1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Hi allemaal! Hoe ziet jullie ritme er op dit moment uit? Bij ons is t helem ...
08.00 uur flesje en terug naar bed. 10.00 uur uit bed, aankleden, 125 gram fruit. 12.00 uur flesje. 14.30 uur 125 gram groente. 16.30 uur flesje. 20.00 uur flesje, pyjama aan en naar bed. Slaapt dan aan een stuk door tot de volgende morgen 8 uur. Tussen 10 en 20 uur is zijn slaapgedrag elke dag anders. Baby kan prima aangeven wanneer hij moe is en gaat dan slapen. De ene dag vaker dan de andere dag. En soms zelfs heel de dag wakker.

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Hoi! Sinds zondag doen we 4 flessen! 630 1230 1630 en 1930. En om 930 fruit of groente. Flessen zijn 210 met 7 schepjes. Meneer is net zo vroeg wakker als met een fles om 2210... dus dan liever om 1930😊

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Wij hebben te maken van een slaapregressie. Overdag slaapt ze 4-5 keer 30-45 min als t mee zit en heel af en toe 1,5 uur Snachts is het helemaal drama op t moment. Op een goede dag is dit ons schema; 06.00 wakker en uit bed 06.15 fles 07.00 naar bed 08.00 wakker 08.30 fruit 09.30 naar bed 11.00 fles 12.30 naar bed 14.00 wakker 15.00 fles 15.45 naar bed 16.30 wakker 17.00 groenten 18.15 fles 18.30 naar bed Slaapt dan door normaal tot 06.00 maar nu door slaapregressie drama met slapen snachts 😅

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Bij ons is het ook een hele tijd rommelig geweest. Tot 17 weken ongeveer, nu gaat het beter. We hebben niet een super vast ritme qua tijden maar er zit wel iets van regelmaat in: - wakker tussen 6 en 7, fles. Na een uur weer naar bed - 1.5 uur slapen - 1.5 uur wakker -1.5 uur slapen - daarna wordt het een rommeltje en slaapt ze nog 1 of 2 keer 45 minuten of korter - Flessen proberen we rond 6.30/11/15/18.30 te doen. Vaak rond 17 een klein flesje. - Tussen 18 en 19 naar bed

3 jaar geleden

Ik word een beetje bang van dit ritme... 🙈 Om de 4 uur vind ik nu zo fijn hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik word een beetje bang van dit ritme... 🙈 Om de 4 uur vind ik nu zo fijn ...
Gewoon lekker je baby volgen toch? Wat werkt, dat werkt. Zodra dat niet meer zo is zou ik kijken naar wat je moet/kunt aanpassen.

3 jaar geleden

Hoi! Sinds zondag doen we 4 flessen! 630 1230 1630 en 1930. En om 930 frui ...
Hmm ja misschien moeten wij ook proberen over te gaan op 4 ipv 5 flessen. Hoe heb je dat aangepakt?

3 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Wij hebben te maken van een slaapregressie. Overdag slaapt ze 4-5 keer 30-4 ...
Jaaa pfff hier ook slaapregressie... daarom ook vaak extra flessen snachts waardoor het ritme overdag helemaal weg is en meneer zijn flessen niet meer leeg drinkt

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Jaaa pfff hier ook slaapregressie... daarom ook vaak extra flessen snachts ...
Yep hier net zo De fles snachts heeft ze rond 04.30 want langer rekken werkt niet maar daardoor redt ze t vaak niet tot 10.00 maar wil ze tussendoor vooral geen fles🙄

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Jaaa pfff hier ook slaapregressie... daarom ook vaak extra flessen snachts ...
Hoelang duurt zo slaapregressies? Mijn dochter is 5 maanden en slaapt al 2 weken slecht 🥺

3 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Hoelang duurt zo slaapregressies? Mijn dochter is 5 maanden en slaapt al 2 ...
Ze zeggen tot Max 6 weken Dus ik heb er nog twee te gaan..

