34 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg mee. Gebruik de speen ook nog alleen voor slaapjes.

2 jaar geleden

Ik volg ook. Bij mij word ook alleen nog met slaapjes gebruikt

2 jaar geleden

https://www.instagram.com/reel/CXwJDnIJr3u/?utm_medium=copy_link Ik zag deze heel toevallig voorbijkomen vandaag.

2 jaar geleden

Die heb ik ook gezien Manouk, alleen gaat mijn zoontje denk ik niet slapen als ik naast hem zit nog

2 jaar geleden

Reactie op K_H

Die heb ik ook gezien Manouk, alleen gaat mijn zoontje denk ik niet slapen ...
Haha nee dat wordt lastig dan. Ik weet het ook niet, ik twijfel ook steeds om nu te stoppen of niet. Als ze iets ouder is begrijpt ze het, als het speentje voor Sinterklaas is / een andere baby etc. Ik denk dat nu de enige oplossing cold turkey stoppen is 🤷🏽‍♀️ maar geen tips verder dus 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Haha nee dat wordt lastig dan. Ik weet het ook niet, ik twijfel ook steeds ...
Dit heb ik ook gehoord. Met 1,5 jaar ofzo laat je ze dan bewust afscheid nemen. Dit ga ik doen. Wat maken die 6 maanden nog uit. 😊

2 jaar geleden

Geen tips het lijkt mij heel moeilijk op deze leeftijd, je kan niks uitleggen. Is er een bepaalde reden waarom je de speen willen afleren?

2 jaar geleden

Misschien is het gewoon nog te vroeg? En anders is het een paar dagen/weken consequent zijn en laten huilen. Zelf zou ik dat dan weer niet doen.

2 jaar geleden

Hier heeft ze opeens als 't aan haar ligt de hele dag d'r speen in.. Terwijl ze er maaaaaanden amper naar om keek en hij naast haar in bed lag en ze hem amper gebruikte.. 😂 Ik denk dat ze straks een x beseft en dan nemen we afscheid of.. Opeens is die weg ofzo.. 🙈 Geven we hem aan een baby'tje op de opvang.

2 jaar geleden

Bij de speentjes van difrax staat 'stoppen kan vanaf 2 jaar' op zich logisch dat zij dit zeggen want zij verkopen spenen. Maar voor mijn dochter zit stoppen er voorlopig ook echt niet in, het is speenspeenspeen momenteel!

2 jaar geleden

Wij hebben het met 7 maanden afgeleerd. Wel een andere leeftijd maar we hebben een gat in de speen gedrukt zodat het niet meer zo lekker zoog. Als hij het echt echt nodig had kreeg hij nog een echte speen, en anders kreeg hij de "nep" speen. Na een week of 3 ging hij vooral zijn knuffel gebruiken in bed, en konden we alle sperma weggooien. Misschien werkt zoiets nog als ze ouder zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Kahless

Wij hebben het met 7 maanden afgeleerd. Wel een andere leeftijd maar we heb ...
Alle sperma weg gooien..? Das een gekke autocorrect 🤣🤣

2 jaar geleden

Hier vlak voor ze 1 jaar werd cold turkey gestopt. Ze kreeg haar speentje alleen nog bij het slapen. Even 2 nachten doorzetten en ook echt helemaal weggelegd, zodat ze er ook niet om kan vragen. Ze wijst naar dingen die ze wil hebben. Nu niet meer het bed uit in de nacht om speentjes te zoeken, eigenlijk slaapt ze nu beter omdat ze niet meer wakker wordt als ze hem kwijt is. Succes allemaal

2 jaar geleden

Reactie op Mu99ie

Hier vlak voor ze 1 jaar werd cold turkey gestopt. Ze kreeg haar speentje a ...
En wat deed je die twee nachten als ze heel hard huilde? Want bij mij is het echt dat hij dan boos wordt. Ik wil er mee stoppen omdat ik denk hoe eerder hoe beter. Maar nog geen goede manier gevonden dus haha.

2 jaar geleden

Reactie op K_H

En wat deed je die twee nachten als ze heel hard huilde? Want bij mij is he ...
Waarom? Je leert ze eerst iets aan, en voordat ze het kunnen begrijpen ga je iets afleren.. Waarom ben je dan überhaupt ooit begonnen met aanleren van speen? Miss is het nog te vroeg om af te leren.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Waarom? Je leert ze eerst iets aan, en voordat ze het kunnen begrijpen ga j ...
Omdat mijn zoontje de speen nodig had door wervels in z'n rug die verkeerd zaten door een heftige bevalling. En met die speen de pijn beter kon verdragen. Dus niet bewust aangeleerd omdat hij soms huilde oid. Maar goed dit hoef ik eigenlijk niet eens uit te leggen waarom. Enige vraag die ik heb is dat hij hem nu niet meer nodig heeft en ik het graag wil afleren.. Bedankt voor alle antwoorden in ieder geval

2 jaar geleden

Reactie op K_H

En wat deed je die twee nachten als ze heel hard huilde? Want bij mij is he ...
Ik ben bij haar in het ledikant gekropen en ze heeft een knuffel die ze graag bij zich heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Alle sperma weg gooien..? Das een gekke autocorrect 🤣🤣
Oepsie. 😂 Volgende keer even door lezen voordat ik op verzend druk

2 jaar geleden

Reactie op Mu99ie

Ik ben bij haar in het ledikant gekropen en ze heeft een knuffel die ze gra ...
Wouw past dat? 😂

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wouw past dat? 😂
Dat vroeg ik mij ook af. Gaat het spijlen gedeelte er dan makkelijk af bij de ledikant? Hoe doe je dit? Ben 1.55 en zie dit niet gebeuren. 😅