46 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben ook best een lange overgangsfase gehad, op de opvang sliep ze langer 2x dan thuis, in de auto of buggy valt ze een heeeeel enkele keer nog wel een 2e keer in slaap of als ze ziek is ofzo. Ze is ook om zes uur wakker. Als ze dan overduidelijk moe is /blijft, doe ik haar om 10.00 uur naar bed al, dan slaapt ze tot 12.00 en is het een lange ruk tot bedtijd, maar smiddags een 2e keer slapen wil ze echt niet meer. Het liefst heb ik het dutje dan natuurlijk midden op de dag, maar de hele ochtend een krijsend vermoeid kind is ook niet top.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

De stap naar 1 slaapje is heel lastig hier. 2 is te veel, 1 soms nog te wei ...
Wakker houden rekken door iets leuks te doen. Zeker rond de momenten dat ze moe worden.. Of juist even gaan wandelen zodat ze even rusten. En miss een beetje slapen.. Slapen in wandelwagen is totaal anders dan slapen in een bed..

2 jaar geleden

Bedankt dames. Vorige keer dat ik dacht dat ze er aan toe was liep het helemaal mis en raakte ze oververmoeid, dat was geen fijne periode al kwam het wel weer goed. Voel mij nu onzeker, bang om het fout te doen voor haar. Vanmorgen heeft ze 30 min op bed gelegen zonder te slapen en was ze de rest van de ochtend super vrolijk en happy waardoor ik haar rond 12.15 naar bed kon doen. Ga dit doorzetten; even een rustmoment en de tijden langzaam oprekken 👍🏻

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Bedankt dames. Vorige keer dat ik dacht dat ze er aan toe was liep het hele ...
Begrijpelijk dat je angst hebt dat het misgaat. 🤗

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Bedankt dames. Vorige keer dat ik dacht dat ze er aan toe was liep het hele ...
Rust moment kan op veel manieren.. Auto ritje, wandelen, even samen boekje lezen op de bank.. En inderdaad even liggen in bed wil ook