1067 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje is donderdag 11 weken. Zijn slaapritme overdag is heel verschillend. Soms valt hij na een fles gelijk in slaap masr meestal speelt hij na de fles nog smen gaat daarna slapen. Zodra ik merk dat hij moe word probeer ik hem op bed te doen. Ook de plek van slapen overdag is vaak toch verschillend. Soms lukt het om in zijn eigen bedje, soms wil hij alleen maar in mijn armen slapen en soms zijn we aan het wandelen en slaapt hij in de wagen .
Savonds doen we hem rond 2230 uur na zijn laatste fles naar bed en dan slaapt hij tot 4 en dan krijgt hij weer een voeding en slaapt daarna tot half 7 a 7 uur.
Elke dag is bij ons anders maar proberen er wel een ritme in te houden zover het lukt😉
3 jaar geleden
7:00 fles
8:00 weer naar bed. Soms slaapt hij tot 10:30-11:00, soms is hij tussen 9:00 en 9:30 al wakker.
11:00 fles
12:00 naar bed tot hopelijk 14:45
15:00 fles
16:00 naar bed, maar eigenlijk slaapt hij dit blok misschien 45 minuten.
18:30 fles
19:30 proberen in bed, eindigt vaak in slapen op de arm op de bank 😂
21:30 laatste fles
22:15 naar bed en dan slaapt hij meestal rond 22:45 in en dan moeten we hem om 6:45 wakker maken voor eerste fles. Hij komt soms tussendoor, maar dan volstaat een speentje.
3 jaar geleden
Reactie op WKKL
En jullie slaapjes in bed gaan goed?
Dragen jullie je kindjes ook nog vaak ...
‘S Nachts en ‘s morgens gaat sws altijd goed in bed. Middagdutje van 12.30 gaat moeizaam in bed, lukt 7 van de 10 keer. Hij ligt gewoon het liefst op schoot. 😛 Daarom de slaapjes na 15 uur ook allemaal op schoot. En ik hoop dat hij snel op 4 flessen kan, want dan kan hij om 19 uur naar bed.
3 jaar geleden
Meisje 11.5 week nu.
8u fles en spelen tot ongeveer 9.15 en dan slapen in eigen bed tot volgende fles meestal
12u fles en spelen tot ongeveer 13.15 en dan slapen in eigen bed tot volgende fles meestal
En zo door. Vaak na de 3e fles wel wat langer wakker, is het onrust momentje van de dag.
3 jaar geleden
Mijn dochter is inmiddels 13 weken oud. Ik voed op verzoek dus echt vaste tijdstippen niet, maar wel vaste tijden rondom de voedingen. Ze wordt wakker dan verschonen en voeden. Dat duurt zo’n 45 minuten. Dan boeren/knuffelen/spelen ook 45 minuten, dan naar bed. Ze valt tegenwoordig zelf in slaap 😍. Dan slaapt ze anderhalf uur en is het tijd voor de volgende voeding 😅.
In de avond krijgt ze meestal tussen 20:30 en 21:30 haar laatste voeding en wordt rond 5:00 wakker. Vanaf daar gaan het cirkeltje weer rond.
3 jaar geleden
Ja het is zo verschillend qua kinderen. Ik oefen ook vaak met haar op bed leggen zodra ze moe is/wakker-tijd in de gaten houden, maar vaak begint ze dan te huilen waardoor ik toch maar weer ga lopen met de draagzak of wandelwagen om haar toch in slaap te krijgen. Ik denk vaak doe ik iets verkeerd? Waarom lukt het die andere ouders/kinderen wel? Ontneem ik mijn kind zijn slaap? Maar ik denk echt dat het per kind verschillend is en dat er vanzelf ritme in gaat komen. Mijn dochtertje is heel alert, bestudeert alles, actief met spelen. Misschien komt het ritme met een paar weken? Misschien door de ritme van het KDV over een paar weken? Het CB maakte zich dan ook nog absoluut geen zorgen, zolang de nachten maar goed zijn. En die zijn goed!! Ok ze slaapt niet door, maar het naar bed brengen ‘s avonds gaat prima en ze jammert ‘s nachts alleen als ze honger of krampjes heeft.
Hier dus nog geen vast ritme behalve dat ze ‘s nachts ongeveer slaapt van 19.30u tot 7.30u met voedingen rond 1.30u - 4.30u. Ik geef BV op verzoek.
Overdag doet ze vaak 3 korte slaapjes van hooguit 45 minuten, maar vaak wordt ze al wakker na 25 minuten.
Gister heb ik er maar 1 slaapje uitgekregen in de draagzak van 30 minuten. Ze sliep gister dan ook om 18u tot 8u. Voedingen om 1.15u - 4.30u - 6.30u. Terwijl ik dit schrijf, doet ze nu een dutje in haar bedje (nestje). 12 minuten op de teller. Ben benieuwd. :)
Gister was het krijsen omdat ze moe was. Ik had het voor kunnen zijn door wéér te gaan wandelen, maar ik had daar gister niet zo’n zin om voor de 2e keer in wind en regen op pad te gaan.
