11 Reacties
3 jaar geleden
Wat te doen met bijv hete thee over zich heen gekregen? Kleding wel of niet snel uit? En met koud of warm water koelen en hoelang?
Tand door de lip, wat te doen? En wat juist niet?
Bij een krab-/ bijtwond van hond of kat (of ander huisdier), hoe te handelen? Wanneer naar de huisarts en hoe schoon te maken?
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Wat te doen met bijv hete thee over zich heen gekregen? Kleding wel of niet ...
Op de hete vloeistoffen wil ik wel vast antwoord geven. In principe is het zo snel mogelijk koelen met het liefst lauw water. Niet op de wond, maar er boven, zodat het water eroverheen stroomt. Direct op de wond is vaak erg pijnlijk.
Is de hete vloeistof in de richting van de luier? Meteen uit doen! Luiers nemen natuurlijk vocht op en dus ook hete vloeistof. Dat zit dan soms zonder dat je het door hebt de hele tijd tegen je kindje aan.. 😰
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Op de hete vloeistoffen wil ik wel vast antwoord geven. In principe is het ...
Die luier...scherp. dankjewel.
Ik hoorde een tijd terug dat je met warm water moet koelen omdat anders de huid schrikt (zoals een ei zeg maar) en je het daarmee onnodig veel pijn doet 🤷🏼♀️ ben dus wel benieuwd of dat waar is
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Die luier...scherp. dankjewel.
Ik hoorde een tijd terug dat je met warm wat ...
Lauw-warm is in principe het beste. Maar het moet ook weer niet te warm zijn. De plek moet namelijk wel echt afkoelen, anders brand het intussen gewoon door.. Daarom is koelen mega belangrijk. Koel je niet, kan een eerste graads brandwond doorbranden tot een tweede..
3 jaar geleden
Je kleintje probeert te lopen. Dat begint met overal aan op trekken en op klauteren. Dat gebeurt natuurlijk met vallen en opstaan. Maar dan hoor je wel ineens een flinke dreun, je hebt het niet gezien, en je kindje is hard gevallen. Hoe maak je nu de beoordeling of je je kindje na moet laten kijken? En dan ben ik vooral bang mbt het hoofdje
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Lauw-warm is in principe het beste. Maar het moet ook weer niet te warm zij ...
Alle kleertjes en idd ook de luier uit zodat je kan zien waar je kindje allemaal verbrand is. En probeer niet je kindje onder de douche te koelen maar echt alleen bij de verbrande plekken, dit ivm dat je ook niet wil dat je kindje onderkoeld raakt.
Pff we moeten er allemaal toch niet aan denken!
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Alle kleertjes en idd ook de luier uit zodat je kan zien waar je kindje all ...
Helaas van dichtbij meegemaakt. Mijn nicht was hoogzwanger van de 2e en de jongste trok aan haar kleding en toen donderde de hele theepot over hem heen. Zie je nu niks meer van. Maar wel even in beverwijk geweest voor behandelingen enzo
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Alle kleertjes en idd ook de luier uit zodat je kan zien waar je kindje all ...
Nou het ligt een beetje aan hoe erg het is. Want als de kleding in de huid “gesmolten” is (vast zit aan de verbrandde huid) is het advies om het te laten zitten. Dan moet een professional.
Maar ik hoop dat niemand dit soort dingen hoeft toe te passen inderdaad! 😵💫vreselijk!
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Helaas van dichtbij meegemaakt. Mijn nicht was hoogzwanger van de 2e en de ...
Oow gatver!! Gelukkig dat het achteraf dan weer goed is gekomen maar bah..
Fijn topic dit in iedergeval! Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke artikel.