1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op kellykue123

Hopelijk kunnen jullie t zo beter zien
Hier is 't qua voeding gelijk. Maar qua slaap anders.. Slaap van 8 - 8.45/9.30. 12.30 - 14.30 en van 16.45 - 17.30 En daarna groente hap, en om 19 uur de fles voor het slapen

3 jaar geleden

Reactie op kellykue123

Hopelijk kunnen jullie t zo beter zien
Hier precies het zelfde probleem.. had een top ritme maar sinds een tijdje ook erg vroeg wakker steeds.. maar hij is rond 17.00 zo moe dat ik hem dan maar even op bed leg maar hij dan dus niet meer wakker wordt. Hij gaat zelf al de nacht in zeg maar. Ik maak hem nog wel wakker voor een voeding maar dan nog.. In het schema staan idd erg korte slaapjes! 15 min? Mijn mannetje slaapt minimaal 40 minuutjes ofzo en ga 'm niet zomaar wakker maken 🤔 Lastig he!

3 jaar geleden

Reactie op kellykue123

Hey dames, Hoe ziet jullie ritme eruit? Ik ben een beetje zoekende want m ...
Mijn dochter had 2 weken geleden (ongeveer 1,5wk) dat ze tussen 5:45-06:00 wakker werd. Dus toen dacht ik oké volgens mij kan dit anders. We zijn er eigenlijk uitgekomen door haar eerste slaapje pas na 9u te doen ipv daarvoor. Dit dan ongeveer 45-50 min. Daarna gaat ze 2,5 uur weer slapen. Het leek er op alsof ze een soort van reset nodig had of een beetje aansturing.. want nu slaapt ze weer zoals voorheen. Ik maak haar to be honest nooit wakker voor dr slaapjes, het lijkt alsof ze het een beetje aanvoelt.. Dit is ons schema: 9:00 naar bed 9:45/9:55 wordt ze uit zichzelf wakker 12:30 naar bed 15:00 wakker 18:45/19:00 naar bed Ze doet dus nog maar 2 dutjes op een dag. Soms word ze om 14:30 wakker of 14:15 en dan doet ze om 17u nog een dutje tot 17:30 (wordt ze ook uit zichzelf wakker) en dan gaat ze 19:30/19:45 naar bed en wordt ze de volgende dag rond 7:45 wakker. Maar goed ze doet een beetje waar ze zelf behoefte aan heeft, soms slaapt ze wel 4u op een dag maar de nachten gaan eigenlijk goed, dus zolang er daar niets in structureels veranderd houden we bovenstaand aan. Als ik merk dat ze nog ff wakker kan blijven dan hoeft ze van mij ook nog niet naar bed, dus laat dan de wakkertijd los. Eerste dag was wel ffies pittig voor dr wakker zijn van 5:45 tot 9:00 maar de dag daarna ging het meteen goed en werd ze weer 7:00 wakker

3 jaar geleden

Mijn dochter had 2 weken geleden (ongeveer 1,5wk) dat ze tussen 5:45-06:00 ...
Oh en trouwens ze ging dus vaak naar bed tussen 18:00/18:15 en dat dus ook verlengd. Ze zeggen later naar bed brengen zorgt er niet voor dat je kindje langer slaapt. Klopt, maar als

3 jaar geleden

Oh en trouwens ze ging dus vaak naar bed tussen 18:00/18:15 en dat dus ook ...
Oh oeps te snel enter gedrukt. Maar hier werkt dat dus wel.. ik breng dr later naar bed en ze wordt dus niet meer zo vroeg wakker. Komt aan t zelfde aantal uur slaap.. maar gaat niet meer zo vroeg slapen

3 jaar geleden

Reactie op kellykue123

Slaapritme hier is nu ongeveer: 20.30-7.30 10.30-12.00 15.00-16.30 Eettijden ongeveer: 7.30 fles 12.00 boterham + beetje fles 14.30 fruit + beetje fles 18.00 avondeten 20.00 fles Soms verschuift het wel eens een halfuurtje of slaapt ze korter/langer. En soms doet ze maar 1 slaapje ipv 2. Dan peg ik haar 's avonds eerder op bed als ze moe is. Ik kijk vooral naar wat mijn dochter zelf aangeeft. De overgang van 3 naar 2 dutjes was wat moeilijk voor haar door verachillende omstandigheden (ze heeft daardoor een tijdje maar 1 dutje gedaan daar tussenin). Nu zit ze al wel weer een paar weken in het nieuwe slaapritme van 2 dutjes en dat gaat goed.

