68 Reacties

3 jaar geleden

Nou ben blij dit te lezen. Wij hebben nooit echt heel erg last gehad van sprongetjes.. en nu opeens een huilend, nja krijsend kind. Ze hoest ook erg veel dus waren al naar de dokter gegaan om te checken of ze geen oorontsteking had omdat ze zo slecht slaapt en zo hysterisch huilt. Ik herken haar niet meer terug..😅 Waar ze normaal van 19.00 tot 07.30 uur sliep is het nu een paar uur wakker ‘s avonds/‘s nachts of ‘s ochtends om 06.00 uur wakker😕

3 jaar geleden

Ja hier hetzelfde! Hij is ook verkouden dus word helemaal opstandig als die niet kan slapen. Wil alleen maar aan ons hangen en zodra die ons niet meer ziet gaat die hysterisch huilen. Hoop dat deze sprong snel veranderd..

3 jaar geleden

Reactie op Larissavm

Nou ben blij dit te lezen. Wij hebben nooit echt heel erg last gehad van sp ...
Fijn om te weten dat je niet de enige bent hè? Ik herken haar ook niet meer terug. Het is echt vreselijk en niet te doen. Ben nu al kapot na twee nachten.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Over anderhalve week worden ze 1, maar 1 van de 2 wordt telkens wakker om 5 uur en gaat dan lopen huilen/krijsen. Hopen dat het snel overgaat.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Snachts gillend wakker worden en dan niet meer willen liggen in bed, alleen op mij. Overdag gaat het wel, alleen slaapt hij dan ook minder lang

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Fijn om te weten dat je niet de enige bent hè? Ik herken haar ook niet meer ...
Nou echt hoor😅. Hier al vanaf zaterdag hoop dat het niet lang meer zal duren..

3 jaar geleden

Ik kon haar ook wel achter het behang plakken maar vandaag trakteerde ze mij met haar eerste stapjes nu zo trots op haar

3 jaar geleden

Onze dochter wil ‘s avonds ook opeens niet meer slapen, zijn we echt niet gewend (voelt ook gelijk weer heftig 😅). Overdag soms hetzelfde probleem maar dat gaat meestal wel goed (afkloppen…) Rond 12 maanden speelt er ook een slaapregressie, ik stak het daar op maar geen idee natuurlijk!

3 jaar geleden

Yep hier ook... weer veel huilen in bed.. ook overdag sinds 2 dagen erg krijsen als hij moet slapen.. pff

2 jaar geleden

Hier ook mee te maken denk..... gisteren avond om half 11 ... maar zelf in bed gekropen en haar naast me neergelegd. Toen sliep ze vrijwel direct.... maar ik dan niet.... en nu ochtend slaap wilde ze ook niet, krijsen krijsen.. maar op mij wilde ze wel slapen.... niet erg hoor, maar die 10 kilo poehhh 😅

2 jaar geleden

Oh ze wil nu overdag ook niet meer slapen. Wat doen jullie dan?

2 jaar geleden

Ik volg die sprongetjes niet zo maar hier hetzelfde 'probleem'. Overdag gaat het goed maar 's avonds wil ze niet slapen en in de nacht ook ineens krijsen. Ik geef haar een extra fles en dan slaapt ze wel weer door tot 20.30 ....

2 jaar geleden

Reactie op mbw90

Hier slaapt hij soms ook bijna niet overdag. Dan ga ik met hem in het donker zitten op zijn kamer. Ook al slaapt hij dan niet er komen in ieder geval geen prikkels binnen. Vaak valt hij dan met een half uur tot klein uur alsnog bij me in slaap. Zo niet ook goed. Dan ga ik na een uur weer met hem in de actievere modus.

2 jaar geleden

Reactie op mbw90

Ik ga er dan mee wandelen, valt ze vaak wel in slaap. Maar dat kan/lukt natuurlijk ook niet altijd. Vorige week heeft ze 1 dag maar 1 dutje gedaan van een half uur, terwijl ze normaal 2x 1,5 uur slaapt… maar zo lang dat niet elke keer gebeurt merk ik er verder ook niks aan gelukkig. Probeer het maar los te laten. Als ze niet willen/kunnen slapen kunnen we ze toch niet dwingen 😅

2 jaar geleden

Wat naar dat je het zo voelt.. @mbw90 Ik denk dat deze leeftijd gewoon veel liefde en nabijheid nodig heeft. Ze worden steeds meer bewust van dingen, maar kunnen nog niet zo goed hun gevoel uitten. Ze maken zulke grote sprongen in hun ontwikkeling en thuis bij papa en/of mama is het veilig. Veilig om te kunnen laten zien hoe je je voelt. Even een ongevraagd advies; probeer het gedrag vervelend te vinden, niet je kindje zelf. Het is lastig, zeker als het gedrag echt heel anders is, dan wat je van je kindje gewend bent. Maar je kindje doet het niet om jou te pesten ❤️ Houdt vol mama, je doet het goed!

2 jaar geleden

@mbw90 wat vervelend dat je het zo ervaart en je kindje ziet als een vreselijk kind .. doet mij een beetje pijn om te lezen eerlijk gezegd. Die sprongen zijn tijdelijk en gaan weer over. vergeet niet dat je kindje veel leert en dus veel prikkels binnen krijgt elke dag en dit nog niet makkelijk kan verwerken.. en ze alleen nog maar kunnen communiceren dmv huilen.. ik hoop dat het voor jullie snel over is en je kleine weer makkelijk kan slapen en lekker vrolijk is.

2 jaar geleden

Hier ook wel wat last van de sprong, maar ik ben ook niet gewend door te slapen, dus komt het wat minder hard aan denk ik. Hier wil ze nu één a twee keer per nacht nog drinken bij me en heel af en toe laat ze ons slapen. Als ik jullie zo hoor hoop ik dat het hier bij blijft 🤝🏻

2 jaar geleden

Sprong 8 is overduidelijk van start Hij slaapt overdag slechter en gaat in minder dan een seconde van lachen naar huilen en weer terug. 😳 Het enige leuke vind ik het hangerige. Hij laat zich weer lekker knuffelen. ❤

2 jaar geleden

Hebben jullie kleintjes ook dat ze nu meer hun speen/knuffel pakken? 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hebben jullie kleintjes ook dat ze nu meer hun speen/knuffel pakken? 🙈
Hier keek ze nooit om naar der knuffels, en nu pakt ze er eentje als ze gaat slapen en als ze wakker word gaat ze ze allemaal pakken🤣. Speen weet k niet want die gebruikt ze alleen in bed