46 Reacties

2 jaar geleden

Huilen jullie dreumesen ‘s nachts ook om vervolgens na een korte tijd weer verder te slapen? Vraag me altijd af hoe dit kan…

2 jaar geleden

Reactie op mbw90

Huilen jullie dreumesen ‘s nachts ook om vervolgens na een korte tijd weer ...
Ja hier nu momenteel heel erg en bij ons is het omdat ze oververmoeid is geraakt omdat ze het ritme van 1 slaapje nog niet aan kon. Ze slaapt mega onrustig nu waaronder het huilen wat jij beschrijft.

2 jaar geleden

Reactie op mbw90

Huilen jullie dreumesen ‘s nachts ook om vervolgens na een korte tijd weer ...
Herken ik heel erg tussen 04.00-05.00 uur. Gaat dan soms weleens huilend recht overeind in bed zitten en valt dan letterlijk voorover in slaap binnen nog geen minuut. Of huilen/jammeren in zijn slaap. Hebben een babyfoon met camera, dus ik word van bovenstaande wel wakker maar hoef er gelukkig niet uit omdat ik zie dat het wel goed zit. Zijn trouwens ook kijken of overgang naar 1 slaapje kan omdat hij vaak het middagslaapje oversloeg bij een ochtenddut.

2 jaar geleden

Hoe ligt jullie kindje het liefst te slapen? Enkel slaapzakje aan? Of ook deken erover heen? Wat werkt het beste…? Toch nog wel zoekende. Ook vanwege het uitvallen van de speen en er 100x naar toe moeten

2 jaar geleden

Reactie op WKKL

Hoe ligt jullie kindje het liefst te slapen? Enkel slaapzakje aan? Of ook d ...
Hier in slaapzak. Bij de oudste tot de overgang naar peuter bed en bij de kleinste gaan we het ook zo doen. Hier liggen 10 spenen in haar bed dus ze vind er altijd wel 1. We hebben met haar ook geoefend om de speen te pakken en elke keer laten zien waar ze liggen.

2 jaar geleden

Reactie op WKKL

Gebruik je geen speenkoord? 🙂

2 jaar geleden

Reactie op WKKL

Alleen slaapzak geen deken. Ging ze altijd onder vandaan dus had weinig nut. Wij hebben 2 glow in de dark spenen voor in bed, moet je wel zorgen dat ze gedurende de dag goed opladen door voor het raam te leggen of vaak doen we half uur voor bedtijd nog ff zaklamp op die spenen zetten hahah. Ze vindt dan bijna altijd zelf de speen weer. Soms is ze lui en zoekt ze niet, moeten we er toch nog uit ;)

2 jaar geleden

Dankje! Geen speenkoord idd. Soms wat zoeken. Goede tips. Dankje. Staan is soms ook zo’n probleem..

2 jaar geleden

Heb er eenmaal van de Etos van stof (Woezel en Pipp), geen kralentoestand maar van lekker zacht materiaal (zij/buikslaper, op kralen liggen is dan niet lekker) en die maak ik vast aan zijn slaapzak. Werk hier prima. :)

2 jaar geleden

Hoe pakken jullie de overgang naar 1 slaapje aan? Bij twee dutjes doet ze er ruim 45 minuten over om in slaap te vallen (niet moe genoeg). Bij 1 slaapje rond 12:30 is ze te moe waardoor ze maar een uur slaapt. Middag is dan ook erg lang. Kwestie van doorzetten of is er een andere aanpak?

2 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hoe pakken jullie de overgang naar 1 slaapje aan? Bij twee dutjes doet ze e ...
Even voorbereiden op een paar pittige weken, kwestie dat ze het nieuwe ritme gewoon zijn. Hier ook nog pittig. Middagdutje varieert van 1,5u a (heeeeel uitzonderlijk) 2u. Mijn kindje heeft sowieso wel lage slaapnood denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op WKKL

Speendoekje, ze heeft er hier drie met speen en nooit meer speen zoek problemen gehad.

2 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hoe pakken jullie de overgang naar 1 slaapje aan? Bij twee dutjes doet ze e ...
Met wat ik nu zelf heb meegemaakt kan ik alleen maar adviseren als het nog lukt, zolang mogelijk twee slaapjes te doen. Mijn meisje kon de overstap niet aan en is oververmoeid geraakt, mijn hemel ik herken mijn vrolijke kind gewoon niet meer terug. Maar goed het is een gestruggle want vanmorgen kon ze gewoon niet in slaap komen voor het ochtendslaapje dus 1 slaapje vandaag maar ze is niet te genieten zo moe en sinds het proberen naar 1 slaapje is ze ook ‘s nachts weer wakker.

2 jaar geleden

Ik lees ook vaak om echt zo lang mogelijk 2 slaapjes te proberen ja. Onze dochter weigert sinds gisteren haar middagslaapje dus dan wordt het wel ingewikkeld 😶 Was ze al vanaf 11.30 wakker. Ja dan kan ze beter midden op de dag slapen in plaats van alleen ‘s ochtends. Vind deze wel ingewikkeld, waar doe je goed aan 🙈

2 jaar geleden

Ik blijf het inderdaad wel aanbieden maar nu al drie dagen op rij dat ze echt weigert. Na 45 minuten spelen in bed gaat ze echt huilen. Als ik haar er dan uithaal is ze ook gewoon vrolijk en klaarwakker.. lastige fase!

2 jaar geleden

Mijn zoontje gaat nu vaak wat later op de ochtend een wat langer slaapje en dan voor t avondeten nog even kort. Ik kijk gewoon hoe lang hij gezellig is. Hij heeft er een handje van ontzettend te gaan donderstenen, merk dat hij dan makkelijk in slaapt. Maar blijft puzzelen en elke dag is anders.

2 jaar geleden

Op de kdv is 't vaak zo dat ouders zeggen "'s ochtends niet langer dan 45 minuten en 's middags niet meer slapen na half 4"... Deze zin komt zo vaak terug, dat ik vermoed dat er een waarheid in zit..

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Op de kdv is 't vaak zo dat ouders zeggen "'s ochtends niet langer dan 45 m ...
Bij mijn kids geen succes... Mijn dochter is een slaapkop. 5 bijna en vindt het soms nog steeds heerlijk s middags te slapen. Mijn zoontje ook vooral niet wakker maken... Krijgen we alleen maar ellende van 🙈😅...

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Op de kdv is 't vaak zo dat ouders zeggen "'s ochtends niet langer dan 45 m ...
Bij ons echt niet :) zoonlief is om 19 uur echt moe, ook als hij twee uur in de ochtend slaapt en tot 17 uur in de middag.

2 jaar geleden

Bij ons was het echt even een puzzel (15 maanden) Eén slaapje red ze nog niet, maar wel een tweede slaapje in de middag weigeren. Nu wordt ze rond 07:00 uur wakker. Na drie uur gaat ze een ochtendslaapje doen van max één uur, soms wordt ze uit zichzelf wakker en soms maken wij haar wakker. Daarna is ze ongeveer drieënhalf uur wakker en doet ze een middagdutje van om en nabij anderhalf uur. Ze gaat dan daarna na ongeveer vier uur naar bed; tussen 19:00 en 20:00 uur weer richting bed.