86 Reacties
3 jaar geleden
Heb een ander kind lijkt het wel. Ze huilt veel en is super boos! ‘s Nachts poept ze ineens, geen idee of dit bij de sprong hoort. Ze wil soms nachten niet slapen en dan wil ze alleen dat ik haar lopend wieg. Heel vermoeiend. Ik weet niet of dit bij de sprong hoort. Stiekem hoop ik dat want anders weet ik niet wat er met haar is…
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Niet echt heel veel last gehad van sprong 6 maar ineens van de 1 op andere ...
Hier precies het zelfde
2 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Misschien dom van me hoor, maar ik ben helemaal niet thuis in de sprongen. ...
Het mooie is wel.. Sprongen zijn eigenlijk helemaal niet wetenschappelijk bewezen schijnbaar. Slaapregressies daarintegen weer wel. Maar of je vanuit de wetenschap echt kunt spreken van sprongen bij babies schijnt dus gewoon niet helemaal waar te zijn. Ik geloof ook dat babies elke dag met sprongetjes vooruit gaan. Soms hebben ze dan dagen dat ze een grotere ontwikkeling meemaken waardoor ze bv meer aandacht nodig hebben en minder goed slapen. Heel logisch ook, je baby is gewoon met hele andere dingen bezig in zijn kopje. Daarom hebben sommige ouders helemaal geen last van die sprongen. Omdat het helemaal niet aangetoond zou zijn dat ze bestaan. Er is dus wel een boek over verschenen maar ook dat schijnt achterhaalt te zijn. Het is wel een fijne houvast voor veel ouders natuurlijk. Als je het sprongenschema ziet dan denk je dus meteen als je baby van slag is: 'die zit weer in een sprong'. Maar er kunnen natuurlijk ook andere dingen aan de hand zijn
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Het mooie is wel.. Sprongen zijn eigenlijk helemaal niet wetenschappelijk b ...
Jeetje wat een onzinnig bericht is dit. 🤭
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Het mooie is wel.. Sprongen zijn eigenlijk helemaal niet wetenschappelijk b ...
Je zegt het niet helemaal correct. Het concept van de sprongen (dat ieder kind hetzelfde 'schema' doorloopt en dat je er je klok op gelijk kunt zetten) uit 'Oei, ik groei' is inderdaad onderuit gehaald door ander onderzoek. Echter, de wetenschap is het er wel over eens dat er sprongen in de ontwikkeling zijn en dat baby's daardoor plots ander gedrag kunnen vertonen.