23 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter is momenteel gek op alles waar geluidjes (het liefst complete liedjes) uit komen. Bijv. Een pratende theepot of geluidenboekjes. Verder zit ze wel eens op haar looptractor.
Verder herken ik het idee dat ze zich misschien verveelt... Hangt soms het liefste aan mij. Ik lees dus even met je mee😉
2 jaar geleden
De zandbak, waterspeelgoed en verder vooral alles wat knopjes heeft. Anders vindt hij het vooral leuk om te helpen. Vaatwasser in/uitpakken, tafels poetsen, enz.
2 jaar geleden
Ja dat denk ik ook vaak; heb ik wel het juiste speelgoed??? Maar las dat zelf leren spelen ook echt iets is wat sommige kinderen moeten leren.
Een hit hebben we momenteel niet maar ze speelt wel graag met de poppenwagen (heen en weer mee lopen).
Boekjes lezen.
Haar knuffelpop.
En achter mama aan in het huis, meehelpen en alles willen hebben wat we tegenkomen 😅
2 jaar geleden
Al een tijdje speelt ze het liefst met:
- stapeltorens
- blokkenstoof
- magneten van smartmax (dieren en circus)
En verder vooral ‘helpen’ (van de regen in de drup) in het huishouden. Rondlopen met poetsdoek en diep zuchten als ze weer een denkbeeldige vlek heeft gevonden die ze weg moet poetsen 🙈 is een dagelijkse bezigheid.
2 jaar geleden
Een meer dan 20 jaar oude middelgrote stuiterbal is hier al ruim een jaar favoriet dag in dag uit 🙈😂 verder doet de stapeltoren het ook heel goed net als blokjes en alles met geluid (helaas). Ik beperk het speelgoed waar hij mee kan spelen. Er staat altijd iets van een vormenstoof (heeft hij meerdere soorten van), iets om te stapelen, iets met een auto en geluid, een bal en vaak iets uitdagends (iets wat hij nog niet kent). Zodra hij naar het meeste niet meer omkijkt haal ik alles weg op 1 favoriet ding na en verwissel het met nieuw en eerder geïntroduceerd speelgoed. Dan moet ik hem weer even op gang helpen met spelen vaak nu hij het nieuwe speelgoed door moet krijgen en dan vermaakt hij zich weer een paar weken.
2 jaar geleden
Voor binnen zijn hier het meest favoriet:
- legpuzzels: https://www.bol.com/nl/nl/p/new-classic-toys-grote-houten-legpuzzel-boerderijdieren-16-puzzelstukjes-fsc-100-gecertificeerd-hout/9300000013699856/?s2a=#productTitle
- vormenstoof: https://www.bol.com/nl/nl/p/melissa-doug-vormenstoof-13-delig/9200000015338598/?bltgh=mTUyqcvCqUnW7GuRsWBJxg.2_33.35.ProductPageUrl
- kralen rijgen: https://www.bol.com/nl/nl/p/ses-sensory-kralen-rijgen-tiny-talents/9200000129242341/?bltgh=tuZQN58yuG-3vC3CTUhCgg.qZRQ9ORZv2JHeTCWWDVMPQ_0_9.10.ProductPageUrl
- verder een bal, stapelbakjes, loopfiets, heen en weer rennen en inderdaad overal mee willen helpen haha.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje speelt erg goed met de montessori spelletjes. Woon zelf in Italië (is Italiaans concept) maar er is in Nederland ook wel wat te vinden. Ik heb iets soortgelijks zoals dit. Ze kan er echt soms een uur mee zoet zijn en dan brengt ze mij de figuurtjes en moet ik zeggen wat het is. Ze herkent en leert dan ook de woorden.
2 jaar geleden
Bij ons nu meer interesse voor filmpjes. Bing staat hier nu rustig een half uur aan, kan ik ook even wat voor mezelf doen als thuisblijfmoeder. Verder ook een beetje verveling hier merk ik, ze gaat veel met mij op sleeptouw met klusjes. En verder altijd even naar buiten voor een boodschap en/of speeltuin om de ochtend en middag wat de breken.
