1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hier hielp het dus om de wakkertijden los te laten en op vaste momenten in ...
Bij ons ook! Sinds een dikke 2 weken iets vastere dutjestijden gaan aanhouden en hij doet nu langere dutjes overdag! En mooi 3 dutjes, terwijl het er vroeger 4 of soms 5 waren.

3 jaar geleden

Voor de gene hier met vaste tijden hoe gauw merkte je dat je kindje die tijden aan kon? En om tot die tijd te komen rekte je dan beetje bij beetje of gewoon tot die tijd?

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Bij ons ook! Sinds een dikke 2 weken iets vastere dutjestijden gaan aanhoud ...
En welke tijden houden jullie dan aan? Misschien toch ook eens proberen ja..

3 jaar geleden

Ze gaat om 09:00 voor het ochtendslaapje. Daarna tussen 12:00 en 13:00 voor het middagslaapje (afhankelijk van de duur van het ochtendslaapje) en dan ergens in de middag nog een powernap. Uiterlijk om 17:00 wakker maken. Ik ben in 1 keer overgegaan op dit schema en met vrijwel direct succes.

3 jaar geleden

Onze dochter van 7,5 maand wordt laatste tijd drie keer wakker ‘s nachts en alle keren op hetzelfde tijdstip. Gek! Meer die dit hebben? Om 23.00, 3:00 en 5:00 uur

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Voor de gene hier met vaste tijden hoe gauw merkte je dat je kindje die tij ...
Ze bleef langer actief zeg maar.. Als ik merkte dat ze een beetje moe werd dan nam ik dr op schoot en speelde ze verder of samen. Ik leg dr bijv niet meteen op bed bij dr eerste gaap.. wacht meestal nog 10-15 voordat ze dan echt naar bed gaat. Ieder kindje is natuurlijk anders hè en ik denk dat we dit niet moeten vergeten. Mijn vriendin bijv haar dochter (is 4mnd ouder) is 1 en heeft nog steeds moeite met slapen. Het enige wat hij haar werkt is structuur op de minuut na. Die van mij kan je overal neerleggen en slaapt. Dus als jullie kindje slaapt zoals hij/zij dat nu doet is dat misschien wel wat voor hem/haar werkt. Uiteraard kan je t aansturen maar soms is het zo! Loslaten helpt ook kan ik je vertellen uit ervaring. Toen ging alles hier zooo smooth.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

En welke tijden houden jullie dan aan? Misschien toch ook eens proberen ja. ...
Hij is meestal wakker ergens tussen 6 en 7u (wij staan ook gewoon op rond 6u30 op werkdagen, 7u in vakantie). Eerste dutje is van 9u tot 10u ongeveer. 2e begint rond 12u. Soms duurt zn middagdut 1,5u, 2u of 2,5u. Derde dut begint tussen 16u en 17u en we maken hem ook wakker ten laatste om 17u. Bedtijd ligt tussen 19 en 20u. Het komt ongeveer overeen met een gemiddelde wakkertijd van 2 à 2,5u dus ☺

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Voor de gene hier met vaste tijden hoe gauw merkte je dat je kindje die tij ...
Wij zijn gewoon van de ene op de andere dag veranderd. We merkten dat het vorige 'systeem' niet werkte. Steeds vechten voor dutjes, korte dutjes doen, vaak 4 (soms 5) dutjes op 1 dag... Gewoon veranderd en het ging meteen veel beter om hem te laten slapen! Ja hij soms wel al moe na 1,5u. Maar toch werkt het voor hem om dan nog wat wakker te blijven en na minstens 2u pas te gaan slapen

3 jaar geleden

Ze bleef langer actief zeg maar.. Als ik merkte dat ze een beetje moe werd ...
Klopt. Hier is het probleem voornamelijk dat ze na haar middagslaap niet meer kan slapen dus nog maar 2 slaapjes doet en we hierdoor niet op een goed ritme uitkomen wat zij aan kan. Dit nu inmiddels al een paar weken. Over het loslaten heb je ook helemaal gelijk! Daar werk ik nog aan 😉

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Wij zijn gewoon van de ene op de andere dag veranderd. We merkten dat het v ...
Wat fijn dat het zo snel en goed werkte voor jullie 😊. Hier soms ook al vermoeidheid signalen na 1.5 uur maar dan op bed leggen werk hier ook niet.

3 jaar geleden

Wij zijn over gegaan op de 2-3-4 uur tussen de dutjes/ slapen voor de nacht en dat werkt hier goed

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Onze dochter van 7,5 maand wordt laatste tijd drie keer wakker ‘s nachts en ...
Yes! Onze dochter 7 maanden had dat opeens ook een week. Lag in ene ook op haar buik of enge droompjes.. niet echt wakker maar wel een naar huiltje. Na 3 weken is het weer zo goed als voorbij.

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Hij is meestal wakker ergens tussen 6 en 7u (wij staan ook gewoon op rond 6 ...
Zelfde ritme! 👍🏻

3 jaar geleden

8 maanden slaap regressie, geen tot minimale slaapjes overdag 😭

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Wij zijn over gegaan op de 2-3-4 uur tussen de dutjes/ slapen voor de nacht ...
Hoe werk dat?

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Wij zijn over gegaan op de 2-3-4 uur tussen de dutjes/ slapen voor de nacht ...
Wij ook sinds kort, was even een weekje wennen maar gaat nu heel goed!

3 jaar geleden

Oke even een vraagje want ik loop hier steeds tegen aan. Ik leg kn ventje op bed zodra hij echt jengelig wordt en dus moe is. Soms komt het prima uit, maar vaak is hij tegen half 6 ook weer zo jengelig dat ik hem er maar in leg. Zn warme hap krijgt hij tussen 5 en 6, en het komt dus met regelmaat voor dat hij na 2 happen al op bed gaat. Hij gaat dan ook echt de nacht in en ik maak hem dan ergens tussen 19.00 en 21.00 even wakker voor een flesje en leg hem er dan weer in. Iemand dit ook en hoe kreeg je hier wat ritme in? Wakker houden lijkt me niet zo handig aangezien hij echt niet meer te genieten is..

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Oke even een vraagje want ik loop hier steeds tegen aan. Ik leg kn ventje o ...
Hier ligt ze van 16.45 tot 17.30 te slapen.. En dan schuift ze om 18 uur bij ons aan tafel aan om haar avond eten te eten. 🙈 En daarna om 19.15 de fles er in. En om 19.45 ligt ze te slapen

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Wat hou je voor wakkertijden aan? En hoe oud is hij? Mijn zoon is nu bijna 8 maanden en ik hou de wakkertijden van 2-3-3 aan. Dus na opstaan 2 uur wakker en naar bed, dan 3 uur en na het tweede slaapje ook 3 uur, mit dat hij natuurlijk eerder vermoeidheidssignalen laat zien. Dan gaat hij eerder het bedje in

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hoe ziet de rest van het slaapritme er uit? Hier zijn de slaapjes ongeveer van 20.30-7.30, 10.30-12.00 en 15.30-17.00. Ik kijk goed naar wat onze dame nodig heeft, maar stuur af en toe bij als het nodig is (als er teveel uitloop in de slaapjes zit, breng ik haar weer even een paar dagen op vaste tijden naar bed en heel soms maak ik haar wakker als ze anders veel te lang slaapt overdag). Dat helpt om een redelijk vast ritme te hebben. Ik houd wel goed in de gaten dat ze voldoende slaapt, maar ze moet hier nou eenmaal meedraaien in het ritme van ons gezin.