213 Reacties

3 jaar geleden

Die van mij krijg hem woensdag 2e sprongetje maar voor me gevoel nog niks van gemerkt 🙈 dus ben benieuwd

3 jaar geleden

Zeker kan dat!! Bij ons is dat ook elke keer anders haha😅

3 jaar geleden

Je kunt de app “oei, ik groei” downloaden. Daar staan alle sprongetjes vermeld. Rond de 6e week is sprong 2 en deze duurt gemiddeld 11 dagen. Dus het kan inderdaad zijn dat je zoon daar onrustiger van is.

3 jaar geleden

Volgens mij rond de 7,5 weken

3 jaar geleden

Schema

3 jaar geleden

Schema

3 jaar geleden

Ik snap helemaal niks van die sprongetjes!! Wie kan me uitleggen hoe de app werkt? Ik gebruik de app oeiikgroei maar snap er geen bal van!

3 jaar geleden

Reactie op mama'sPrinsje

Ik snap helemaal niks van die sprongetjes!! Wie kan me uitleggen hoe de app ...
Is ook lastig het boek is beter!! Maar elke sprong leert je kindje wat en dat laat hij zien of merken door zich anders te gedragen!

3 jaar geleden

Wij zitten er midden in. Vandaag 8 weken oud. Heeeeerlijke dag gehad. Lekker hele dag huilen, wel / niet willen eten, wel / geen speen, moe zijn maar niet willen slapen. Kortom.. zelden zo genoten als vandaag 🤣

3 jaar geleden

Reactie op mama'sPrinsje

Ik snap helemaal niks van die sprongetjes!! Wie kan me uitleggen hoe de app ...
Hier ook🤣😅

3 jaar geleden

Reactie op Pien1220

Wij zitten er midden in. Vandaag 8 weken oud. Heeeeerlijke dag gehad. Lekk ...
Yes hier ook! Al een paar dagen in de middag niet te genieten. Ze was altijd erg rustig en huilt normaal amper. Nu veel meer dan eerst en is moeilijk te troosten. Meestal rondlopen helpt.. Ook het naar bed gaan is minder leuk nu haha. Ze lijkt de puckababy piep ineens niet meer te accepteren en huilt dan veel. Maar als ze hem niet aan heeft is ze stil maar is ze qua beweging onrustig en slaapt dan ook niet.. Uiteindelijk blijven we de puckababy gebruiken want als ze eenmaal slaapt gaat het goed. Ook na de nachtvoeding accepteerd ze het weer wel. Ach de sprong is van ongeveer 7 tot 9 weken en we zien wel hoe het loopt. We gaan er vanuit dat dit tijdelijk is.

3 jaar geleden

Reactie op Pien1220

Wij zitten er midden in. Vandaag 8 weken oud. Heeeeerlijke dag gehad. Lekk ...
Hier ook! Man man man... Morgen zijn ze 8 weken

3 jaar geleden

Vanaf wanneer merken jullie de sprong op? De uitgerekende datum of de geboortedatum?

3 jaar geleden

Uitgerekende datum..althans daar gaat de oei ik groei app vanuit.

3 jaar geleden

Reactie op mama'sPrinsje

Ik snap helemaal niks van die sprongetjes!! Wie kan me uitleggen hoe de app ...
Hahah ja zelfde hier!

3 jaar geleden

Ik hoop dat wij er ook midden in zitten! Veerle is nu 10+3 maar 3 weken te vroeg dus het zou moeten kunnen.. Ze zit echt met zichzelf in de knoei.. daarnaast heeft de arts vrijdag te kennen gegeven dat hij denkt dat ze koemelk allergie heeft (met vrij heftige benauwdheid) dus daarom abrupt moeten wisselen van voeding en daaraan lactulose toevoegen dus al met al is het niet zo gek dat het even een zware tijd is :(

3 jaar geleden

Reactie op TeddyBinky

Is ook lastig het boek is beter!! Maar elke sprong leert je kindje wat en d ...
Eens. Het boek is echt heel fijn. Ik ben er minder onzeker door want een hoop van wat mijn kindje doormaakt wordt verklaard door het boek. Sprongetjes gaan voornamelijk over de mentale ontwikkeling van je kindje en je moet uitgaan van je uitgerekende datum ivm met de hersenontwikkeling. Anders klopt het sprongmoment voor een prematuur of laatgeboren kindje totaal niet met de ontwikkeling van de hersenen.

3 jaar geleden

Volgens mij zit onze dochter en nu ook in. Niks is goed en ze huilt veel terwijl ze normaal helemaal niet veel huilt! Ik zit echt met me handen in het haar en denk echt als dit 2 weken duurt hoe kom ik hier doorheen?! 😥

3 jaar geleden

Reactie op suzannelelie

Volgens mij zit onze dochter en nu ook in. Niks is goed en ze huilt veel ...
Precies wat ik dus ook denk! Heb even m'n moeder ingeschakeld zodat ik een warm bad pak zodat ik voorbereid ben op de rest van de avond/ nacht. Even geen huilend kindje maar een momentje voor mezelf. Hopelijk duurt dit geen 2 weken idd !

3 jaar geleden

Oh dames, wat ben ik blij dat ik dit lees.. ik was afgelopen dagen zo aan het zoeken naar wat er met mijn kleine vent was gebeurt, zelfde verhaal als hieronder door meerder van jullie wordt verteld van niet willen slapen en hele dag huilen. Ben blij dat het dus valt onder zijn tweede sprongetje. Hij is alleen vandaag 6 weken en 4 dagen (gecorrigeerd 7 weken en 2 dagen) hij heeft er alleen echt al een hele week last van.. meerdere baby’s die zo vroeg al hier last van hadden? Ik had sprong 2 er nog niet achter gezocht omdat hij het dus al een week had bij 6 weken en 2 dagen. Hopelijk betekend dit dat het snel over is 🙏