2 jaar geleden
Verder hebben we ook iets van 12 boekjes uit deze serie van m'n schoonmoeder die op een peuterspeelzaal heeft gewerkt. Deze vond ze echt geweldig! Maar die hebben we alweer een beetje uit inmiddels ;)
https://www.bol.com/nl/nl/p/ogenblikje-op-vormen/1001004001547249/
2 jaar geleden
Hier hebben we sinds dinsdag een zandbak. Ze krijst echt letterlijk de buurt bij elkaar als het tijd is om naar binnen te gaan. 😅 Ze is helemaal fan.
Verder voor binnen:
- nog steeds het loopwagentje, terwijl ze al prima los kan lopen
- boekjes zijn echt de grootste favoriet hier. Maakt niet uit welke
- bakjes, mandjes etc. Alles waar ze dingen in kan doen.
- vormen puzzel
- theeservies. Zo schattig, gaat ze heel overdreven drinken en "mmmmm" zeggen en dan moet ik ook "drinken". Ze geeft zelfs haar knuffels drinken. 🥰
- sinds vorige week heeft ze ook ontdekt dat ze het trekdier dat ze 6 maanden geleden voor haar verjaardag heeft gekregen wel erg leuk vind.
- zingen en dansen vind ze geweldig
Wat vind ze echt niks aan?
- knutselen (tekenen is alleen maar leuk om het papier te verscheuren)
- knuffels / poppen kan ze zich niet voor interesseren ( behalve dus als met het theeservies speelt)
- televisie is ongeveer 5 minuten leuk. Tenzij ze zich niet lekker voelt of moe is.
2 jaar geleden
Ik ruil het speelgoed elke 2 a 3 weken om. Dan blijft het nieuw.
Ook heb ik meestal niet al te veel speelgoed liggen.5 verschillende dingen en wat boekjes.
2 jaar geleden
Mijn zoontje speelt binnen het liefst met:
Boekjes (die kartonnen, die 'leest' hij zelf of hij brengt ze naar ons toe om voor te lezen)
Auto's/graafmachines
Megablocks (soort Duplo maar dan groter)
Plastic dieren
Knopjes puzzels
Fisher-Price poppetjes
Buiten:
Glijbaan
Wipwap
Loopauto's
3wieler
Zandbak
Trampoline
En het leukste speelgoed:
Zijn eigen keukenla... Spulletjes in en uit doen
De eetkamerstoelen/tuinstoelen..zitten op een grote mensen stoel (wat is ie dan trots!)
2 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Hier gooit ons kind veel met blokjes en speelgoed. Spelen jullie kinderen e ...
nee hoor, puzzels ed heeft hij echt het geduld nog niet voor. Mijn zoontje houdt erg van muziek, dansen met mama,. dieren vindt hij erg leuk, dus wat kleine diertjes bij de action gehaald en dan moet ik 100 keer op en dag benoemen well dier het is en wat hij ook echt leuk vindt is zo'n soort ballen baan die ballen omhoog schiet,.. van fisher price geloof ik.
2 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Hier gooit ons kind veel met blokjes en speelgoed. Spelen jullie kinderen e ...
Hij maakt torens van blokken en gooit ze het liefst om. Legpuzzel gaat echt nog niet. Vormenstoof begint het nu een beetje te komen. Op dit moment is gooien van speelgoed net wat leuker. Wij oefenen nu vooral met de bal overrollen nu hij het liefst met een bal speelt (en ja, dat is vooral gooien en toevallig in de juiste richting). Verder wil hij nu graag klimmen en stappen. Gewoon kijken naar waar je kindje interesse in heeft en daarop inspelen. Ik bied altijd een x aantal weken van elk soort speelgoed 1 ding aan (5 stuks totaal ongeveer) en hij kiest zelf waar hij mee wil spelen. De har activiteitenkubus blijft het hier goed doen. Hij was eerst een tijd geïnteresseerd in de vormenstoof die erop zat en nu wil hij de ballen over de glijbaan laten gaan.