3 jaar geleden

Zijn wij de enige die echt nog geen ritme hebben 😩 zoontje van 7 maand wordt de ene dag wakker om 05:30, vanmorgen om 06:30. Hij slaapt zelden 2 cyclussen dus altijd 45 min. Ik heb de wakkertijden wat los gelaten maar na ong 2 uur is hij moe dus gaat hij naar bed. Zo komen we op 4 slaapjes per dag... En elke dag op een ander tijdstip, ligt er net aan hoe laat de dag begint. Wat doe ik fout.. 🤔 Komt dit vanzelf of hebben jullie hier naartoe gewerkt?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Zijn wij de enige die echt nog geen ritme hebben 😩 zoontje van 7 maand wor ...
Wij hebben ook 3 weken geleden voor 4 dutjes gedaan en was wel enigszins ritme maar ook veel korte dutjes.. ik ben toch ergens naartoe gaan werken en ook nu weer merk ik dat meneer hulp nodig heeft want z’n ritme is niet helemaal wauw! Ahha

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Bij mij is dit vanzelf gekomen. Hij sliep eerst ook 45min en toen ineens naar 1u15 gegaan. Op gegeven moment wilde hij geen 3e dutje meer doen, dus dat was even lastig aangezien hij ook in de wandelwagen niet wil slapen. Ik hield ook 2u aan tussen de slaapjes, maar op een gegeven moment wilde hij zn middag dutje niet meer doen, hij was niet moe genoeg. Nu ben ik uitgekomen op t 2-3-4 ritme sinds 2 weken en dit werkt perfect! Maar hij heeft t dus allemaal zelf een beetje aangegeven.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Nee zeker niet. Hier waren het continue hazenslaapjes en hij was steeds moe. Elke dag liep anders en er viel niks te plannen. In overleg met een slaapcoach besloten om drie slaapjes aan te bieden op vaste tijden en dat had binnen een week resultaat. Later wakker in de ochtend, langere dutjes en een blije baby!

3 jaar geleden

Reactie op kellykue123

Ik heb bij hun dus een telefonisch consult gehad en zij werken zelf met best korte slaaptijden. Op dit moment laat ik haar hier in de ochtend wel langer slapen omdat ik merk dat ze het dan beter red tot de middag. Ik heb ook een slaapgids van iemand anders en zij zegt dat je kindje in de ochtend tussen de 1 a 2 uur mag slapen en zij gebruikt een wakkertijd bij baby’s van 2.15-2.45 uur. Ik heb 1 boek en 3 slaapgidsen allen zeggen ze iets anders qua slaaptijden/wakkertijden, dit doet mij des te meer beseffen dat er niet 1 ultiem iets is maar het echt leidraden zijn en je goed moet blijven kijken naar je kindje. Ze slaapt nog 2 slaapjes maar kan het eigenlijk nog niet goed aan, waardoor ze vaak ergens op de dag (soms meermaals) te lang wakker is, dit krijg ik niet anders momenteel. Het slaapconsult hielt hierin dat inderdaad het ritme werd geadviseerd vanuit hun slaapgids. Red ze het in de ochtend niet tot 9.15 uur dan een powernap van 15 min van 7.30-7.45. Een juist ritme moet helpen hazenslaapjes te voorkomen daarbij werken aan slaapcyclussen te koppelen door 1 van de slaaptrainingen te gebruiken (gecontroleerd laten huilen, stoelmethode, pick up put down) Hier is het slaapritme; Wakker rond 6 uur. 1e slaapje begint tussen 8.30 - 9.00 duurt 45 min a 1.5 uur 2e slaapje begint tussen 12.30 - 13.00 duurt 45 a 1.5 uur. Bedtijd 18.30 uur.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hier slaapt de dochter vaak langer (1,5 uur ofzo) maar verder hetzelfde verhaal: ze is elke dag op een andere tijd wakker en je weet nooit wanneer ze 30 of 130 minuten slaapt 😅. Vaste tijden doen we dus niet aan en soms zijn het idd 4 slaapjes. Misschien dat we binnenkort vaste tijden gaan proberen, zijn we bij mijn zoontje ook pas rond 8/9 maanden mee begonnen toen het steeds vaker 2 slaapjes werden; dat valt nog enigszins te plannen.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik heb bij hun dus een telefonisch consult gehad en zij werken zelf met bes ...
Klinkt heel gek, maar ons kind slaapt niet op commando. Ik kan hem op bed leggen als ik het bedtijd vind, maar als meneer niet moe is, gaat hij echt niet slapen. Hoe doe jij dat als je die ochtend powernap zou doen van 7.30? Mijne zou dan gewoon een kwartier lang in bed liggen kletsen en uiteindelijk krijsen...