Ik kan wel echt jaloers zijn op de ouders met overdag slapende babies. Maar aan zelfmedelijden heb ik niks. Dus vanmiddag maar een wandeling naar de Zeeman voor een shoppingsessie ingepland. Kan mijn dochtertje weer haar ogen uit kijken naar alle kleurtjes in de winkel of ze is heerlijk aan het slapen. :)
3 jaar geleden
7:00 u / 7:30 u wakker worden en fles.
Daarna lekker spelen en valt dan bij mij in slaap of beneden in zijn babynestje.
Rond 11 u fles daarna wakker, spelen en slapen.
Rond 15:00 u fles. Daarna wakker, spelen en slapen.
Rond 19:00 u fles. Spelen & slapen.
23:00 u laatste fles. Daarna in bed en slaapt tot de volgende morgen.
We doen hem momenteel 1 slaapje overdag in z’n eigen bedje, vaak begin van de middag. Overige slaapjes doet hij bij mij, in de wandelwagen of in z’n babynestje. Voor alsnog werkt dit voor ons.
Soms valt hij ook tijdens een fles in slaap, dan word hij vaak ook eerder wakker en heeft hij zijn wakkere moment voor de volgende voeding.
3 jaar geleden
6:00 fles
Daarna proberen nog even te slapen, maar soms ook klaarmaken voor de opvang.
10:00 fles
10:30 spelen/kletsen
11:30 slapen
14:00 fles
14:30 spelen/kletsen
15:30 slapen
18:00 fles en daarna slapen
23:00/00:00 fles en daarna slapen
4:00 samen knuffelen/dommelen (eerder deed ik een kleine fles op dit tijdstip, maar volgens mij wil hij gewoon knuffelen want als ik hem pak dan slaapt hij weer door)
Maar we volgen zijn ritme. Als hij slaapt dan laten we hem slapen en krijgt hij zijn fles later. En als hij eerder honger heeft krijgt hij het eerder 🤷🏼♀️
3 jaar geleden
00:00 laatste fles
Hij slaapt door tot 6/6:30
Vervolgens voed ik hem
Hij slaapt daarna van 7:30-9:30
Als hij wakker wordt, voed ik hem en speel ik met hem. Ik verschoon z’n luier en speel dan weer. Ik houd geen tijden bij van zijn dutjes, maar ik houd een wakkertijd bij van een uur. Als hij tegen 00:00 niet wakker is, wek ik hem om te voeden en om z’n luier te verschonen voor de nacht
De dutjes verschillen erg qua duur. Meestal duren ze ong 45 min.
3 jaar geleden
7.00 voeding
9.00 - 10.00 slapen
11.00 voeding
12.00 - 14.00 slapen
15.00 voeding
16.00 - 17.00 slapen
19.00 voeding, bad en naar bed.
23.00 laatste voeding
Eeeeeeeen weer opnieuw.
(ik heb gelezen dat het beter is voor het kindje om voeding niet met slapen te associëren en andersom. Een baby kan gemiddelde 2 uur wakker zijn, dus vandaar dat er tussen slapen en voeding een uur wakkertijd zit en erna).
3 jaar geleden
Bij mijn dochter van bijna 14 weken ongeveer het volgende ritme:
07.00 voeding, wakker/spelen tot ongeveer 08.30, dan slapen tot 10.30/11.00.
11.00 voeding, wakker/spelen tot ongeveer 12.30, dan slapen tot 14.30/15.00
15.00 voeden, na anderhalf uur nog een kort slaapje als dat lukt.
19.00 voeding en meteen slapen
Dan nog een nachtvoeding op verzoek, meestal tussen 3.00 en 4.00
Dit is natuurlijk ongeveer en loopt wel eens wat anders. Overdag doet ze haar slaapjes sinds een paar weken nu ook goed in haar eigen bedje. Eerder alleen maar in mijn armen. We dachten eerst dat ze overdag niet in haar eigen bedje wilde slapen, maar toen we de wakkertijden en moeheidsignalen wat beter in de gaten gingen houden ging het direct beter!
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ritme??? Wat is dat?? 🙈🙈😅😅
Haha dit ja 😂
Hier ook 12 weken en wel elke dag rond de zelfde tijden een fles.
Maar slapen is echt wanneer ze wil. En ik let niet echt op hoelang ze slaapt 🙄 ik ben van mening dat ze het toch niet volgens het boekje doet.
Slapen doet ze ook het liefst op schoot. 🤭
Slaapt ook snachts nog niet door. Echt elke 4u honger.
Dat elke 4u is haar enige ritme😂