1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Fijn om te lezen, ik hoop op een fase dan en dat ze dit (2 slaapjes) straks ...
's Ochtends rustig opstaan en een fles drinken. Daarna gezichtje, handjes, billen wassen met een washandje en aankleden en 's avonds om de dag douchen en anders wassen met washandje en pyjama aan. Voor elke voeding verschonen. Eten zoveel mogelijk gezamenlijk aan tafel. Bedritueel is haar in haar bedje leggen, slaap kindje slaap zingen, kusje en een aai over haar bolletje. Het is allemaal niet heel uitgebreid, maar wel een vaste routine. Ik merk dat mijn beide meiden daar echt wel baat bij hebben.

3 jaar geleden

's Ochtends rustig opstaan en een fles drinken. Daarna gezichtje, handjes, ...
Ja dat is toch een stukje voorspelbaarheid voor ze. Als ik jouw zo lees dan heb ik ook wel een vaste routine/rituelen.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ja dat is toch een stukje voorspelbaarheid voor ze. Als ik jouw zo lees dan ...
Precies. Het hoeft allemaal niet heel ingewikkeld te zijn, het gaat om de routine en voorspelbaarheid. Het ene kindje heeft wel wat meer nodig dan het andere. Zo kon onze oudste tot 2 jaar bijna niet zelf in slaap vallen. Als baby wiegde ik haar en later bleef ik bij haar bedje tot ze in slaap viel, omdat ze anders gewoonweg niet sliep. Onze jongste leg je neer en dan kun je het beste zo snel mogelijk weg gaan, anders valt ze niet in slaap. Het is alleen de kunst om te ontcijferen wat voor jou en je kindje werkt.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ja lastig hè. Begin je dan ook meteen de dag als hij om 6.15 komt? En hoe l ...
Nee, hij krijgt z’n eerste fles altijd om 7:00 en dat gaat ook prima. Soms laten we hem in z’n ledikant spelen met muziekje aan, soms ligt hij tussen ons in te spelen. Afhankelijk van hoe laat hij wakker is gaat hij na 2 uur weer naar bed. Proberen wakker tijd van 2 uur aan te houden, als we langer doen is hij te moe om zelf in slaap te vallen.

3 jaar geleden

Ik ben een beetje de weg kwijt qua slaapjes.. Vanmorgen was het 6 uur, helemaal overstuur.. Fles er in, alles oké. Half 7 sliep ze weer. 8.30 wakker. 10.00 weer helemaal overstuur.. Hup op naar bed. Nu... 12.00 is ze nog steeds in een diepe slaap.. 🙈 Haar "normale " ritme is 7.00 fles, 8.00 - 9.30 slapen Fruit, brood en om 13.00 fles, 13.30 - 15.30 slapen Tussendoortje, groente hap, en om 19.00 fles, 19.45 in bed.. 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik ben een beetje de weg kwijt qua slaapjes.. Vanmorgen was het 6 uur, hel ...
Hier in huis is buikgriep. Meneer is 2 uur wakker en slaapt dan weer anderhalf uur of langer 🙈. In de tijd dat hij wakker is, krijgt ie een fles en iets van fruit brood etc. En spelen we even samen. Hij valt mega makkelijk in slaap, hoop stiekem dat dit zo blijft 🙈

3 jaar geleden

Wat ik mij afvraag is hoe komen jullie tot het ritme wat er is?? Komt zoiets tot stand als je je kind volgt? Stuur je bij? Doe je alles op vaste tijden en kom je er zo?

