60 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Ik begrijp zelf altijd dat flexibele zool beter is voor de voetjes in het b ...
Jaa zo dat had ik ook gedaan maar is wel gwn nike vandaar dat ik vraag wat is er mis mee🙈 maar gaat om de zool dus hihi

2 jaar geleden

Wat is er mis met nikes dann want heb voor mijn zoontje tot hij 1 werd van ...
Hier staat in uitgelegd waar je op moet letten bij schoenen en waarom. https://www.24baby.nl/baby/babykleding/babyschoenen-kopen/

2 jaar geleden

Het belangrijkste is dat je kindje de voet afwikkelt. Met een harde zool lukt dat vaak niet en lopen ze dus verkeerd.

2 jaar geleden

Voor een correcte ontwikkeling van de structuren in de voet is het belangrijk dat je kind zijn voet helemaal kan afwikkelen, dus van hiel tot teen moet de voet flexibel kunnen buigen. Een harde zool belemmert de natuurlijke beweging en draagkracht van de voet. Je moet je voorstellen dat die schoentjes met harde zool voor een dreumes aanvoelen als houten klompen (ze hebben het gewicht niet om bij het lopen ook maar iets van een buiging te maken in die harde zool), hierdoor leren ze ook sneller een verkeerd en ongezond looppatroon aan wat later weer verschillende klachten kan geven. Dit principe geldt trouwens net zo goed voor volwassenen. We hebben onszelf eigenlijk een soort van handicap gegeven door ons leven lang een harde zool te dragen. Dan kan je ook niet zomaar meer zonder, omdat je voet in feite onderontwikkeld is en nu de extra ondersteuning nodig heeft... Voor volwassenen zou de norm ook een flexibele zool moeten zijn:)

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Voor een correcte ontwikkeling van de structuren in de voet is het belangri ...
Ahh oke bedankt

2 jaar geleden

Hier ook Shoesme schoentjes gekocht! Op de website staat duidelijk wat voor welke fase geschikt is

2 jaar geleden

Ik wil dit topic even nieuw leven inblazen .. Voor mijn zoontje heb ik tot dusver Shoesme schoenen gekocht, nu komt alleen het punt dat hij en binnenkort maat 23 nodig heeft en hij loopt nog niet. Ik wil graag van die flexibele 'eerste stapschoentjes' zolen, alleen heeft Shoesme deze schoenen maar tot maat 22 😑 iemand een idee welk merk soortgelijke schoenen verkoopt maar dan in maat 23+?

2 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Ik wil dit topic even nieuw leven inblazen .. Voor mijn zoontje heb ik tot ...
Bunnies kan je even op de site checken in welke loopfase je kind zit maar volgens mij gaat de eerste loopfase baby t/m maat 23.

2 jaar geleden

Ik zou even langs een goede schoenenwinkel gaan, die meten goed op, kijken naar de stand van de voetjes/enkels etc. Ik mag zelfs om de 6 weken terugkomen om te kijken hoe de schoenen lopen etc.

2 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Ik zou even langs een goede schoenenwinkel gaan, die meten goed op, kijken ...
Nja dat is het nou juist, hier is simpelweg niet veel keuze 😅 en omdat hij nog niet loopt wil ik geen stugge zool. De schoenen die ik hier heb gezien in maat 23 zijn allemaal met een stugge zool. Ik ben tevreden over Shoesme, behalve dat ze de schoenen die ik nu voor hem heb dus niet verkopen in maat 23 of hoger .. Ik ben dan ook bang dat ik geen andere keus heb dan online te bestellen.

2 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Mijn zoontje loopt ook nog niet en ik heb voor hem aappie slofjes gehaald.

2 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Nelson verkoopt schoentjes met zachte zool t/m maat 23. Als in de echte eerste stapschoentjes. Als je bij baby schoentjes op de website zoekt kan je ze vinden. Dan wel van het eigen merk. De rest ken ik ook niet. Wij waren echt tevreden over deze schoentjes als eerste loopschoentjes.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Mijn zoontje loopt ook nog niet en ik heb voor hem aappie slofjes gehaald. ...
Hier ook slofjes. Loopt alleen nog rondjes om de tafel. Probeert vrij te staan. Nog geen echt lopen.

2 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Mini_pepples heeft geweldige schoentjes. Check Instagram.

2 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Heb je deze op de site van shoesme gezien? https://www.shoesme.nl/shoesme-bruine-babyflex-schoentjes-met-dinoprint-bf21w005-f Tot maat 23. Mijn zoontje is hier ook mee begonnen met lopen, goede flexible zolen.

2 jaar geleden

Hier ook slofjes. Loopt alleen nog rondjes om de tafel. Probeert vrij te st ...
Aaahh is het schoenen shoppen niet door gegaan?!?

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Aaahh is het schoenen shoppen niet door gegaan?!?
Er werd geadviseerd pas schoenen te kopen wanneer hij vrij kan staan dus we hebben voorlopig alleen pantoffels voor als het koud is buiten met de wandelwagen.

2 jaar geleden

Er werd geadviseerd pas schoenen te kopen wanneer hij vrij kan staan dus we ...
Pffff stomme mensen!