1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hier weer terug bij af en alleen maar hazenslaapjes van 35/40 minuten. Hoe ...
Hier ook. Ik doe niet aan wakkertijden en wat bij mij soms helpt is gewoon laten liggen. Vaak valt ze na een half uur weer in slaap, terwijl ze eerst klar wakker lijkt

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hier weer terug bij af en alleen maar hazenslaapjes van 35/40 minuten. Hoe ...
Bij een kort slaapje hou ik 1,5 uur aan maar ik probeer vooral op slaapsignalen te letten en bij de eerste signalen op bed te leggen. 5 dutjes lijkt mij ook vermoeiend. Hier heeft het vooral geholpen om haar te laten liggen en niet te gauw eruit te halen.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Bij een kort slaapje hou ik 1,5 uur aan maar ik probeer vooral op slaapsign ...
Thanks voor je berichtje! Dat komt ongeveer wel overeen. Het lastige is dat ze vaak ook signalen geeft terwijl ze dan net 10 minuten wakker is. Maar slapen, ho maar. Soms lukt het inderdaad om haar te laten liggen en valt ze na 15/20 minuten kletsen en lachen weer in slaap maar de laatste dagen gaat het snel over in huilen. Komt vast wel weer goed :)

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Zijn er meer kindjes die gedurende de dag maar 1 dutje doet van 2 uurtjes? ...
Hier hetzelfde. 2 dagen in de week moet ze er eerder uit omdat ik dan de oudste naar de peuterspeelzaal moet brengen (en ze dus eerder een fles krijgt omdat ze mee moet). Dan doet ze meestal wel 2 dutjes (1 kort en 1 lang). De overige dagen vindt ze zichzelf groot genoeg om 1 dutje te doen (wel heel fijn, want dan heb ik 2 slapende kindjes tegelijk en kan ik ook nog eens iets in het huishouden doen 😉). Af en toe heeft ze dan een 'slaap-inhaal-dag' en doet ze 2 of 3 dutjes. Als ze het zelf mag bepalen slaapt ze meestal van ongeveer 20.30-8.00 en dan van ongeveer 12.30-15.00 Zo grappig hoe dat per kindje kan verschillen. Onze oudste heeft zeker tot een jaar 2 dutjes gedaan.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. 2 dagen in de week moet ze er eerder uit omdat ik dan de ou ...
Ja hier exact zelfde verhaal onze oudste slaapt nog meer dan de baby hahah ze is nu bijna 2,5 maar slaapt tussen de middag nog steeds 3 uur en als haar niet wek zou ze nog langer kunnen.. avonds van 19u tot 8 het is een echte slaapkop en als baby sliep ze heel lang 2 tot 3 dutjes(ze was zelfs een beetje saai af en toe🙊) Ik wil ze ook proberen tegelijk naar bed te brengen alleen nu slaapt de kleine rond half 12/12 uur tot 2 uur en zei ligt er half 1 tot half 4 ongeveer hoop dat hij steeds wat later kan zodat meer overlapt maar dat red die nu echt niet terwijl 2 tot 8 wel gaat🤷‍♀️

3 jaar geleden

De avonden en nachten worden weer onrustig hier pff.. 😓 nu weet ik wel waar het aan ligt namelijk dat ze niet meer kan slapen na 14 uur, ze is dus veel te lang wakker tot bedtijd (ze is soms om 16.00 uur al moe). Ik weet niet hoe dit op te lossen. Alles opschuiven lukt niet, kom toch altijd weer rond 14 uur misschien een keer 14.30 uit. Wordt ze wakker dan slaapt ze niet meer wat ik ook probeer. Ze gaat tussen 18.00 - 18.30 na bed, waardoor ze ook weer vroeg wakker is. Meer mensen die dit hebben en hoe gaan jullie hier mee om?

3 jaar geleden

Reactie op mooni

De avonden en nachten worden weer onrustig hier pff.. 😓 nu weet ik wel waa ...
Wil ze om 16u niet een derde dutje nog doen? Hier ook meestal rond half 2/2 uur wakker van middag dut. Dan om 16u nog kort slaapje en kan ze er weer even tegenaan tot 19/19:30 bedtijd.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Herkenbaar en t verschilt ook zo per dag. Nu slaapt meneer s ochtends en tussen de middag ineens weer anderhalf tot 2 uur waardoor hij late middag niet in slaap weet te komen. Soms leggen we hem niet en zien we wel, soms om de draagzak en soms maar gewoon beneden houden en dan vroeg naar bed. Vroeger of later naar bed maakt voor mijn zoontje niet uit, komt altijd tussen 6:15 en 6:45 ergens. Is wel sinds paar dagen begonnen met op z’n buik slapen en lijkt daardoor ook dieper te slapen.

