9 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelde hoor.. denk dat het heel normaal is. Als zijn broertje of zusje dadelijk groot genoeg is kunnen ze misschien meer samen spelen en heb je iets vaker je handen vrij? Dat is mijn stille hoop iig nog...

2 jaar geleden

Ik lees echt niks waar je je schuldig om moet voelen. Is echt dood normaal. Ik herken alles wat je schrijft behalve het schuldgevoel haha, ik zou niet weten waar ik me schuldig over moet voelen. Ik vind de balans 4 dagen werk 3 dagen vrij ook top. Zou niet minder willen werken. En op vrije dagen plannen wij ook lekker activiteiten buiten de deur want hele dag binnen hangen met je kind is idd niks.Tuurlijk zullen er vast ouders zijn die het helemaal het einde vinden om zo min mogelijk te werken maar ik heb niet het idee dat dat de meerderheid is.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie berichtje. Misschien hoort het er ook gewoon bij.

2 jaar geleden

Mijn oudste was een huilbaby een, nachtmerrie peuter en gewoon een erg moeilijk kind 🤣 (maar ook verschikkelijk lief!). Hij had/heeft veel last van prikkels, driftbuien en kan heel moeilijk om gaan met zijn emoties. Anyway, ik heb er op gegeven moment zelfs voor gekozen om hem op mijn vrije dag naar de opvang te doen. Ik stond de hele dag stijf van de stress en werd daar helemaal geen leuke moeder van. Ik heb me daar zo lang verschikkelijk schuldig over gevoeld, maar uiteindelijk was het voor hem en voor mij echt gewoon beter. Hij had het naar zijn zin daar en ik kon een dagje bij trekken. Nu nummer 2 er is en hij wel gewoon thuis is op mijn vrije dag moet ik bekennen dat ik die dag voor mezelf ontiegelijk mis. Nu neem ik af en toe een vrije dag en gaan de kinderen gewoon naar school/opvang. Ik denk dat moeders al heel erg veel doen, we mogen best eens een dag neer ploffen en denken f*ck it. Sorry hoor, dat hebben we verdient tussen werk, huishouden, de zorg voor de kinderen en alle andere zooi die er nog bij komt!

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor. Ik ben lange tijd ziek geweest. Ziek maar niet zichtbaar aan de buitenkant. Werkte een paar uur en daarna pakte ik mijn rust om niet verder in te storten. Men vond het maar raar dat ik dan mijn kind niet eerder van de opvang haalde want ik was toch vrij. 🙄 Ben nu ook de middag vrij en gebruik dat om het washok op te ruimen. Alles wat gevaarlijk is op de bovenste planken indelen en de rest daaronder. Opruimen en schoonmaken doen we ook in het belang van ons kind. Niets doen, de hele dag aan je kont krabbem doe je ook in belang van je kind want waarschijnlijk ben je na een dagje me-time een nog leukere moeder. 😂 Werk ook 32 uur en moet er ook op uit op een thuisdag want anders duurt de dag lang ja. 😅

2 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de andere reacties! Geen schuldgevoel nodig! Het idee dat je als moeder alleen maar bij je kind(eren) wil en hoort te zijn is echt een maatschappelijk/seksistisch probleem. Het is hartstikke gezond om tijd voor jezelf te nemen en daarvan te genieten.

2 jaar geleden

Fijn om jullie reacties te lezen😊. Dankje wel!

2 jaar geleden

Ik had het zo zelf kunnen typen! Ik werk ook vier dagen 6 uur, toch haal ik mijn zoontje pas om 17:00h op zodat ik elke dag nog een uur of twee voor mezelf heb, ook in mijn vakantie is hij gewoon naar de opvang gegaan zodat ik bijv een hele dag kon slapen, wat leuks kon doen met mijn vriend of even wat klusjes kan afmaken, woensdag ben ik samen met m’n zoontje en meeste dagen gaan we ergens heen na zijn slaapje, laatst de hele dag met hem binnen gezeten en ik zei nog tegen hem ‘sorry lieve schat maar mama verveelt zich echt enorm’ 😅😅 voel me er ook schuldig over en vaak afgevraagd wat er mis is met mij want ik wilde ook zooooo graag een kindje maar lees dat het dus normaal is en vaker voorkomt :)!

2 jaar geleden

Ik herken niet alleen het schuldgevoel maar ook de rest 😜 Meestal spreek ik dit uit naar mijn vriend en die is daar heel makkelijk in en vind zo’n schuldgevoel onnodig. Soms is het ook schuldgevoel omdat ik me niet schuldig voel omdat ik ook maar een mens ben 🙈