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Hmm ja misschien moeten wij ook proberen over te gaan op 4 ipv 5 flessen. H ...
Gewoon gedaan eigenlijk... hij kreeg flessen van 180 met 6 en we zijn smorgens begonnen met een grotere fles. Ook ging hij van een half potje eten naar een heel potje en ineens was zn 2e fles op het tijdstip dat hij eerder zn 3e fles kreeg... uiteindelijk krijgt hij dus maar 2 schepjes minder op een dag. Niet te bang zijn om iets te proberen.. als het niet gaat dan kun je altijd weer terug..

3 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Hoelang duurt zo slaapregressies? Mijn dochter is 5 maanden en slaapt al 2 ...
Hier was na 3 weken wel het ergste voorbij en met 4 weken ging het weer goed! Wel overdag meer last van gehad dan snachts.

3 jaar geleden

Slaapregressie bevat zoveel dingen; Extreem vroeg wakker (voor 06.00) Onrustig snachts Vaker wakker snachts Overdag moeite met dutjes Hazenslaapjes Moeite met inslapen Ineens (meerdere) nachtvoeding willen Het is hier allemaal prijs, we hebben een hele goede week gehad met perfecte dutjes en doorslapen van 18.30-06.00 en nu is het helemaal drama, zowel overdag als nacht

3 jaar geleden

Hier verschilt het heel erg hoe de ochtend gaat. Laatste tijd wordt hij tussen 5-6 uur wakker wat de hele planning in de war gooit. We proberen elke 3 uur eten te geven en na 1,5 uur gewoon naar bed als hij moe is.. soms slaapt hij 45min en soms 1,5 uur.. vaak van de 4 dutjes 1x 1,5 en 3x 45min.. liefst breng ik m rond 7 weer naar bed en dan slaapt ie weer door tot 5-6 uur.. helaas halen we t soms gewoon niet en moeten we een extra dutje inzetten omdat het een te lange dag is en teveel tijd tussen het eten... het blijft passen en meten elke dag 😣

3 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Slaapregressie bevat zoveel dingen; Extreem vroeg wakker (voor 06.00) Onrus ...
Ja dit heeft mijn dochter nu sinds twee weken precies het zelfde. Alleen is ze nu 5 maanden. Zou dit toch slaapregressie zijn dan want ik dacht dat deze rond 4 maanden was?

3 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Ja dit heeft mijn dochter nu sinds twee weken precies het zelfde. Alleen is ...
Rond de 4 maanden start hij, kan ook iets vroeger / later Duurt 2-6 weken

3 jaar geleden

Ohh ik heb er even geen kracht meer voor. Mijn dochter is nooit een goede slaper geweest overdag maar zaten weken lang in een fijn ritme. Twee langere dutjes van minimaal 1,4 uur en einde dag nog 45 minuten. Ze ging slapen zonder mopperen. Nu is elk slaapje een strijd en is ze na 30 minuten wakker. Zelf het makkelijke ochtendslaapje. Het is huilen zodra haar billen het matras raken. Echt ongekend. De nachten gaan gelukkig nog steeds goed maar ze komt ook steeds eerder.. zucht. Herkenbaar?

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ohh ik heb er even geen kracht meer voor. Mijn dochter is nooit een goede s ...
Ja hier ook gehad hoor, maar een week ongeveer denk ik. (hij is nu 5,5 mnd). En ik blijf volhouden even aaien en weer weg, even vastpakken en weer weg. Nu piept ie soms maar dat is gewoon van vermoeidheid en valt dan in 5 min in slaap!

3 jaar geleden

Hier slaapt de kleine man goed! Soms kort soms een slaapje van 1,5 uur. Alleen snachts is soms geen ritme. De ene keer slaapt hij van 4 tot 4.. en andere keren komt hij om 8,12,4 en dan weer om 8 in de ochtend. Over 3 weken 6 maanden. Slapen jullie kleintjes al door? Ik hoop dat hij dit ook snel gaat doen.