45 Reacties

3 jaar geleden

Wat is rapley methode?

3 jaar geleden

Reactie op Mama Ayden

Wat is rapley methode?
https://www.24baby.nl/baby/voeding/rapley-methode/

3 jaar geleden

Het is inderdaad een andere manier van hapjes introduceren. In plaats van gepureerd bij 4 maanden ga je rond 6 maanden stukken (gekookt) eten geven wat ze dan zelf mogen aanpakken en opeten.

3 jaar geleden

Ben je al lid van de Facebook groep? Daar haal ik veel tips vandaan. Zin om straks te beginnen maar ook wel spannend! Ik wilde nog wel het boek over de kleintjes methode aanschaffen. Zelfde idee maar dan meer volgens schema.

3 jaar geleden

Reactie op Bloempje05

Ben je al lid van de Facebook groep? Daar haal ik veel tips vandaan. Zin om ...
Heet die bijvoeden a la rapley ...etc.?

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Heet die bijvoeden a la rapley ...etc.?
Ja klopt!

3 jaar geleden

Ik ga ook eten aanbieden met de rapley methode! Mijn zoontje krijgt nu ruim 5 maanden alleen maar borstvoeding. He veel zin om met 6 maanden met rapley te starten. Ik heb het boek van Stefan kleintjes en van Rapley zelf (Engels boek). Vind dat er in beide boeken veel info staat. Aan de Facebook pagina heb ik ook veel. Leuk om hier tips uit te wisselen!

3 jaar geleden

Wij gaan het gecombineerd doen. Zowel prutjes als stukken. Dat past beter bij ons☺️

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Wij gaan het gecombineerd doen. Zowel prutjes als stukken. Dat past beter b ...
Denk wij ook 🙈 m'n vriend was heel erg teleurgesteld toen ik rapley voorstelde. Hij had zich enorm verheugd op het voeren, eindelijk zijn beurt...

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Wij gaan het gecombineerd doen. Zowel prutjes als stukken. Dat past beter b ...
Ik heb er (nog) niet zo veel verstand van maar hoor van anderen dat de combinatie niet veilig is. Kan je dus ook niet uitleggen waarom niet maar misschien iets om je even in te verdiepen? Hoop niet dat dit verkeerd overkomt 😅

3 jaar geleden

Reactie op Bloempje05

Ik heb er (nog) niet zo veel verstand van maar hoor van anderen dat de comb ...
Goeie tip

3 jaar geleden

Reactie op Bloempje05

Ik heb er (nog) niet zo veel verstand van maar hoor van anderen dat de comb ...
Heeft te maken met dat als baby's gewend zijn aan gepureerd eten zo kunnen doorslikken dat ze dan sneller kunnen verslikken in stukjes.

3 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Denk wij ook 🙈 m'n vriend was heel erg teleurgesteld toen ik rapley voorst ...
Haha mijn vriend mag vaak afgekolfde melk in een fles geven als ik aan het werk ben. Hij vind het daarom ook leuk als ons kindje zelf gaat eten.

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Heeft te maken met dat als baby's gewend zijn aan gepureerd eten zo kunnen ...
Oke ja dat klinkt logisch!

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Heeft te maken met dat als baby's gewend zijn aan gepureerd eten zo kunnen ...
Als je vanaf het begin af aan beide aanbied, dan wennen ze daar ook wel aan vermoed ik. En ik zal er altijd bij blijven. En werkt het niet voor mijn kleine, dan stoppen we met een van beide. Wel bedankt voor de uitleg! BOOF05, ook bedankt voor de waarschuwing 😊

3 jaar geleden

Zoontje is nu 5 maand + 1 week oud. Heb het boek van Kleintjes te leen gekregen, ben er nog maar net in begonnen maar nu al enthousiast! Wat een fijn boek. Heel veel zin om hiermee te beginnen. Goeie tip van die Facebookpagina, ga ik ook even opzoeken! Leuk dat je dit topclub hebt gemaakt trouwens. Ik lees wel eens mee met het ‘oefenhapjes’-topic maar leuk dat hier ook mensen zijn die Rapley gaan :)

3 jaar geleden

Ik volg solidstarts op Instagram en ze hebben sinds vorige week een app. Ze laten precies zien hoe je wat aan je kindje kunt geven en de leeftijd die daarbij hoort. Er staan ook handige filmpjes zodat je kunt zien hoe je kindje dat zal eten zeg maar. Wel in t Engels maar super fijn en voel me er een stuk comfortabeler in om haar via de rapley methode te voeden.

3 jaar geleden

Hieronder een voorbeeld hoe je bijv brood kunt geven. Zo laten ze dit bij alles wat je zoekt zien

3 jaar geleden

Ik volg solidstarts op Instagram en ze hebben sinds vorige week een app. Z ...
Super tip!!

3 jaar geleden

Zijn jullie al begonnen? Hier nu een paar dagen geprobeerd. Tot nu toe is mango favoriet!