1067 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Het lijkt wel alsof het steeds moeilijker wordt voor onze uk om zelf in sla ...
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar hoogstwaarschijnlijk is het een fase. Onze kindjes beginnen nu steeds actiever te worden en veel nieuwe dingen tegelijk te leren (motoriek en spraak), wat ten koste kan gaan van het inslapen. Daar hebben ze even wat hulp bij nodig. Als je kindje nog op 3 dutjes zit, kan het zijn dat nu het slaapritme ook wat gaat verschuiven naar 2 dutjes. Ook gaan baby's nu meer dromen, wat ook het inslapen moeilijker kan maken.
Gewoon even luisteren naar wat je baby nodig heeft (zelf blijf ik nu gewoon naast het bedje zitten en aai ik haar zachtjes over haar hoofdje en wang om in slaap te vallen, of ik leg haar naast me neer in bed).
3 jaar geleden
Reactie op xx_cc
Hey ik heb dit ook bij mijn dochter, nu word ze ook elke keer om 3 uur wakk ...
Als ze nog dr ogen dicht heeft zou ik even aankijken voor dat je gaat troosten dit heb ik bij mijn oudste en soms huilen ze in hun slaap en stoppen ze vanzelf weer. Wanneer je gaay troosten kan je het nog erger/langer laten duren omdat je dan dr slaap verstoord.
Het klinkt heel sneu en je wilt zo snel mogelijk het huilen laten stoppen maar huilen hebben sommige babies ook even nodig net als wij (althans spreek voor mezelf😅)
3 jaar geleden
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar hoogstwaarschijnlijk is het een ...
Nou we zaten gek genoeg op 2 dutjes en het zijn er 3 geworden sinds meneer kan tijgeren. Dat is natuurlijk vreselijk vermoeiend. Eerder kregen we hem echt niet een 3e keer zijn bedje in.
Maar, ik hoop dat het een fase is 😴😴 hij heeft denk ik 1 week om de dag doorgeslapen en daarna was t weer ellende.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Hier hetzelfde probleem. Dacht dat het te maken had met dat ie niet lekker was (had het astrovirus), maar inmiddels al een dikke week hem aan het wiegen voor z'n slaap. Hij begint al te krijsen met dat z'n slaapzak aangaat. Denk dat het allemaal wat veel is voor hem op moment (tijgeren, kruipen, ziek zijn, leren zitten). Hopelijk is het een fase, ik probeer hem tot die tijd iig wel te troosten en als hij slaapt in z'n eigen bed te leggen.
3 jaar geleden
Reactie op Viv123
Hier wil de kleine nog steeds niet naar bed tot een uur of 9 / 10. Rond zev ...
Miss doen wat je zou doen als hij ‘s nachts wakker wordt als hij na het slaapje van 7 uur wakker wordt? Hier hielp dat wel! Ik voedde haar dan gewoon in het donker en zonder een woord tegen haar te zeggen en legde haar daarna weer terug en dan sliep ze vaak gewoon weer verder
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Rond deze leeftijd hebben krijgen ze verlatingsangst las ik.
3 jaar geleden
Rond deze leeftijd hebben krijgen ze verlatingsangst las ik.
Aahhh... zal dat t zijn? Ik vertel hem altijd met elk slaapje wat er gaat gebeuren als ie wakker wordt. Als in " papa/mama komt je halen als je wakker bent en dan krijg je "fles/fruit/groente/broodje en gaan we naar buiten/op visite bij.../ lekker spelen". Hij moet dan lachen maar ook hij me echt begrijpt?🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Aahhh... zal dat t zijn? Ik vertel hem altijd met elk slaapje wat er gaat g ...
Jaaa denk het wel hoor het is nl hier ook aan de gang. Ze begrijpt me wel als ik bijv lach of met haar praat maar als ik bijv zeg: ‘mama gaat even je broodje maken, ik ben zo terug’ dan volgt ze me echt en zodra ze me niet ziet dan gaat ze huilen. Deed ze eerst niet.. en rond een uur of 5 s nachts huilt ze en als ik dan bij haar blijf met mn hand op haar dan pas valt ze weer in slaap. Als k t niet doe dan huilt ze iedere 10 min 😩 bij ons in bed dan denkt ze dat het feest is dus dan slaapt ze helemaal niet meer 😂
Ze huilde bijv ook nooit op de opvang als ik wegging en afgelopen week had ze het door en ging ze huilen.. dus weet bijna zeker iig bij mijn eigen dochter dat ze daar nu doorheen gaat
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Hier kreeg ik van opa en oma en de opvang te horen dat ie "uit zijn doen wa ...
Jaaa en dan zo een heerlijke lach krijgen als je m ophaalt 😍 liefste ooit!
3 jaar geleden
Reactie op mbw90
Hoe doen jullie het als jullie een dag weg op de planning hebben? Van half ...
Jaa dat is soms een beetje puzzelen... Ik merk wel dat onze zoon echt zn slaap dan nodig heeft dus dan zorgen we dat ie dan ook kan slapen. Hij past nog net in de reiswieg van de kinderwagen dus die nemen we dan mee. En ook zijn slaapzakje van fedde en kees. Soms zelfs de babyfoon voor zijn muziekje. Het is een soms een beetje een gesleep, maar op die manier is hij veel vrolijker en slaapt beter.
3 jaar geleden
Reactie op mbw90
Gewoon gaan en een beetje zien hoe de dag dan loopt. Soms help ik hem dan door hem te laten slapen in de wagen, mijn armen of de draagzak. Hij heeft zelfs een keertje op zijn speelkleedje op de grond voor ruim een uur geslapen terwijl wij ernaast aan tafel zaten voor een 4 uurtje
3 jaar geleden
Reactie op mbw90
Ik zorg ervoor dat hij na ongeveer 2u wakker zijn in de wandelwagen ligt of ergens op de grond, dan gaat hij zelf wel slapen als hij echt moe is. Als ik weet dat er een (camping)bed is dan neem ik zijn slaapzak mee voor de herkenning dat het tijd is om te gaan slapen. Het komt eigenlijk vanzelf altijd wel goed. Soms gaan we de hele dag wandelen (ik zorg er wel voor dat er tussendoor wat momenten zijn dat hij de kinderwagen uit kan) en dan bepaalt hij zelf wanneer het tijd is om te gaan slapen, vaak is dit wat sneller dan thuis door alle prikkels en soms is het juist door alles wat er te zien is juist wat later, hij haalt het dan vaak in door wat langer te slapen. Ik zou zeggen, go with the flow, het reguleert zichzelf wel.
3 jaar geleden
Hey dames,
Hoe ziet jullie ritme eruit? Ik ben een beetje zoekende want meneer wordt vaak erg vroeg wakker 5.45… nu leees ik dat z’n ritme dan niet goed is en te vroeg vaak in bed ligt of te lang slaapt (toevallig deze week weer een goede week).
Ik heb een slaaproutine boek gekocht maar vind de duur van de dutjes zo kort. Wat vinden jullie ervan en hoe zit jullie ritme eruit?