1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Tnx, lief berichtje! Zoals je beschrijft hoe jij ermee omgaat, klinkt echt ...
Het verschilt tussen de 1,5 en +/- 2 uur. Ze had echt een periode waarbij ze s ochtends 45 min sliep, s middags 2 uur en laatste dutje 40 min.. maar nu al 4 dagen is het eerste dutje 2 uur, de tweede een uur en de laatste 30 min. Dus pas me er steeds op aan. Wat mij trouwens opvalt bij haar, als de kamer echt donker is slaapt ze veel langer dan als het bijv schemerig is. Haar kamertje heeft roze gordijnen en de zon schijnt s middags voor een klein gedeelte in haar kamer dus dan is dr kamer ook roze 😅 en ze is dan binnen een uur wakker. Maar als ik op bezoek ben bij mn moeder (haar kamer is pikdonker) slaapt ze in oma’s bed in 1 ruk 2 uur lang. Op de opvang (ze gaat 2 dagen) slaapt ze ook 2u achter elkaar en daar is het ook pikdonker. Dus denk ook dat het daar mee te maken heeft hoe lang zij slaapt. Soms zit ik er ook naast hoor, dan denk ik oh je ziet er moe uit en dan leg ik dr in bed en wil ze alles behalve slapen 😆 dus na 10 min haal ik er dan weer uit. Of als ze na dr avondfles iets te lang wakker is dan begint ze te huilen en denk ik oops, te laat sorry! Vandaag bijv: werd wakker om 6:10, bleef ze in bed liggen tot 6:45 want zag dat ze steeds dr hoofd weer neerlegde maar ze kon echt niet meer slapen. 8:15 op bed gelegd, maar 8:45 hoorde ik dr alweer huilen. Ik weet dat ze dr speentje wil maar me vriend dacht oh ze wil niet meer slapen. Heeft hij dr uit bed gehaald. Fruit hap gegeven en om 9:45 wilde ze alweer slapen. Had hij muziekje aangezet en dr speen gegeven, dan was ze weer in slaapgevallen. Derde dutje was 30 min en vierde dutje ook. Voor haar doen is dit dus echt een kut dag, want ze was super snel weer moe, maar was buiten dus lang slapen vond ze niet zo interessant. Ligt nu lekker te slapen vanaf 18:30. Het komt goed, echt waar! Zal je net zien dat ze het straks wel doet. Misschien helpt het speentje haar om idd haar slaapje te verlengen

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik denk altijd.. Vroeger toen ik geboren was, kende ze de sprongen en slaap ...
Helemaal mee eens!!! Ik lees al die sprongetjes en regressies niet meer.. als ze chagrijnig is een dag denk ik ok girl vandaag vroeg naar bed 😂 en zo gaan we de dag door. Lees nu gewoon weer de ontwikkeling per week, gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar sprongetjes enzo, nee dat heb ik los gelaten. Vind ook raar dat alles mag vanaf zes maanden ivm dat de darmen dan gerijpt zijn. Mijn dochter is van 5 dec dus gister was ze een half jaar. Moet ik dan aanhouden dat nu dr darmen helemaal gerijpt zijn? Misschien is dat wel over 5 dagen pas, of over een week.. dus we doen het gewoon lekker op haar tempo 😋. Heb bijv nog 1,5pak nutrilon 1, maken we rustig af tot we overstappen naar 2!

3 jaar geleden

Helemaal mee eens!!! Ik lees al die sprongetjes en regressies niet meer.. a ...
Hahaha ohhh zo herkenbaar 😂😂🙈 in de kdv mag je werken met 3 baby's per persoon. Maar zodra ze 1 zijn mag je er 5.. Alsof een kind van de 1 op andere dag veranderd omdat ze een bepaalde leeftijd hebben.. Mijn dochter sliep met drie maand 't klokje rond, cb zei jeetje dat is wel heel vroeg.. Ik antwoordde, wat moet ik doen.. D'r wakker maken omdat ze nog te jong is om door te slapen met als gevolg dat de de hele nacht niet slaapt omdat ze boos is omdat ze uit dr slaap gehaald is.. !? Toen kreeg ik als antwoord.. Ja nee dat hoeft ook niet.. Ach, volg je kind maar.. Nou die opmerking is blijven hangen, volg je kind, daarmee kom je het verst. Ik lees, zodat ik weet wat ik misschien kan verwachten, ook qua ontwikkelingen enzo, het is mijn 1e, tuurlijk is dat spannend. Maar ze is nu 5,5 en ze heeft zitten ontdekt, normaal "mag" dat pas vanaf 6 tot 9 maand.. Tja, moet ik het haar afleren?? Foei! Je moet nog 2 weken wachten, dan mag het wel.

