70 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op LMvB
Hoe heb je haar op temperatuur gekregen? Onze meid is bijna 2 weken en nu 2 ...
Hier een prematuur met 35 weken en 4 dgn. Vooral gebruik maken van kruiken, huid op huid contact, extra laagjes, dekens en mutsje.
3 jaar geleden
Hier een kleine met 35.4 wkn. We mochten na 1 dag ziekenhuis al naar huis. Na een week eindelijk in gewicht gegroeid. Hij drinkt heel goed. Temperatuur is en blijft lastig. Buiten het bedje of de bak van de kinderwagen die we in de woonkamer hebben daalt zijn temperatuur snel. Dus kruiken, laagjes, extra dekens en mutsjes doen wonderen.
3 jaar geleden
Voor de kindjes die 4 maanden zijn, maar gecorrigeerd 3 maanden, wanneer beginnen jullie met hapjes??
3 jaar geleden
Reactie op Girlboymom
Voor de kindjes die 4 maanden zijn, maar gecorrigeerd 3 maanden, wanneer be ...
Wij beginnen als ze 5 maanden zijn, gecorigeerd 4 maanden. Ze kunnen hun hoofdjes nog niet goed omhoog houden, en dan was het advies van cb om een maandje te wachten.
Jij al wel begonnen?
3 jaar geleden
M'n kindjes z'n geboren met 28.5 gewicht van 1050 en 1070..
Inmiddels 6 maanden gecorrigeerd 3 maanden
Maar het gaat goed gelukkig
3 jaar geleden
Mijn zoontje is met 36+6 geboren, 2562 gr en 48 cm.
Ik merk wel dat hij met sommige dingen eerder is (hoofd optillen deed hij supersnel) en andere dingen weer wat later (echt lachen) dan gemiddelden. Hij is nu 14 weken en het ontdekken van de handjes zet bijvoorbeeld nog niet echt door. Maar ik heb een vrolijke kletskous op de wereld gezet die lekker groeit dus maak me niet echt druk, uiteindelijk zal hij gewoon alles kunnen :)
3 jaar geleden
Reactie op Stephanie421
Mijn zoontje is met 36+6 geboren, 2562 gr en 48 cm.
Ik merk wel dat hij me ...
Mijn zoontje is met precies 37 weken geboren. 2260 gram en 46 cm (dysmatuur) Gelukkig deed hij het vanaf het begin super goed en groeit als een malle. Hij is nu bijna 19 weken en begint bijna te schaterlachen 😍 Glimlachen heeft hier ook even geduurd. Zijn handjes is hij al weken aan het onderzoeken, en nog. Sinds deze week lukt het hem om eindelijk (voor hem dan, af en toe gefrustreerd 😅) van beide handjes de duim in zijn mond te krijgen 🥰
3 jaar geleden
Reactie op DTKL
Ons zoontje is een dismatuur. 41 weken gedragen en woog 2650gr. Denken jull ...
Dysmature kindjes hebben dezelfde ‘opstartproblemen’ als premature kindjes hebben ze me verteld. Dat betekend: meer huilen, minder slapen en veel bewegingsonrust. Onze oudste voldeed perfect aan deze beschrijving. Zij heeft 7 maanden dag en nacht om de 3 uur gedronken. De groei heeft ze overigens niet ingehaald. Het blijft een heel klein meisje. Misschien is er nog een verschil tussen ‘genetisch klein’ en ‘klein door (placenta)omstandigheden’. Dat weet ik niet.
3 jaar geleden
Een vraagje over de overstap naar opvolgmelk 2. Gaan jullie over met de kalenderleeftijd of de gecorrigeerde leeftijd? Het scheelt hier 3,5 weken, maar weet wat hier 'normaal' is. Zeker omdat het verschil tussen 1 en 2 niet heel groot is. Wat doen jullie?
3 jaar geleden
Een vraagje over de overstap naar opvolgmelk 2. Gaan jullie over met de kal ...
Ik ben met de kalenderleeftijd overgestapt, hier scheelt het 5 weken. Kwam toevallig zo uit omdat ik moest stoppen met voeding om te kijken of hij KMA had. Had inderdaad gezien dat het verschil niet groot was, dacht dus ook waarom niet.
3 jaar geleden
Een vraagje over de overstap naar opvolgmelk 2. Gaan jullie over met de kal ...
In overleg met de kinderarts ben ik met gecorrigeerde leeftijd begonnen met groentehapjes. Opvolgmelk had ze niet echt een mening over. Het verschil is heel klein en wij zijn overgestapt op kalenderleeftijd omdat het zo uitkwam.
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Als zelfs de kinderarts er niet echt een mening over heeft gaan we ook maar kijken hoe wij uitkomen.