46 Reacties

2 jaar geleden

Hebben jullie ook kindjes die ineens heel vroeg wakker zijn? Mn zoontje kon zo mooi tot 7 uur, half 8 slapen. Heel soms zelfs langer maar tegenwoordig is hij om 6 uur al wakker. Vanochtend zelfs 5.45 (misschien nog vroeger maar vanaf toen hoorde ik hem).. We hebben sinds 7 weekjes een dochter erbij maar die slaapt gewoon door, daar wordt hij dus niet wakker van, maar misschien is het de verandering?

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hebben jullie ook kindjes die ineens heel vroeg wakker zijn? Mn zoontje kon ...
Misschien is hij eraan toe om de stap van 2 slaapjes naar 1 slaapje te maken overdag? Hoeft daar niet aan te liggen maar zou kunnen. Hier verschilt het gewoon per week/maand. Ene week ineens elke dag 6u wakker en dan ineens weer een week 7:30. (laten haar trouwens altijd liggen tot minstens 06:30, want ze huilt niet en ligt gewoon te kletsen)

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Misschien is hij eraan toe om de stap van 2 slaapjes naar 1 slaapje te make ...
Jaa zou kunnen. We zitten daar ook wat mee te klooien want omdat hij zo vroeg wakker is, is zn eerste slaapje vaak al rond 8 uur. En soms slaapt hij dan gewoon bijna 2 uur. 2e slaapje wil hij dan soms niet meer waardoor hij smiddags heel lang wakker is. Hierdoor is hem langer op houden dan 18.00 ook niet te doen. Haha lastig

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hebben jullie ook kindjes die ineens heel vroeg wakker zijn? Mn zoontje kon ...
Herkenbaar hoor. Hebben wij hier met vlagen. Net een week gehad dat hij tussen 05.00 en 05.30 wakker werd! Lukte ook niet meer om in slaap te krijgen door flesje oid. Nu al een paar dagen weer 06.30-07.00 wat een verademing! Het maakte niet uit wat slapen overdag betreft. Hielden gewoon hetzelfde ritme aan. Maar wij doen hem niet voor 09.00 uur weer naar bed. Het schijnt dat ze dan de volgende dag eerder wakker worden. En ochtend slaapje niet meer dan een uur, zodat ze smiddags nog even slapen. Dus ik denk dat het even is, wordt wel weer beter!

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Jaa zou kunnen. We zitten daar ook wat mee te klooien want omdat hij zo vro ...
Ja is een lastige fase dit he...beetje de net wel/net niet genoeg aan 1 slaapje. Zou idd proberen wat Zwil zegt, sochtends rekken tot 9u en dan na 1 uur wakker maken.

2 jaar geleden

Maar... Dit ziet er naar uit alsof zie nog steeds 2 slaapjes doet.. Ik zou persoonlijk kiezen voor.. Uurtje langer wakker houden, of 's ochtends wakker maken 'n 3 Kwartier tot een uur.. En rond 13 uur weer naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Maar... Dit ziet er naar uit alsof zie nog steeds 2 slaapjes doet.. Ik zou ...
Ja geprobeerd houd ie niet vol hij is 06.00 wakker en 19.30 slapen als ie eenmaal wakker is slaapt ie niet meer en om half 11 word ie echt temoe dan moet hij wel opbed rekken wil niet echt

2 jaar geleden

Ja geprobeerd houd ie niet vol hij is 06.00 wakker en 19.30 slapen als ie e ...
Ach ik volg hem gwn is hij moe gaat hij slapen en deze week is het steeds 10.30 tot 13.00 en 16.30 tot 17.00 oom wel prima zo ik stresde hiervoor hij moet ritme dit en dat maar ik heb gwn ern gek kind die zn eigen ding doet zolang hij snachts goed slaapt ben ik al blij dan maar vroeg uit bed en wat eerder in bed

2 jaar geleden

Hier opeens weer enorme verlatingsangst rondom slapen lijkt het (nu 15 maanden oud). Het jammeren en huilen begint al als we z’n slaapzak aandoen, ‘s middags en ‘s avonds. En bij wegleggen heel hard huilen en dat houdt hij eigenlijk vol totdat we bij ‘m in de kamer blijven tot hij slaapt. Maar als hij een uurtje later dan wakker wordt begint alles opnieuw 😴. Iemand dezelfde ervaring rond deze leeftijd?

