100 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben van Puckababy de newborn en de 4 seizoenen slaapzak. M’n jongste zoontje slaapt vanaf dag 1 in de newborn en de oudste (2,5) sliep tot 2 weken terug nog in de 4 seizoenen. Die hebben we nieuw gekocht toen hij net geboren was maar de newborn heb ik via marktplaats gekocht. Als je daar kijkt zie je er genoeg. Effe wassen en ze kunnen weer een ronde mee. Newborn is tot 6 maanden en de 4 seizoenen is idd van 6 maanden t/m 2,5 jaar en dan hebben ze nog een grotere maar m’n oudste slaapt nu goed in z’n pyjama en deken.
3 jaar geleden
Eerst prenatal maat 56/62, maar die werden wel echt te klein nu hij richting maat 62 gaat. Nu heb ik een ‘winterslaapzak’ besteld bij Meyco waar je de mouwen af kan ritsen. Lekker wijd en mooie lengte, en toch mooi smal om de hals. Ook lijkt deze iets dunner en beter te ademen dan die van Prenatal.
Normaal als hij de Prenatal slaapzakjes droeg, kwam hij in de ochtend helemaal onderaan in het bed terecht. Nu kan hij door het wijde slaapzakjes van Meyco lekker bewegen met zijn benen (wat hij heeeel veel doet ‘s avonds laat, lekker scheten laten 😂) en blijft zijn lijfje daarbij op dezelfde plek in bed. Ik hoef hem dus niet meer 2x in de nacht terug naar boven te leggen 😁
Heel tevreden, dus ik denk dat ik er nog eentje ga bij bestellen voor als deze vies is. Al twijfel ik over zomer of winter slaapzak. Ik ga denk ik weer voor een winterslaapzak. Goed ademend, afritsbare mouwen, fijne halsopening en ik kan hem altijd nog in zijn romper in de slaapzak leggen :-)
3 jaar geleden
Wil geen nieuw topic openen dus zeg het maar even hier. Ons meisje is 12 weken en slaapt nu vaak in een winterslaapzak zonder mouwen met een lange mouwen romper en haar pakje van die dag, maar we doen wel haar sokjes uit. De slaapkamer is meestal 19/20 graden nu. Ik heb het idee dat ze het toch wat warm heeft aangezien ze vaak nu zweet handen en voeten heeft. Ik vind het echt lastig inschatten wat ze nu aan moet. Ze wordt nu ook te groot voor deze slaapzak en wil dus een nieuwe kopen. Moet ik nu een zomerslaapzak kopen en dan alleen een lange mouwen romper aan en een broekje of toch een winter slaapzak zonder mouwen..??
3 jaar geleden
Reactie op NoorB (moderator)
Wil geen nieuw topic openen dus zeg het maar even hier. Ons meisje is 12 we ...
Ik heb een afritsbare gekocht, dus met mouwen voor koude dagen, zonder mouwen voor de zomer. Van Trixie. Ik vind ze niet super dik en warm. Mijn dochter slaapt met alleen een romper in die slaapzak, met een dun dekentje over haar benen. Ik heb 't idee dat ze het prima vind zo. Kamer is ook vaak 18 19 graden
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik heb een afritsbare gekocht, dus met mouwen voor koude dagen, zonder mouw ...
Bedankt voor jouw reactie. Slaapt ze dan nu al met alleen een lange mouwen romper en dan zonder mouwen van de slaapzak of nog wel met de mouwen eraan?
3 jaar geleden
Bedankt voor jouw reactie. Slaapt ze dan nu al met alleen een lange mouwen ...
Mijn dochter slaapt met een romper (willekeurig, als ik eerlijk ben amper met lange mouwen omdat ik ze vreselijk vind om aan te trekken met een shirtje er overheen, dus vooral korte mouw of hemd formaat) en dan de slaapzak met mouwen. En dan voor de vorm doe ik d'r nog een dekentje over, ik vind het zo kaal in bed zonder deken... 🙈
Overdag slaapt ze gewoon in haar kleding. Met dekentje en lakentje.
Zo maken wij het verschil tussen dag en nacht.
3 jaar geleden
Jollein 90cm. Is in de lengte nog lekker ruim dus kan nog goed in groeien. Bij der nekkie zit hij goed! Veel zijn bij de nek dan nog te groot, maar jollein slaapzakken niet.
3 jaar geleden
Reactie op Mandy Straver
Jollein 90cm. Is in de lengte nog lekker ruim dus kan nog goed in groeien. ...
Dat is wel grappig want ik las juist in andere topics dat de jollein juist groot valt bij de nek🤗
3 jaar geleden
Dat is wel grappig want ik las juist in andere topics dat de jollein juist ...
Oh haha. Mij bevalt het
3 jaar geleden
Wil geen nieuw topic openen dus zeg het maar even hier. Ons meisje is 12 we ...
Ik heb van Fedde en Kees de slaapzak.. TOG is 0.3 dus ik doe een romper met korte mouwen en dan de slaapzak erover (lange maar strakke mouwen) en een dekentje.. als deze in de was zit heb ik een zomerslaapzak (zonder mouwen) en dan een romper met lange mouwen erover en een dekentje.. Ik warm nog wel het bedje voor met een kruik zodat hij in een lekker warm bedje komt te liggen en stop hem nog wel toe..
Heb ook een winterslaapzak van de hema maar ik merk dat hij zijn armpjes dan nauwelijks kan bewegen (omdat deze zo dik is) en ondertussen zakt hij wel lichtelijk in de slaapzak omdat de nek zo wijd open is.. (maat56/62)
Hij is nu 3 maanden
3 jaar geleden
Ik ben op zoek naar een slaapzak maat 62/68, iemand tips?
Kan ze werkelijk waar nergens vinden. Of je krijgt 56/62 of ze beginnen bij 68 of 70, maar tussen 62/68 lijkt wel onvindbaar.
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Geen tips voor maat 62/68 maar ik vind zelf 70 cm een prima maat voor mijn ...
Ik heb maat 70, maar hij is echt veel te groot bij dr hoofdje. Als ze even heen en weer wiebelt zal ze met dr hoofdje in het slaapzakje belanden.
Ze is nu 60,5cm.