugcerkoc

Keizersnede gehad met 33+4, ze krijgt kunstvoeding 60ml (om de 3uur) maar w ...
Dit kun je berekenen op haar gewicht wat ze ongeveer mag drinken (gewicht x 150= hoeveel ml totaal per dag. Dit delen door hoe vaak je een flesje geeft ) Verpleegkundige van het consultatiebureau zei dat het een beetje “natte vinger werk” is hoeveel je precies per keer moet geven, maar ze mogen niet boven een liter per dag uit komen.

3 jaar geleden

Reactie op eline.🌸

Dit kun je berekenen op haar gewicht wat ze ongeveer mag drinken (gewicht x ...
Zou je het voor mij kunnen berekenen? Ik begrijp het niet helemaal.. gewicht is 2650 en ze krijgt 8voedingen (om de 3uur)

3 jaar geleden

Reactie op Tugcerkoc

Zou je het voor mij kunnen berekenen? Ik begrijp het niet helemaal.. gewic ...
Je gaat uit van kilo’s ipv grammen. Dus 2,6x150 en dan delen door het aantal voedingen. Als je twijfelt kan je ook altijd het consultatiebureau om advies vragen. Heb ik ook wel eens gedaan bij mijn vorige zoon.

3 jaar geleden

Reactie op Jane86

Je gaat uit van kilo’s ipv grammen. Dus 2,6x150 en dan delen door het aanta ...
Klopt! 2,65 x 150 = 397,5. Dat gedeeld door 8 = afgerond 50ml per voeding.

3 jaar geleden

Reactie op desirevdb

Klopt! 2,65 x 150 = 397,5. Dat gedeeld door 8 = afgerond 50ml per voeding. ...
Maar als ze daarmee niet tevreden is, dan advies vragen bij CB idd.

3 jaar geleden

Reactie op desirevdb

Maar als ze daarmee niet tevreden is, dan advies vragen bij CB idd.
Super bedankt! Ik ga morgen toch CB bellen want met 70ml zit ze al niet vol..

3 jaar geleden

Reactie op Sani

Ik ben bevallen op 28.11 ze was 36 weken en woog 2.690. En ze was 46 cm gro ...
Kun je daar niet blijven in bv een gezin suite. Mijn dochter nu 3 dgn kan nog niet zelfstandig eten en heeft een maagsonde we zijn aan het kijken hoe ze dit reflex wel aanleert. Iedereen in het ziekenhuis heeft weer andere methoden. Ik snap je helemaal

3 jaar geleden

Ik ben bevallen met 37 weken en 1 dag. Merel is inmiddels alweer een maand oud en toen ze 3 weekjes oud was, was ze eindelijk weer op dr geboortegewicht. En wat ook wel fijn was, is dat ze inmiddels ook kon aangeven dat ze hongerig is.

3 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Mijn dochter met 37+1 als randprematuur. Gaat nu goed, woog 2720 bij geboor ...
Hoe heb je haar op temperatuur gekregen? Onze meid is bijna 2 weken en nu 2700 gram temperatuur blijft rond 35.5 en 36.5 zitten

3 jaar geleden

Reactie op LMvB

Hoe heb je haar op temperatuur gekregen? Onze meid is bijna 2 weken en nu 2 ...
Handdoeken/dekens opwarmen op de verwarming. Laagjes aandoen en dan ook nog inwikkelen in een warme handoek en dan meerdere dekens eroverheen. Hier een meneer die na 3 weken 2600 weegt en ook kouwelijk is. Wel in het ziekenhuis nog maar op zijn afdeling zijn geen warmtebedjes dus doen we het zo en hij zit nu rond 36.5- 37 wel steeds.

3 jaar geleden

Onze dochter is geboren met 37+1. Toen ze 11 dagen oud was zagen wij dat ze steeds minder begon te drinken en zijn we 3 dagen opgenomen geweest op de medium care omdat de voedingen voor haar ook te vermoeiend waren en heeft ze ook even zuurstof gehad. Advies in voeding was 7x 60 ml. Toen we weer thuis waren ging onze dame na een week om meer voeding vragen. Nu bieden we haar 90 ml aan en dat drinkt ze nu erg goed.😊 merk dat ze nu ook goed aan begint te komen