3 jaar geleden

Herkenbaar en t verschilt ook zo per dag. Nu slaapt meneer s ochtends en tu ...
Wow, je kan merken dat ik geen koffie heb gehad. Excuses voor alle type/autocorrect fouten 🙈🙈 *soms leggen we hem NEER *soms IN de draagzak

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Wil ze om 16u niet een derde dutje nog doen? Hier ook meestal rond half 2/2 ...
Zo proberen wij het ook te doen. Dametje hier wordt om 16.30 dan wakker uit dat laatste slaapje en is dan alsnog wel moe om 18.15/18.30 dus dan gaan we rustig het badje doen enzo waardoor ze om 19.00 ligt.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik zou haar dan lekker in de draagzak nemen, wellicht slaapt ze nog kort even? En dan gewoon om 18:00 in bed. Dat doen wij hier ook op dagen dat ze weinig slaapt (meestal na de opvang) en merk niet dat ze dan eerder wakker is in de ochtend!

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Wil ze om 16u niet een derde dutje nog doen? Hier ook meestal rond half 2/2 ...
Dat dutje deed ze altijd maar kan ze nu niet meer.. wandelen, draagzak, autorijden, naast haar blijven zitten terwijl ze in bed ligt.. het lukt allemaal niet.

3 jaar geleden

Herkenbaar en t verschilt ook zo per dag. Nu slaapt meneer s ochtends en tu ...
Ja lastig hè. Begin je dan ook meteen de dag als hij om 6.15 komt? En hoe laat gaat hij in de ochtend dan slapen? Ja hier slaapt ze soms ook op haar buik maar ze is eigenlijk een zij-slaper.

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ik zou haar dan lekker in de draagzak nemen, wellicht slaapt ze nog kort ev ...
Draagzak lukt ook niet helaas...

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Onze dame slaat het 3e dutje inderdaad ook vaak over (en het korte ochtenddutje ook). Ze doet wel een lang middagdutje samen met onze oudste. Dan slaapt ze meestal 2-2,5 uur. Ze is dan dus van ongeveer 15.00 (gaat rond 12.30 naar bed) tot 20.00 wakker. Ze slaapt dan wel de nacht door tot 8.00 ongeveer. Hier helpen vaste rituelen goed om aan te geven wat er van haar verwacht wordt. Het kan ook even een 'fase' zijn. Onze dame heeft 2 weken gehad (rond de 7 maanden) waarbij slapen ook weer even drama was. Nu is het weer redelijk op schema.

3 jaar geleden

Hoe gaan jullie om met hazenslaapjes? Ik leg mijn dochter om deze reden vaker op bed aangezien wij de wakkertijden hanteren. Bij een hazenslaapje na 1,5 uur en bij een langere slaap na 2 uur. Maar soms twijfel ik of dit niet juist de hazenslaapjes in de hand houdt.

3 jaar geleden

Onze dame slaat het 3e dutje inderdaad ook vaak over (en het korte ochtendd ...
Fijn om te lezen, ik hoop op een fase dan en dat ze dit (2 slaapjes) straks wel gewoon aan kan. Hoe zien bij jouw de vaste rituelen eruit?

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hoe gaan jullie om met hazenslaapjes? Ik leg mijn dochter om deze reden vak ...
Wat hier heeft geholpen om van 30/45 min naar 1,5 uur te gaan is de stoelmethode. (Op slaaptips voor baby’s staat deze methode uitgelegd) Als je kindje wakker word en eruit wil en daarvoor gaat huilen dan ga je ernaast zitten en troost je in bed, niet te veel contact maken, ‘er zijn’ is hierin het belangrijkste. Ze slaapt nu 7 van de 10 keer wel langer hier en ook het krijsen is verminderd, ze lijkt meer vertrouwen en veiligheid te ervaren om verder te slapen.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Wat hier heeft geholpen om van 30/45 min naar 1,5 uur te gaan is de stoel ...
Ik heb dit wel al vaker geprobeerd maar de is echt mega wakker en gaat dan liggen keeten en spelen als ze mij ziet. Daarnaast gaat ze ook vier dagen per week naar de opvang waar ik niet van ze kan verwachten dat ze dit doen.. best wel lastig!

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ik heb dit wel al vaker geprobeerd maar de is echt mega wakker en gaat dan ...
Oei dat maakt het lastig ja..