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Klinkt heel gek, maar ons kind slaapt niet op commando. Ik kan hem op bed l ...
Jep precies hetzelfde hier

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Klinkt heel gek, maar ons kind slaapt niet op commando. Ik kan hem op bed l ...
Klinkt niet gek hoor! Ik heb haar deze week 2 x een powernap aangeboden maar ook hier dacht ze doei dat ga ik niet doen (ze was wel moe). Vandaag was ze vroeg wakker en echt heel erg moe om 7.40, mijn man heeft haar toen op bed gelegd en ze heeft toen 15 min geslapen. Vervolgens ging ze er om 9 uur in voor haar ochtend slaap.

3 jaar geleden

Reactie op kellykue123

Volgens mij kan dat juist ook komen door te weinig slaap. Laat je zoontje het wel zien als hij moe is, door bijvoorbeeld te gapen of in zijn ogen we wrijven? Dan kan je misschien een beetje inschatten hoe lang hij wakker kan zijn. Onze dochter is steeds ongeveer 1:45u wakker en dan is ze moe en gaat ze weer naar bed. Ze slaapt meestal ‘s ochtends 1,5 uur, begin middag 1,5 uur en einde middag nog 45 minuten. Daarna slaapt ze van ongeveer 18-19u tot 7-7.30 uur. Ze slaapt overdag dus best veel (denk ik als ik jouw schema zo zie) maar dat zorgt hier echt niet voor vroeg wakker worden.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Sowieso doe je helemaal niets fout!! Wat je wel kan doen is even berekenen hoe lang hij overdag slaapt. Misschien is dat de ene keer wat meer dan de andere. Met 7 maanden kunnen ze wat langer wakker zijn. Dat je de wakkertijd loslaat is helemaal prima, wel kun je wat meer invloed hebben op hoe lang hij overdag slaapt. Zodat hij s ochtends rond hetzelfde tijdstip wakker wordt

3 jaar geleden

Sowieso doe je helemaal niets fout!! Wat je wel kan doen is even berekenen ...
Hij slaapt eigenlijk elke dag 4 slaapjes van 45 minuten.. Dus ik weet niet hoe ik kan beïnvloeden dat hij langer slaapt? 😬 Als ik er langs ga liggen en direct de borst aanbied als hij wakker wordt.. Dan slaapt hij nog een cyclus maarja.. 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hij slaapt eigenlijk elke dag 4 slaapjes van 45 minuten.. Dus ik weet niet ...
Jaa misschien zorgt idd dat zuigen ervoor dat hij weer in slaap valt. Mijn dochter heeft dat nl wel. Soms wordt ze wakker midden in haar lange dut, geef haar dan de speen en ze slaapt weer verder

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hij slaapt eigenlijk elke dag 4 slaapjes van 45 minuten.. Dus ik weet niet ...
Hier hielp het dus om de wakkertijden los te laten en op vaste momenten in bed te leggen.