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Wat ik mij afvraag is hoe komen jullie tot het ritme wat er is?? Komt zoiet ...
Ik stuur bij.. Maar gisteren en vandaag valt er niets te sturen 🙈😅

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik volg mn kind en stuur bij. Vandaag heeft ze een ik wil niet slapen dag dus dan is mama ook in een niet zo’n best humeur Dit gebeurt namelijk meestal als we ergens heen willen gaan na haar slaapje smiddags Maar zolang ze niet slaapt gaan we dus nergens heen 🤫

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Wij hebben nog steeds geen ritme 😏 ligt er net aan hoe laat mn zoontje wakker wordt en hoe lang zijn slaapjes zijn. Totaal niet voorspelbaar

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik stuur bij.. Maar gisteren en vandaag valt er niets te sturen 🙈😅
Dit.. precies zo dit weekend

3 jaar geleden

Die onvoorspelbaarheid vind ik zo lastig, daardoor raak ik zo onzeker, gestresst en gespannen. Mijn dag bevat meer negatieve gevoelens en emoties dan positieve.. en ik heb al hulp voor mijzelf maar het helpt niet. Aankomende week krijg ik ook nog hulp van een medisch pedagoge die mee gaat kijken.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

In grote lijnen volg ik de baby en soms stuur ik bij. Doordat we nog een peuter hebben, moet de kleine soms mee in het ritme van de dag, anders komen we echt nergens meer. Ik zorg er wel voor dat we dingen in een vaste volgorde doen (ritueeltjes) om duidelijkheid te scheppen wat de bedoeling is. Maar vandaag hebben we zo'n dag dat de kleine besluit geen middagdutje te willen doen. Ik laat haar dan niet eindeloos in bed liggen, omdat ik vind dat ze zou moeten slapen. Dan proberen we het straks gewoon nog een keer. Gelukkig is de kleine nog zo flexibel dat het niet zoveel uitmaakt waar ze slaapt of eet, dus dat kan ook als we ergens naartoe gaan.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Die onvoorspelbaarheid vind ik zo lastig, daardoor raak ik zo onzeker, gest ...
Ooooohh mama dat herken ik enorm … Ik heb er ook hulp voor gekregen en ook al Ben ik er nog lang niet, het begint nu z’n vruchten af te werpen

3 jaar geleden

In grote lijnen volg ik de baby en soms stuur ik bij. Doordat we nog een pe ...
Ja hier wil ze ook vanmiddag niet, ik doe nog wel een poging op dit moment maar het gaat volgens mij niet lukken dus dan haal ik haar er zo maar uit.. Dat scheelt wel denk ik dat bij jouw al ritme is met je peuter.

3 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Ooooohh mama dat herken ik enorm … Ik heb er ook hulp voor gekregen en ook ...
Fijn dat je er iets aan hebt! Juiste hulp is heel belangrijk. Ik sta zelf op een wachtlijst nu en tot die tijd gesprekken bij de huisarts.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Sinds wij de overstap hebben gemaakt naar meer vaste voeding gaat het hier makkelijker. Wij hebben een “schema” met richtlijnen soms is het iets later, soms iets eerder. We volgen over het algemeen het schema, wat goed gaat. Soms wil ze eerder slapen of eten, dan doen we dit ook. Het is bij ons een beetje spelen met de tijden. Vaak komen ze wel overeen

3 jaar geleden

Reactie op xMeliss.,

Sinds wij de overstap hebben gemaakt naar meer vaste voeding gaat het hier ...
Dat klinkt fijn.😊

3 jaar geleden

Weet iemand waarom een baby zich verzet tegen de slaap? Ook al is die moe?

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Die onvoorspelbaarheid vind ik zo lastig, daardoor raak ik zo onzeker, gest ...
Ik kan je niet helpen maar wel zeggen dat ik het begrijp. Ik had het bij m’n eerste ook. Gek werd ik ervan dat je totaal niet weet waar je aan toe bent. Het wordt (dat was mijn ervaring althans) steeds een beetje beter omdat de baby groter wordt en er vanzelf meer ritme ontstaat (zeker als ze maar 2 of 1 slaapjes op een dag doen) en omdat jij er waarschijnlijk aan went. Ik ben nu met m’n tweede echt niet de meest flexibele moeder ooit maar kan het wel echt beter loslaten. Komt goed!