18 Reacties

2 jaar geleden

Ons mannetje is nu 19 maanden en slaapt ook nog in een slaapzak. Heb laatst een keer een lakentje geprobeerd maar dat vond hij niets. Ik wil hem proberen langzaam te laten wennen aan een lakentje voor als hij straks in een normaal bed kan. Voor nu vind hij het nog prima in de slaapzak en heb er 1 die tot 2/2,5 jaar mee kan.

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt nu sinds deze zomer zonder, gewoon omdat het warm was en we merkten dat hij liever zijn beentjes bloot kon gooien. Indien hij deze winter zelf weer zou vragen om 1 te mogen aandoen zou hij dat ook mogen van mij 馃き

2 jaar geleden

Mij is verteld tot ze naar een groter bedje gaan kan je t gewoon gebruiken en of zolang je kindje het nog fijn vind!

2 jaar geleden

Onze dochter slaap ook nog in een slaapzak(19 maand). Denk dit ik pas over ga op een laken wanneer ze rustig blijft liggen. Ze draait nu nog steeds door het bed en ligt nooit met d'r hoofdje dezelfde kant op. Dus dan vind ik de slaapzak toch nog het veiligst

2 jaar geleden

Tot 2 jaar wordt een dekbed afgeraden dus mijn zoontje blijft nog minimaal tot eind dit jaar in de slaapzak.

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook nog in haar slaapzak. Dat gaat goed en past nog wel even, dus ik hou het voorlopig zo 馃檪

2 jaar geleden

Onze oudste dochter slaapt pas sinds dit voorjaar onder een deken (toen 3,5 jaar), toen ze echt niet meer in haar slaapzakken paste 馃槀 En nog vind ik haar regelmatig helemaal zonder laken/deken in haar bed. Nu niet zo heel erg met dit warme weer. Je moet doen wat jezelf en je kindje prettig vindt (iig ouder dan 2 jaar). Met mijn zoontje doe ik het mss weer anders.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook nog gewoon in een slaapzak, nu met het hete weer een dunne hydrofiele en een korte romper. Wij kunnen echt nog niet beginnen met dekentjes, de kleine man gaat nog steeds z鈥檔 hele bed door snachts, ligt regelmatig andersom in bed. Dekens durf ik nog niet aan. Zolang hij goed slaapt ga ik niks veranderen鈽猴笍

2 jaar geleden

Mijn zoontje 'wandelt' ook z'n hele bedje nog door snachts dus voorlopig met slaapzak. En zonder slaapzak (met de hitte) wilde hij niet slapen, dus het geeft ook geborgenheid denk ik.

2 jaar geleden

Mijn zoon slaapt nu alleen in romper hij heeft het heel snel warm en zweet ook snel. Als het iets kouder is in pyjama en als het echt koud is in de slaapzak

2 jaar geleden

Wij zijn gestopt met de slaapzak. Het kdv gaf ook aan dat we na de zomer beter konden afbouwen omdat als ze in december naar de volgende groep gaat, ze niet meer in een slaapzak mag slapen. Dit Ivm veiligheid als er brand uitbreekt. Iemand hier weleens van gehoord? Maar goed vanwege de hitte lieten we de slaapzak sowieso achterwege en slaapt ze onder een dun lakentje. Waar ze voorheen het hele bed door rolde blijft ze nu ineens liggen. Ene x slaapt ze alleen in een romper, soms met een kort broekje en/of een shirtje. Wel altijd een dun lakentje.

2 jaar geleden

Hier slaapt ze nog heerlijk in haar slaapzak. Denk dat ik pas overga op iets anders tussen de 2 en 3 jaar is en ook toe is aan een ander bed.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Wij zijn gestopt met de slaapzak. Het kdv gaf ook aan dat we na de zomer be ...
Nee nog van gehoord werk zelf op een kinderopvang. Maar eigenlijk wel veel logisch die slaap zakken allemaal uit doen of de kinderen optillen kost veel meer tijd. Dan met een groep kinderen naar buiten lopen

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier slaapt ze nog heerlijk in haar slaapzak. Denk dat ik pas overga op iet ...
Ik denk er hetzelfde over. Wanneer de voorzijde van de ledikant (deze kan open) er nog op zit kan hij sowieso niet zelfstandig uit bed. Gaat de voorzijde eraf en kan hij zelfstandig uit bed dan vind ik het struikelgevaar misschien te groot. Waarom nu al dekengedoe als ze zo lekker slapen? Heb ook een 4 seizoenen meegroeizak dus ja hoef ook niet elke keer een nieuwe maat te kopen.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier slaapt ze nog heerlijk in haar slaapzak. Denk dat ik pas overga op iet ...
Ik ook 馃槉

2 jaar geleden

Ik las ook dat een deken voor 2 jaar wordt afgeraden. Ik denk dat ik hem tot aan de volgende zomer in een slaapzak laat. We gaan nu eerst einde van het jaar verhuizen dus wil hem eerst nog even geen extra veranderingen geven. En ik denk dat het in de zomer wel fijn is. Mocht hij dan in het bed gaan "dwalen" dan krijgt hij het in iedergeval niet te koud als hij zonder deken ligt

2 jaar geleden

Hier blijft hij voorlopig echt nog in z'n slaapzak slapen, zolang als een slaapzak past ga ik nog niet naar een dekbed, Ik vind het ideale dingen

2 jaar geleden

Ik heb haar nu in zo鈥檔 dunne hydrofiel en heb ook nog een slaapzak voor herfst en winter die groot genoeg is. Ik hou dus denk ik tot twee jaar aan. Ik denk dat we daarna wel vrij snel aan kussen en dekbed gaan. Ik denk dat ze dan beter slaapt. Ze slaapt vaak bij ons en dan wil ze altijd met haar hoofd op mijn kussen of op mijn mans schouder oid