3 jaar geleden

Het verschilt tussen de 1,5 en +/- 2 uur. Ze had echt een periode waarbij z ...
Ik heb een verduisterd rolgordijn en hang ieder slaapje aan de zijkanten handdoeken om het laatste licht nog te verduisteren😂 binnenkort even een goed gordijn halen. Jaaa zo frustrerend als je er naast zit qua timing maar ja we doen ons best! Ik ga zeker het speentje en muziekje proberen. Inmiddels kan ze haar speen ook zelf al in doen, wat ik best knap vind en dat scheelt al 50% gedoe in de nacht.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik heb een verduisterd rolgordijn en hang ieder slaapje aan de zijkanten ha ...
Ah wat goed!! Dat heb je haar snel weten te leren super goed❤️ we gaan deze tijd nog eens missen als ze straks groot zijn haha

3 jaar geleden

Ah wat goed!! Dat heb je haar snel weten te leren super goed❤️ we gaan deze ...
Ze heeft het eigenlijk helemaal zelf geleerd om de speen erin te doen, lukt nog niet altijd maar wel vaak. Ja denk dat als we er ‘later’ op terug kijken we het zeker zullen missen! 🥰

3 jaar geleden

Het verschilt tussen de 1,5 en +/- 2 uur. Ze had echt een periode waarbij z ...
Ik heb dus vanmiddag toen ze wakker werd na 40 min het speentje gegeven en de muziekdoos aangezet en ja hoor ze ging verder slapen! Het werkte dus 🎉 bedankt voor deze tip!

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik heb dus vanmiddag toen ze wakker werd na 40 min het speentje gegeven en ...
Ah wat goed om te horen! Ben zo blij voor jullie ❤️ hopelijk zet het zo door en heeft ze in ieder geval 1 lang slaapje per dag

3 jaar geleden

Mijn dochter is elke dag standaard om 06:00 wakker. Maar ook echt klokslag 06:00. Als ze een keer later naar bed gaat, of juist eerder. Dan nog gaan precies dan de luiken open haha. Meer mama’s die dit herkennen?

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Mijn dochter is elke dag standaard om 06:00 wakker. Maar ook echt klokslag ...
Ja, dit klinkt heel bekend! Direct klaarwakker en echt niet meer verder willen slapen, ongeacht van hoelaat hij naar bed gaat. En dan wel twee uur later weer moe zijn en naar bed willen haha.

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ja hier ook😓

3 jaar geleden

Reactie op AnitaBVZ

Ja, dit klinkt heel bekend! Direct klaarwakker en echt niet meer verder wil ...
Oh ergens wel fijn die herkenning haha. Ze kan gewoon 11 uur slapen snachts dus ik klaag niet. Maar heb geprobeerd om haar rond half acht naar bed te brengen in de hoop dat ze dan ook wat later wakker werd.. maar helaas haha! En inderdaad na 2 uur alweer moe, soms zelfs 1,5!

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Same here, als t even kan kwart voor 6 😴

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Oh ergens wel fijn die herkenning haha. Ze kan gewoon 11 uur slapen snachts ...
En hoe ziet de rest van jullie dag er dan uit qua slaapjes als ze zo vroeg wakker is en ze al moe is na 1.5/2 uur?

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Bij ons is het steeds 4.30 😴🥱 wij leggen had dan op het Aankleedkussen tussen onze hoofdkussens in en dan slaapt ze naar een paar min nog door tot 7.30/8.30 👌

3 jaar geleden

Reactie op mooni

En hoe ziet de rest van jullie dag er dan uit qua slaapjes als ze zo vroeg ...
Als ze thuis is dan hebben we ongeveer dit ritme: 06:30 fles 08:00-09:30 slapen 11:00 fles 11:30 - 13:00 slapen 14:30 fles 15:00 - 15:45 slapen 18:30 fles en daarna slapen

3 jaar geleden

Reactie op mooni

En hoe ziet de rest van jullie dag er dan uit qua slaapjes als ze zo vroeg ...
Op zich is een wakkertijd van 1,5/2 uur toch niet gek zit ik nu te denken? Ze is volgende week 6 maanden

3 jaar geleden

Hier de laatste dagen totaal geen slaaprimte meer 🙈 Geen idee wat er is gebeurd. Sprong 5 ? Slaapregressie (progressie) ? Dit hebben we nog nooit gehad dat ze zo slecht slaapt of in slaap valt . Voorheen konden we haar ook vaak wakker op bed leggen en nu niet meer, we moeten haar echt wiegen en soms beland ze uiteindelijk tussen ons in. Ik ben benieuwd of het snel weer bij gaat trekken . Al moet ik zeggen is dat het sinds sprong 4 wat rommeliger is gebleven en nu al helemaal, ook al proberen we het ritme in te houden (slapen, voeding, wakkertijden etc ) maar net als vandaag lopen we achter de feiten aan 🤷🏽‍♀️ normaal is het slapen , daarna meteen melkvoeding, spelen, slapen. Vandaag is het voeding, slapen (voor zover ze slaapt) en spelen, voeding..

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Op zich is een wakkertijd van 1,5/2 uur toch niet gek zit ik nu te denken? ...
Zeker niet denk ik, best fijn ritme volgens mij op het vroege wakker na😉

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Zeker niet denk ik, best fijn ritme volgens mij op het vroege wakker na😉
Ja dat zeker :)