2 jaar geleden

Poehhh.. wij zitten op dit moment ook in een enorme slaapdip.. (ook 15 maanden oud). Onszelf helaas aangeleerd om onze kleine s avonds volledig in slaap te wiegen en daar plukken we nu de vruchten van want zonder ons komt ze niet meer in slaap, ook s nachts niet 😓. Sinds 3 dagen begonnen met wakker in bed leggen en dan is het gillen, krijsen en ga zo maar door.. vervolgens houden we de 5 minuten methode aan en dat begint eindelijk aan te slaan maar jeetje je hartje breekt echt 😢🥺..

2 jaar geleden

Reactie op mbw90

Huilen jullie dreumesen ‘s nachts ook om vervolgens na een korte tijd weer ...
Ja hier ook. Geen idee hoe het kan. Waarschijnlijk soort van slaap regressie of verwerking van de dag.

2 jaar geleden

Reactie op WKKL

Hoe ligt jullie kindje het liefst te slapen? Enkel slaapzakje aan? Of ook d ...
Wij hebben een hydrofiel doekje aan de speenkoord geknoopt. Kan makkelijk vervangen worden en in de was en ademend

2 jaar geleden

Poehhh.. wij zitten op dit moment ook in een enorme slaapdip.. (ook 15 maan ...
Knap dat jullie toch nu gestart zijn om de gewoonte te doorbreken. Lijkt me erg pittig idd dat huilen. Denk wel dat het straks hartstikke fijn voor haar is als ze de vaardigheid heeft zelf in slaap te vallen. Houd je daar maar aan vast, je doet iets goeds voor dr! Veel succes!

2 jaar geleden

Hier een zoontje van 15 maanden die ineens heel vroeg wakker is, rond 5/6 uur. Eerst werkte een flesje en terugleggen nog wel, nu issie gewoon echt wakker. Ik vind alles voor 7 uur nog nacht ;) maar sowieso voor 6 echt te vroeg.. hopelijk een fase 😬

2 jaar geleden

Reactie op Mrgt

Hier een zoontje van 15 maanden die ineens heel vroeg wakker is, rond 5/6 u ...
Herkenbaar mijn zoontje is dat zn vaste ritme die is standaard tussen 5 en 6 wakker hij is daarna ook klaar wakker dus ga gewoon van bed en hij slaapt trouwens half 8 dus dat is 10 /11 uur per nacht wat hoord op deze leeftijd hij doet overdag 2x een dutje 1 van 2 uur en later op middag nog 30 minten

2 jaar geleden

Sinds een week of 1/2 slaapt meneer nauwelijks nog overdag. Max 1 1/2 uur, met veel mazzel slaapt ie langer. Einde van de dag zit hij daardoor zichzelf ontzettend in de weg .. Het is een beetje begonnen sinds de wisseling van kinderopvang (ze hadden eindelijk in de buurt plek ipv op een half uur rijden), hij slaapt daar ook slecht terwijl hij op de vorige opvang wel goed sliep. Voor de wisseling van opvang sliep hij thuis trouwens ook lastig, slapen is eigenlijk nooit een probleem geweest .. Ik vind dit toch wel echt ruk 🙄🤣

2 jaar geleden

Reactie op Mrgt

Hier een zoontje van 15 maanden die ineens heel vroeg wakker is, rond 5/6 u ...
Zelfde hier, hier was het denk ik tandjes en ook helpt het (denk ik) om snachts het raam dicht te doen zodat ze niet wakker wordt van de vogels (zitten hier echt heel veel). Doe dan de deur op een kiertje voor frisse lucht.

2 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Sinds een week of 1/2 slaapt meneer nauwelijks nog overdag. Max 1 1/2 uur, ...
1,5 uur is opzich prima... Meer is fijn maar veel kindjes slapen 1,5 uur... Zeker op een opvang...

2 jaar geleden

De stap naar 1 slaapje is heel lastig hier. 2 is te veel, 1 soms nog te weinig, ik kijk naar haar en bied soms 2 slaapjes aan soms 1. Bij 2 slaapjes is haar bedtijd rond 20/20.30 uur maar vaak is dan ook vroeg wakker rond 6 uur maar dan red ze het niet voor 1 slaapje. Hoe doen andere het bij 1 slaapje en 6 uur wakker worden?

2 jaar geleden

Reactie op mooni

De stap naar 1 slaapje is heel lastig hier. 2 is te veel, 1 soms nog te wei ...
Het wakkerhouden steeds langer maken. Van 11 uur naar 11:15 en dan naar 11:30 en zo steeds verder richting 12 uur. Gewoon wakker houden. 😊