54 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Eline-1990
Ik heb de Mirena 5 jaar gehad.. Altijd wel last gehad van acné, maar geen v ...
Verloskundige gaf bij mij ook 12 weken aan (heb geen ks gehad)
3 jaar geleden
Ik heb na 8 weken spiraal laten steken (levosert, wit product van mirena). Deze mocht in combinatie met borstvoeding.
Gyn waarschuwde dat ik de eerste 2 maanden veel last kon hebben van bloedingen, maar dat het daarna stopt. Dus effe tanden bijten. Nu zijn we 4 weken verder en idd regelmatig last van bloedingen. Soms redelijk heftig, andere keren zo een beetje.
Ook geen last gehad tijdens het plaatsen zelf, wel daarna wat buikpijn. Was de volgende dag al over.
Hiervoor altijd de pil genomen. Nu beslist om spiraaltje te laten steken omdat we er nog niet uit zijn of we nog een 3e willen. Na deze 5 jaar of eventueel 3e zwangerschap is het de beurt aan mijn vriend. Knipje erin en geen hormonen meer voor mij!
3 jaar geleden
Reactie op LPF2020
Ik neem de Kyleena vanwege de minder hormonen. Ik werd namelijk echt een dr ...
Pff hier nog een!! Ik werd ook echt een draak met de pil. ik wist 70% zeker dat ik een spiraal wilde, alleen nu denk ik toch dat we binnen een jaartje/1,5 voor de tweede willen aan dus ik twijfel nu ineens. Meer mensen met ervaring?
3 jaar geleden
Pff hier nog een!! Ik werd ook echt een draak met de pil. ik wist 70% zeker ...
Ik heb de mirena geplaatst met t idee dat we met 1 jaar een kleintje wilden. Ik werd vreselijk van de pil, condooms vonden we zo'n gedoe. Uiteindelijk was de mirena het niet voor mij en was ik het met een half jaar helemaal zat (3 weken ongesteld, 1 week niet). Dus toen weg laten halen en voor een kleine gegaan.
3 jaar geleden
Reactie op Jane86
Ik heb voor de derde keer een spiraal laten plaatsen maar ben nu al ruim ee ...
Ik heb de spiraal nu 3 weken en bloed nu al 2 weken flink. Ben er helemaal klaar mee :(
3 jaar geleden
Ik ben 7,5 weken geleden bevallen met een keizersnee en heb vanmiddag een koperspiraal gekregen.. ik voelde er helemaal niks van! Tegen mij is gezegd dat het minder pijn doet als je het vlak na je bevalling doet (minimaal 6 weken erna wel) omdat alles dan nog soepeler is. Nu bloed ik een klein beetje en heb wat buikkrampen.. daar had de huisarts me ook voor gewaarschuwd dus geen probleem
3 jaar geleden
Reactie op LPF2020
Vraagje, klopt het dat je de spiraal voelt als van binnenuit? Dus met je vi ...
Bij mijn vorige spiraal kreeg ik te horen dat in een bepaalde stand van je bekken je net t uiteinde van de "touwtjes" kan voelen.. daar moest ik dan wel moeite voor doen.. in een normale houding kon ik er niet bij of zo😅...
3 jaar geleden
Reactie op Chantal2511
Ik heb de spiraal nu 3 weken en bloed nu al 2 weken flink. Ben er helemaal ...
Bij mij had gyn me gewaarschuwd, 2 maanden tanden bijten en dan 5 jaar amper iets.
Heb hem nu 7 weken. De 1e week niet gebloeid, dan is het begonnen. In het begin redelijk hard 2,5 weken en dan altijd wat vuil. Nu sinds een weekje niets meer. Volgende week nacontrole om te zien of hij op de juiste plek is blijven zitten.
3 jaar geleden
Ik heb de Mirena voor het eerder twee jaar geleden laten inbrengen. Daarvoor altijd alleen maar de Nuvaring gebruikt. Was heel tevreden met de spiraal. Menstruatie bleef helemaal weg (heerlijk!). Had wel last van heel licht buikpijn als ik fietste over hobbels de eerste paar maanden. En helaas ook wat gekke bulten die lijken op een puistje en ook gevoelig zijn, maar waar niks “in” zit...
Heb er nu weer zo een op mijn kin helaas, want vorige week vrijdag spiraaltje weer in laten brengen.
Toen ik zwanger wilde worden duurde het vier maanden ongeveer voor ik zwanger was. Mijn cyclus ging in die vier maanden alle kanten op, ene cyclus was 3 weken en de andere 5 en dan weer 4. Ik ben tevreden.
Heb over een maand een afspraak om te kijken of hij goed zit én een echo, dat laatste kreeg ik de vorige keer niet, had toen een mannelijke huisarts en nu een vrouwelijke. Misschien heeft dat ermee te maken.. 🤔
3 jaar geleden
Hier met 13wkn een spiraal laten plaatsen (ik wilde wel eerder, maar huisarts deed het pas vanaf 12 weken) bij de oudste al na 7wkn laten zetten!
Geniaal moment was het.. dat je daar ligt, benen in de beugels, lamp wordt erbij gepakt en die doet het niet.. met geen mogelijkheid.
Ik grapte nog: dat wordt een zaklamp pakken..
Waarop de huisarts in opleiding zegt: oh, die hem ik aan mijn sleutelbos in mijn zak.
Er is dus een spiraal gezet terwijl er met een zaklamp bijgeschenen werd 🙈
We hebben er hard om gelachen. Gelukkig een zeer kundige huisarts, ik heb er helemaal niks van gevoeld 😀
3 jaar geleden
Reactie op LPF2020
Vraagje, klopt het dat je de spiraal voelt als van binnenuit? Dus met je vi ...
Alleen de touwtjes, als je 1 voet op de badrand (of iets van gelijke hoogte) zet, schijn je er het beste bij te kunnen.
Mijn vriend voelde de touwtjes in het begin heel duidelijk prikken. Het moet dan nog minder stug worden en dan krullen ze om je baarmoedermond