34 Reacties

2 jaar geleden

Dat vroeg ik mij ook af. Gaat het spijlen gedeelte er dan makkelijk af bij ...
Hahha nou ja.. Misschien dat jij er nog past maar ik met mijn 185...,🤣🤣 als dat het alternatief is voor het afleren van de speen, dan geef ik de speen wel 😂

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hahha nou ja.. Misschien dat jij er nog past maar ik met mijn 185...,🤣🤣 a ...
😂😂😂 Of je kindje is na één sessie samen meteen genezen van de speen.

2 jaar geleden

😂😂😂 Of je kindje is na één sessie samen meteen genezen van de speen.
Hahaha heeey baby!! Als je gaat huilen om de speen komt mama in je bedje liggen!! 😈😈😈

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hahaha heeey baby!! Als je gaat huilen om de speen komt mama in je bedje li ...
En dan zakken we samen van ellende door de bodem heen. 😂

2 jaar geleden

Hoooii, ik wil deze topic graag nieuw leven inblazen. Mijn dochter is nu 17 maanden. Gebruikt haar speen alleen in bed in de middag en nacht. Ze is er wel echt enorm aan gehecht. Ik wil hem binnenkort weg doen. Zijn er nog meer dames op dit punt? En wat zijn jullie ervaringen/tips?

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Hoooii, ik wil deze topic graag nieuw leven inblazen. Mijn dochter is nu 17 ...
Misschien beginnen met het afbouwen van de speen tijdens de middagdut? Geen ervaring.

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Hoooi! Mijn kleine is nu 19 maanden en ik wil inderdaad ook langzaamaan gaan starten met afbouwen. Hij krijgt hem ook alleen met slapen. Ik ga inderdaad starten met de middagdut. Ik ben net iets te laat met afbouwen, want hij is meer gehecht aan z'n speen dan ooit 😅. Of dat lijkt zo, aangezien hij letterlijk schreeuwt om zijn 'peen'. Bij mijn moeder krijgt hij nooit een speentje overdag tijdens het slapen, dus ik weet dat hij het kan.

2 jaar geleden

Reactie op Liefkleintje88

Hoooi! Mijn kleine is nu 19 maanden en ik wil inderdaad ook langzaamaan gaa ...
Ik ben dus vandaag gelijk maar begonnen. Heb haar speen afgeknipt en toen ze hem bij haar middagslaapje wou pakken en er niks mee kon heb ik haar verteld dat hij kapot is. Ze was heel moe dus viel na 5 minuten huilen in slaap. Wel al na 50 minuten wakker en roepen om haar speen. We hebben hem samen in de prullenbak gegooid. Vanavond ging ze ook na 5 minuten huilen slapen. Ik ben helemaal trots op dat kleine meisje! So far so good.. :-)

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Same here! Mijn zoontje raakt echt overstuur als hij zijn speen niet krijgt bij het slapen maar ik wil hem er ook het liefst zo snel mogelijk van af krijgen. Ik lees mee voor tips 😇

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ik ben dus vandaag gelijk maar begonnen. Heb haar speen afgeknipt en toen z ...
Wat goed zeg! Terecht trots jij! Ik neem hem mee als tip ;)

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ik ben dus vandaag gelijk maar begonnen. Heb haar speen afgeknipt en toen z ...
Ohh dat je dit kunt en durft.. 🙈 🙈 Pff.. Haar "peen" krijgt ze ook niet.. Maar als ze moe is dan zeurt ze er echt om.. Teddy is dan niet voldoende.. Ze zet de tassen ook op de kop als ze "peen" wil.. En is echt actief aan 't zoeken er na. Terwijl ze in bed regelmatig hem er uit gooit en ik haar niet hoor tot de volgende ochtend.. Ze kan het best..

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ohh dat je dit kunt en durft.. 🙈 🙈 Pff.. Haar "peen" krijgt ze ook niet.. ...
Het gaat hier echt verbazingwekkend goed! Ik denk dat het ook erg heeft geholpen dat ze zelf zag dat de speen kapot was en dat ze hem zelf heeft weg gegooid. Ze leek het echt te begrijpen. Ze heeft nog een paar keer "peen weg" gezegd. En het duurt misschien 5 minuutjes langer voordat ze in slaap komt maar that's it.

2 jaar geleden

Nou, wij zijn er inmiddels ook af! En dat in een paar dagen tijd. Zelfs bij de opvang is hij vandaag zonder drama zonder speentje gaan slapen. Ik heb hem (19 mnd) geprobeerd uit te leggen dat het 'klaar is' met zijn speentje. Gelukkig kent hij het woord klaar heel goed. Ik leg het speentje terwijl ik hem op de arm heb ik de lade van de commode en zeg dan: 'dag dag speentje. Speen is klaar' en leg hem dan in bed. Hij is dan eventjes verdrietig, maar valt na een kleine 10 minuten toch gewoon in slaap. De avond is iets lastiger, maar is nu ook al 2x goed gegaan 😊. Trots op onze kleine man!

2 jaar geleden

Reactie op Liefkleintje88

Nou, wij zijn er inmiddels ook af! En dat in een paar dagen tijd. Zelfs bij ...
Wat goed!! Wat zijn die kleintjes toch flexibel!