20 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben de speen gewoon weg gelaten om te kijken hoe dat ging. Dan gaf ik deze alleen nog als ze echt moeite bleef houden om in slaap te komen, anders zonder

3 jaar geleden

Reactie op Suus399

Wij hebben de speen gewoon weg gelaten om te kijken hoe dat ging. Dan gaf i ...
Dankje. En gebruik je hem dan nu nog wel eens ?

3 jaar geleden

3 weken geleden was ik hem vergeten mee te nemen naar opa en oma.. hij deed t de hele dag prima zonder speen, dus sindsdien heeft hij geen speen meer gehad, wij wel 1 of 2 slechte nachten dat wij op het punt stonden de speen wel weer te geven, maar blij dat we toch hebben doorgebeten

3 jaar geleden

Reactie op WKKL

Dankje. En gebruik je hem dan nu nog wel eens ?
Sorry beetje een late reactie. Ja hoor, als ze ooit echt even moe is en moeilijker in slaap valt bijvoorbeeld dan krijgt ze nog wel eens een speentje. Maar al een heel stuk minder dus 🙂

3 jaar geleden

Vraagje, zijn er hier baby's al helemaal gestopt met spenen? Mijn dochter bijt erop en volgens de website van difrax kan ik dan beter gaan afbouwen, maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken en vind het ook best vroeg ofzo?

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Vraagje, zijn er hier baby's al helemaal gestopt met spenen? Mijn dochter b ...
Ik volg! Mijn zoontje doet zijn speen in het hoekje van z'n mond en begint dan al kauwen te "praten". Afbouwen lijkt me een mega uitdaging, want het bied hem nog zo veel troost!

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Mijn dochter is helemaal van de speen af. Ze begon een paar maanden geleden erop te bijten. Langzaam afbouwen. Ik heb de speen sws weggepakt. Dus niet meer op haar kleren. En als ze ziekjes was of een slechte nacht had kreeg ze hem nog wel af en toe. Maar steeds proberen weg te houden. En ze heeft hem nu al een paar maanden niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Wanneer krijgt ze de speen? Mijn dochter krijgt alleen met slapen de speen. Omdat ze er alleen mee slaapt mag ze hem hier voorlopig nog houden.

3 jaar geleden

Thuis alleen bij inslapen of als er iets vervelend gebeurt zoals een onderzoek bij de dokter of sprayen van de neus. Op de opvang ook wel eens zomaar

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Gewoon uitproberen zonder speen te geven. Als ze dan echt niet kan slapen, kun je hem altijd nog even geven. Het is wel heel fijn als ze er al zo snel van af zijn. Ik zit hier met een peuter van 3 die absoluut niet zonder speen kan. Afbouwen kan evt door de speen in het bed te laten en dus alleen te geven bij het in slaap vallen. Als je merkt dat ze hem dan niet meer nodig heeft, dan kun je hem uit het bedje halen.

3 jaar geleden

Mijn kind is speenverslaafd en neigt naar duimen. Ik houd hem nog even aan de speen zodat hij niet gaat duimen. De speen is makkelijker af te leren dan de duim. Heb in mijn omgeving gehoord dat je dit vanaf 1,5 jaar prima kunt afleren en het kindje zelf afscheid kan laten nemen van zijn speen. Dit wordt het plan tenzij hij de speen zelf al eerder niet meer interessant vindt. 😊

3 jaar geleden

Mijn kind is speenverslaafd en neigt naar duimen. Ik houd hem nog even aan ...
Same! Hier hebben we op de opvang een x een peuter de speel laten geven aan een baby die heel erg moest huilen 😅 en toen gezegd "kijk de baby word stil van jou speen, nu hoe fuji hem niet meer he"

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Same! Hier hebben we op de opvang een x een peuter de speel laten geven aan ...
Oeh.. als dat mijn baby zou zijn 🙈🙈

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Speentje is wel uitgekookt voordat we dit deden 😂😂

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Jouw baby heeft al spenen uitgewisseld met ALLE baby's op de opvang. 😊

3 jaar geleden

Ik ben er bang voor... Maar, ik belde om ze te informeren over wat ukkie heeft, hij is de enige/ eerste op de groep 🤨

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik ben er bang voor... Maar, ik belde om ze te informeren over wat ukkie he ...
Misschien dat het bij andere kindjes minder heftig is en dan is het slechts buikgriep of diarree... Rota zonder dat je het doorhebt zeg maar.

3 jaar geleden

Misschien dat het bij andere kindjes minder heftig is en dan is het slechts ...
Dat gun ik iedereen💙

3 jaar geleden

Haha dacht ik ook al. Denk dat het best vaak voor komt dat het ene kindje de speen uit de mond haalt van een ander kindje🙈 haha en anders al dat speelgoed wel wat in al die mondjes verdwijnt 🤣 alles weten maakt niet gelukkig🙄😉

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Haha dacht ik ook al. Denk dat het best vaak voor komt dat het ene kindje d ...
Vandaag likte ze de onderzetters van oma af.. Met koffie en thee smaak 😂😂😭😅