1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mama-dec20

Wat hou je voor wakkertijden aan? En hoe oud is hij? Mijn zoon is nu bijna ...
Ik houd niet echt meer een wakkertijd aan maar kijk meer naar wanneer hij moe is. Maar misschien moet ik dit ook maar eens gaan proberen! 2-3-3 klinkt wel logische! Thnx voor de tip!

3 jaar geleden

Hoe ziet de rest van het slaapritme er uit? Hier zijn de slaapjes ongeveer ...
Jaa misschien moet ik ook iets meer bijsturen. Ook om hem ritme te geven. Ik ga die wakkertijd aanhouden maar eens proberen.

3 jaar geleden

Voor degenen waarvan hun baby al 2 slaapjes doet: Hoe wisten jullie dat je over moest naar twee slaapjes?

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Voor degenen waarvan hun baby al 2 slaapjes doet: Hoe wisten jullie dat je ...
Hier omdat ze niet meer kan slapen na haar middagslaapje/aan het eind van de dag. Van alles geprobeerd maar het lukt haar niet meer. Lukt bij jouw het laatste slaapje nog?

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Het lukte niet meer om hem te laten slapen met z'n 3de slaapje. Wat ik ook deed. Zelfs in de auto met hem gereden, hij bleef maar wakker. Toen dacht ik dat hij gewoon niet moe was. Dag erna 2 slaapjes gaan proberen. Ging perfect! Slaapje van 9 tot 11/half 12 en daarna van 13.00 tot 15.30. Om 19.00 uur naar bed. Merk dat hij er dan echt aan toe is.

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Hier geen ritme want meneer gaat alleen slapen als hij moe is. En de ene keer is dat 20 minuten (vanmiddag...) en de andere keer bijna 3 uur (vorige week). De ene keer maar 2 slaapjes op een dag, de andere keer 4. Maar de hoofdmoot is 2. Wij letten op de vermoeidheidsignalen en niet zozeer op de klok :)

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier omdat ze niet meer kan slapen na haar middagslaapje/aan het eind van d ...
Nee eigenlijk niet meer. Kost heel veel moeite!

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Nee eigenlijk niet meer. Kost heel veel moeite!
Dan zal het slaapje gaan vervallen denk ik en is het goed om te kijken na hoe het te doen met 2 slaapjes.

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Weten is een groot woord, maar onze dame ging zelf haar tijden verschuiven. Eerst deed ze 3 slaapjes, ineens maar 1 lang middagslaapje en nu is het al een tijdje 2. Ik merk rond 10.30 dat ze moe wordt, dus leg ik haar op bed en valt ze in slaap. Rond 15.00 is dat weer zo. Tussendoor geeft ze geen signalen af dat ze moe is, dus zijn we over naar 2 slaapjes.

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Omdat haar wakkertijden langer werden. Ze is rond 06.30 uur wakker, gaat om 08.30 uur weer slapen tot 10.30/11.00 uur. Gaat dan rond 13.00/13.30 uur weer slapen tot 15.00/15.30 uur en blijft dan wakker tot 18.30 uur. En soms blijft ze langer wakker of slaapt ze langer en dan gaat ze ook later naar bed in de avond.

3 jaar geleden

Oh en zijn er meer waarvan hun kindje vaak wakker wordt in de nacht? Ik word er zo hopeloos van. Wanneer stopt dit…

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Oh en zijn er meer waarvan hun kindje vaak wakker wordt in de nacht? Ik wor ...
Hierzo, met gemak alweer sinds 3 uur wakker 😬

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Omdat haar wakkertijden langer werden. Ze is rond 06.30 uur wakker, gaat om ...
Hier ook zo

3 jaar geleden

Ook dat verschilt per kindje. Onze oudste heeft veel nachtmerries en daardoor heb ik na 3 jaar nog steeds gebroken nachten. Het is zeldzaam dat ik een nacht door kan slapen. Niet door de baby, die slaapt meestal wel door.

3 jaar geleden

Ook dat verschilt per kindje. Onze oudste heeft veel nachtmerries en daardo ...
Wat pittig moet dat zijn. Kop op!

3 jaar geleden

Dochter is vandaag 14:00 u wakker geworden maar wil nu echt niet meer slapen. 😓 maar is ook weer te lang om tot bedtijd op te blijven. Wat doe je dan?

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Dochter is vandaag 14:00 u wakker geworden maar wil nu echt niet meer slape ...
Verschillende manieren om te slapen proberen aan te bieden, wandelwagen, auto, draagzak, aan de borst (als je borstvoeding zou geven). En anders pech en is het wakker blijven tot bedtijd (bedtijd dan proberen te vervroegen)

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Omdat haar wakkertijden langer werden. Ze is rond 06.30 uur wakker, gaat om ...
Hier hebben we nagenoeg hetzelfde ritme!

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Oh en zijn er meer waarvan hun kindje vaak wakker wordt in de nacht? Ik wor ...
Onze grapjas heeft ons opgehouden tussen 01.30 en 04.00. Het is maar een fase onthouden we dan (al kunnen wij op dat moment ook wel huilen van het slaaptekort en het niet weten wat er aan de hand is). Als hij 16 is pakken we hem wel terug 🤪

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Dochter is vandaag 14:00 u wakker geworden maar wil nu echt niet meer slape ...
Om 18:00 naar bed :)