6 Reacties

2 jaar geleden

Wat heerlijk! Ik denk dat je bij een tweeling sowieso wat meer in schema probeert te werken? Dat ze dingen min of meer gelijk doen? Dus zou wakker maken een keer uit proberen en kijken hoe ze daar op reageren:).

2 jaar geleden

Mijn tweeling slaapt ook goed door in de nacht. Eerste slaapje wordt ook langer en 2e korter. Ik laat ze nu gewoon slapen tot ze wakker worden en kijk in de middag of ze moe zijn of het 2e slaapje over kunnen slaan. Ligt aan de dag. Ik ga altijd mee in hun gedrag, dus moe=naar bed en anders spelen en dan later misschien nog uurtje naar bed of niet.

2 jaar geleden

Wanneer je kindjes naar 1 slaapje gaan kan je of het ochtendslaapje inkorten of het ochtendslaapje opschuiven naar de middag. Als ze zo goed slapen als bij jouw zou ik zelf voor het laatste gaan, lijkt mij het minste impact hebben.

2 jaar geleden

Kan me voorstellen dat het afhangt van hoe je kids er zelf onder zijn? De mijne heeft soms ook die neiging sochtends ineens lang te slapen en dan smiddags kort maar smiddags voelt ze zich dan uiteindelijk niet happy. Dus wij doen daarom wel ochtend max uurtje slapen omdat ze dan smiddags langer slaapt en dan haar goede humeur behoudt ;)

2 jaar geleden

Hier is dat ook wel eens zo ja. Maar ik dacht zelf dat dit misschien steeds verder op ging schuiven (het ochtendslaapje) dat het op zo’n moment gewoon een middagslaapje is ofzo 😜

2 jaar geleden

Onze oudste deed dat ook en de jongste nu ook weer. Bij de oudste verviel uiteindelijk het late middagslaapje en ging ze 's ochtends steeds iets later naar bed totdat we 1 slaapje midden op de dag overhielden.