6 Reacties
3 jaar geleden
Ik had een meerijdplankje aangeschaft. Vooral voor gebruik voor rondjes wandelen/speeltuin bezoeken (dus wanneer je geen haast hebt of ergens naartoe moet). Anders ging de oudste in de wandelwagen en jongste in de draagzak.
Nu nummer drie steeds meer groeit in m’n buik wordt de draagzak oncomfortabel. Dus voor langere wandelingen een duobuggy aangeschaft (was ‘slechts’ €260 ipv €1000+ voor een hele wandelwagen).
Was ik niet zwanger geweest had ik de buggy niet aangeschaft en doorgegaan met dragen van de jongste en/of zelf laten wandelen/meerijden van de oudste.
3 jaar geleden
Reactie op kdlRenee
Kinderwagen… word in België ook wel een koets genoemd…
Ohw wat grappig!! 😃
3 jaar geleden
Onze kinderen schelen 18 maanden. Toen de oudste 1 jaar werd begon ze met lopen en wilde vanaf toen alles zelf doen (zegt ze ook vaak: “nee hoeft niet, ik kan het zelluf wel”.) Dus daarom wilde ze niet per se meer in de kinderwagen. Natuurlijk wel handig om deze te hebben!!! Maar daardoor snel de conclusie getrokken om een meerijdplankje, incl stuurtje, aan te schaffen. Daar zit ze helemaal perfect, op haar troon! Haha. De jongste wil heel graag gedragen worden. Dus een draagzak of draagdoek gebruiken we ook regelmatig. Wij hebben de draagzak ergobaby omni 360. Als de oudste gedragen wil worden, kan zij er ook nog makkelijk in.
Vorig jaar (toen ik nog zwanger was) zijn we met de auto op vakantie gegaan. Door alle bagage ging de kinderwagen niet passen. Dus een niet al te dure buggy aangeschaft. Cam Compass. Voor uitjes waar we langer onderweg zijn, duwt papa 1 wagen en ik 1 wagen. En voor de kortere uitjes, rondje dorp, boodschappen ed neem ik de kinderwagen.
Dus kinderwagen, meerijdplankje, buggy, draagzak/doek. We hebben op deze manier veel mogelijkheden zonder extra grote of dure dingen aangeschaft te hebben.
Wij hebben dus bewust gewacht tot de oudste wat stabieler was, zelfs tot ze kon lopen.. om te kunnen inzien en beslissen dat ze met 1,5 jarige leeftijd ook best op een Meerijdplankje kan. Voor die tijd kon ik nog echt niet geloven dat na de geboorte van 👶🏼 ze al zo veel kan.
Succes met het beslissen van eventuele nieuwe aankopen 🍀😉